    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 27 Sep 2018 12:41:59 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Czym zabezpieczyć więźbę?
    From: abomito <a...@w...pl>

    Witam

    > Ja Ci nie doradzę - czym, bo więźbę w moim domu nie ja zabezpieczałem
    > i nie byłem przy tym obecny, ale radzę Ci zważać na to, kto Ci będzie
    > rad "czym" udzielał. Bo tu są silne w gębie omnibusy na wszystkim się
    > znające, które w tym przypadku własnego domu na oczy nie widziały,
    > ale i tak wiedzą najlepiej jak się dom obsługuje. Na ich radach możesz
    > wyjść jak Zabłocki na mydle. Po wrednych mordach tych expierdów poznasz. ;)

    Też Cię lubię.A jakbyś nie wiedział- tu jest forum dyskusyjne.
    A rady ekspertów to na innym kanale są. Miłego.

    A co do merytuma.Jeżeli masz już więżbę (a pod dachem), to to drewno schnie.Jeżeli
    było czymś zaimpregnowane, to teraz lubi pękać.I cala impregnacja idzie się pieprzyć,
    bo cokolwiek by nie było, to ma dostęp do żywego drewna.Ona byla konieczna, bo by
    grzyby (sinizna) jeszcze w tartaku mogły je napocząć.
    A co może uszkodzić?Jeżeli usunąłeś resztki kory, to jaja kornika dawno uschły.No,
    jak nie usunąłeś, to masz przerąbane, bo kołatek najpierw osadza się na takich
    miejscach. A jak już jest w środku, to tylko się staraj żeby znajomych nie
    zapraszał..Spuszczel woli lekko wilgotne.No i grzyby- też suchego nie lubieją.
    Bo zapomniałem jeszcze o ogniu- ten akurat woli suche....
    A czym? Ja bym opryskał wodnym roztworem z boraksem, choć ze dwa razy. Każdy
    impregnat wchodzi maksymalnie do 2-3 milimetrów w drewno, więc cudów nie oczekuj.Ta
    głębokość wystarczy żeby zabezpieczyć- albo przynajmniej obrzydzić.Plusem wodnych
    impregnacji jest fakt, że można do roztworu (ale raczej drugie pryskanie) dołożyć
    lakieru akrylowego.Dodatkowo utwardzi. Są zresztą gotowe środki tego typu.A kolor
    jest konieczny, żebyś wiedział gdzie pomalowałeś.
    Kapon nie jest najlepszym środkiem ale bardzo pomaga w paleniu.Tak samo stary olej-
    wilgoć która jeszcze jest w drewnie nie ma jak wyjść.Więc kiśnie w środku, a grzyby
    mają radochę.