    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 22 Sep 2021 11:07:20 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Czym zabić życie w wodzie? Basenowcy pomóżcie
    From: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 22 September 2021 at 19:55:14 UTC+2, ToMasz wrote:
    > witam
    > od dawien dawna łapę deszczówkę w niewielkiej ilości. Ale parę miesięcy
    > temu zwiększyłem zbiorniki i w wodzie zaczyna rozwijać się życie. wąż
    > który jest włożony do zbiornika jest śliski jak przetermiowana parówka.
    > miejsce osłonięte od słońca. co dodać, aby zabić życie w wodzie? Pompa z
    > elementami metalowymi. Zastosowanie wody - spłuczka i myjka ciśnieniowa.
    > Tanio! Teraz mam 1600litrów, będzie więcej
    >
    > ToMasz
    >

    > ps. litr domestosu wlany do 1000litrów "zniknął" nie ma efektów, nie ma
    > zapachu
    jedyna naturalna dezynfekcja to przewietrzanie, UV = ozon = perhydrol

    Jak jest zbiornik z woda zamkniety to rozwijają się glony a następnie rozpoczyna się
    proces gnilny, za który odpowiadają bakterie beztlenowe i na dno opada czarny osad
    organiczny.

    Chemia zniszczy to co myte myjką

    Dlatego do gromadzenia deszczówki używa się otwartej beczki, a nie zamkniętej,
    plastikowej.

    Lustro wody jest doświetlane, dotleniane i ilośc glonów naturalnie redukowana.

    Ale cudów nie będzie, beczke nalezy opróżniać, suszać i znów napelniać.

    Tam jest przecież 100% zawilgocenie i zielonymi naroślami pokrywają się nie tylko
    drzewa od strony północnej ale ściany domów zacienionych

    Takie jest życie i dlatego deszczowkę się zuzywa na bieżąco a nie przetrzymuje
    miesiącami.

    Glony nie są szkodliwe, ale tak samo obrastają wanny w lazience, gdy brak
    przewietrzania i nie jest myta codziennie