  • 1. Data: 2009-07-14 17:42:41
    Temat: Czyszczenie pralki
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Mam pięcioletnią pralkę, czyszczony był jedynie od czasu do czasu filtr,
    może warto by było puścić pralkę z jakimś środkiem czyszczącym, co
    oczyściłoby wnętrze normalnie niedostępne - wszelkie przewody
    odprowadzające, pompa itp są już pewnie nieźle brudne, grzałka pewnie
    też ma sporo kamienia. Znacie jakieś środki do tego?

  • 2. Data: 2009-07-14 17:53:18
    Temat: Re: Czyszczenie pralki
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Tue, 14 Jul 2009 19:42:41 +0200, BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>
    wklepał(-a):

> [...]
    >odprowadzające, pompa itp są już pewnie nieźle brudne, grzałka pewnie
    >też ma sporo kamienia. Znacie jakieś środki do tego?

    Kamix.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 3. Data: 2009-07-14 19:32:54
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Sławomir Szyszło pisze:
    > Dnia Tue, 14 Jul 2009 19:42:41 +0200, BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>
    > wklepał(-a):

    > Kamix.

    Kamix się nie nadaje, bęben jest ocynkowany, a cynk, to kamix dosłownie
    zżera, nie wiem, jak z innymi częściami w pralce.
    http://www.kamix.pl/wlasciwosci.html

  • 4. Data: 2009-07-14 19:49:26
    Od: "Pietrek" <p...@w...pl>

    Użytkownik "BQB" napisał:...

    > Kamix się nie nadaje, bęben jest ocynkowany, a cynk, to kamix dosłownie
    > zżera, nie wiem, jak z innymi częściami w pralce.
    > http://www.kamix.pl/wlasciwosci.html

    Bęben jest z nierdzewki, nigdy nie jest cynkowany. Zbiornik może byc
    natomiast z blachy stalowej emaliowanej (stare modele), nierdzewnej lub
    carboranu.
    Są w serwisach srodki do dezynfekcji i odkamieniania pralek/zmywarek,
    polecam, za 5 saszetek ~30 zł, na cały rok wystarczy.

    P.

  • 5. Data: 2009-07-14 22:29:39
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    BQB pisze:
> [...]
    > odprowadzające, pompa itp są już pewnie nieźle brudne, grzałka pewnie
    > też ma sporo kamienia. Znacie jakieś środki do tego?

    Podstawowa zasada - nie ruszaj kamienia - bo wszystko Ci padnie.

    Ocet - pusc pranie z octem (mysle ze 50ml wystarczy, ale mozesz dac i
    100ml) - bardzo dobrze dziala na wszelkie zapachy i bakterie/grzyby -
    pranie najlepiej na 60/90 stopni.

  • 6. Data: 2009-07-14 22:32:29
    Od: "MaW" <m...@p...onet.nospam.pl>

    Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości
> [...]

    Z gerzałką nie ma co szaleć - niedawno przepaliła sie w mojej pralce bo
    oczywiscie nie używam calgonu :) Nowa grzałka - ok 40 zł + trochę zabawy z
    wymianą.

    Lepiej raz na jakis czas zobic pranie w temperaturze 90C wlewając uprzednio
    w zasobnik na proszek szkalnke ACE - wyżre wszystkie pleśnie

    MaW

  • 7. Data: 2009-07-14 22:39:10
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    MaW pisze:

> [...]
    >
    > Lepiej raz na jakis czas zobic pranie w temperaturze 90C wlewając
    > uprzednio w zasobnik na proszek szkalnke ACE - wyżre wszystkie pleśnie

    Wiem, grzałka to najmniejszy problem, właśnie o czyszczenie tych smarków
    z ubrań mi chodzi, które na bank coraz bardziej zapychają pompę. Muszę
    zerknąć na etykietę tego ACE :P Ale dzięki za myśl.

  • 8. Data: 2009-07-15 16:49:11
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > Ocet - pusc pranie z octem (mysle ze 50ml wystarczy, ale mozesz dac i
    > 100ml) - bardzo dobrze dziala na wszelkie zapachy i bakterie/grzyby -
    Raz mu radzisz żeby kamienia nie ruszał a za chwilę żeby octu nalał. Ocet
    rozpuszcza kamień. To jak ma już rozpuszczać kamień to nie w occie tylko w
    kwasku cytrynowym. Smrodem ostu zasmrodzi sobie całą chałupę.

  • 9. Data: 2009-07-15 18:19:18
    Od: "Marex" <m...@g...pl>

    MaW <m...@p...onet.nospam.pl> napisał(a):

> [...]
    uprzednio
    > w zasobnik na proszek szkalnke ACE - wyżre wszystkie pleśnie

    "~~~~~~~dłuższe ż y c i e pralki to calgooon...~~~~~~">

  • 10. Data: 2009-07-15 18:48:41
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    kogutek pisze:

    > Raz mu radzisz żeby kamienia nie ruszał a za chwilę żeby octu nalał. Ocet
    > rozpuszcza kamień. To jak ma już rozpuszczać kamień to nie w occie tylko w
    > kwasku cytrynowym. Smrodem ostu zasmrodzi sobie całą chałupę.

    Ocet stosuje sie do odswiezania rowniez - w pralce wlasnie taka role
    bedzie spelnial - do rozpuszczenia kamienia za male stezenie.