  • Data: 2023-06-29 19:56:13
    Temat: Re: Darmowy prad z fotowoltaiki
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .06.2023 o 18:37 LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> pisze:

    > O, gdybym kupił BEV (czego nie zrobię) to bym miał pretekst dla PV :)

    Po roku i 25kkm podtrzymuję, że elektryk to był dobry zakup.
    Rok minie pod koniec lipca, na "swoim prądzie" do dzisiaj przejechał 24300
    km. Średnie spalanie w podobnym aucie, na podobnych trasach mam na
    poziomie 7-7.5l/100.
    Jak ktoś ma auto to łatwo przeliczy ile kasy nie musiałem zostawić na
    stacjach benzynowych.

> [...]
    > Czasem ładuję e-bike. Doszedłem tyle, że musiałem 4-krotnie
    > przewymiarować system ładowania, żeby zimą banglało i dodać wiatrak.
    >
    > Była przymiarka na większy akumulator ale wyszło, że nawet jeśli latem
    > upcham tam energię, to zimą nie utrzymam tego i akumulatory zdechną a
    > przewymiarować 10x to jeszcze większe koszty.
    >
    > Gdybym miał to powielić na skalę domu to kompletnie się nie opłaca
    > nigdzie...ale jak widzisz, to "inne badanie".
    >
    > Gdybym jednak miał tam "energetykę" to bym całkowicie osrał tą zabawę,
    > bo koszt roczny to pikuś, jakiś grosiki :)

    Ta działka to hobby. Hobby służy do zabawy i w większości przypadków do
    wydawania kasy.
    Ja w rodzinie odradzałem zakładanie PV przy gazie z sieci i rachunkach na
    prąd na poziomie 200-300 zł miesięcznie. Liczyłem to za "starego
    prosumenta" wielokrotnie, przy sytuacji jak powyżej nie było to wtedy
    opłacalne.

    TG