  • Data: 2023-06-29 18:37:34
    Temat: Re: Darmowy prad z fotowoltaiki
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pomieszałeś domy i jednostki i nie wiem co do czego :-)

    Nie pomieszałem. Oba domy w kosztach wychodzą tak samo.

    > Ale jak już wcześniej pisałem, absolutnie PV nie jest dla wszystkich.
    > Wszystkim swoim znajomym i rodzinie, po zapoznaniu się z ich warunkami
    > odradzałem wchodzenie w PV.
    > Wbrew pozorom tylko nielicznym (tak jak auto elektryczne) to się może
    > opłacić.

    O, gdybym kupił BEV (czego nie zrobię) to bym miał pretekst dla PV :)

    Wiedzę jednak o PV mam źródłową w sensie małego poligonu na działce ROD
    (off grid) = akumulator 200Ah + 400W PV+ VAWT 1kW . Gdzie mogłem (a
    mogłem wszędzie) to prowadzę pomiary i obliczenia z zapisem logów celem
    analizy oparte na ESP z powiadomieniami i inne wodotryski.

    Nie ma tam ogrzewania jednak ale jest ładowanie i zużycie. Generalnie
    interesują mnie...straty na przechowywaniu energii ale dodatkowo śrubuję
    system podobnie jak producenci... smartfonów. Wprowadzając coraz
    bardziej skomplikowane algorytmy (heby wie o czym pisze, bo sam ma
    kamery na czujce ruchu) staram się aby system "żył" samoistnie i kiedy
    mnie tam nie ma, to włączane i wyłączane są różne urządzenia w miarę
    potrzeb i słońca/wiatru. Osiągnąłem już tyle, że poprzednią zimę
    zaliczyłem bez padu systemu.

    Co się tam odpierdala? Ładują się akumulatory od elektronarzędzi, 4
    kamery IP, system alarmowy, pompy w oczku wodnym, oświetlenie działki,
    altany i akumulator główny obecnie 220Ah. Nawet radio ma swój PV i aku.
    Czasem ładuję e-bike. Doszedłem tyle, że musiałem 4-krotnie
    przewymiarować system ładowania, żeby zimą banglało i dodać wiatrak.

    Była przymiarka na większy akumulator ale wyszło, że nawet jeśli latem
    upcham tam energię, to zimą nie utrzymam tego i akumulatory zdechną a
    przewymiarować 10x to jeszcze większe koszty.

    Gdybym miał to powielić na skalę domu to kompletnie się nie opłaca
    nigdzie...ale jak widzisz, to "inne badanie".

    Gdybym jednak miał tam "energetykę" to bym całkowicie osrał tą zabawę,
    bo koszt roczny to pikuś, jakiś grosiki :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>