  • 1. Data: 2010-04-22 13:08:31
    Temat: Demontaz lacznika rynny
    Od: z...@n...pl

    Witam,

    Jest problem z lacznikiem rynny systemu Gamrat - po prostu taki lacznik
    przecieka gdzies na uszczelkach.
    Lacznik wyglada prawie identycznie jak ten na zdjeciu:

    www.motoallegro.pl/item999864266_okazja_gamrat_laczn
    ik_125_braz.html#gallery

    Pytanie jest takie - jak taki lacznik zdjac?
    Podejmowalem ilestam prob zdjecia go samemu ale tak mocno trzyma ze nie dalo
    rady. Nie chcialbym uszkodzic rynny przy zdejmowaniu.
    Jest na to jakis sposob? Niestety rynny montowala dawno temu jakas ekipa
    - nie bylem przy tym jak to bylo zakladane i nie wiem od ktorej strony
    sie za to zabrac.

    Czy ktos wie i moze sie podzielic wiedza na ten temat?

  • 2. Data: 2010-04-22 13:26:28
    Temat: Re: Demontaz lacznika rynny
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Pytanie jest takie - jak taki lacznik zdjac?
    > Podejmowalem ilestam prob zdjecia go samemu ale tak mocno trzyma ze nie dalo
    > rady. Nie chcialbym uszkodzic rynny przy zdejmowaniu.

    dziwne, ja mam wprawdzie kanion Wavina, ale zdejmowało się bez
    problemu, trzeba podważyć do góry brzeg kołnierza i rozszerzyć z
    jednej albo z drugiej strony,
    jak nie idzie, to widzę dwie potencjalne przyczyny: albo skleili to
    fachowcy, albo może masz od środka jeszcze taką wkładkę do złączki,
    która blokuje złączkę, jak na schemacie:
    http://www.muratordom.pl/images/Rynna_Kanion_element
    y_systemu_900.jpg

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2010-04-22 14:00:30
    Od: z...@n...pl

    s_13 <s...@i...pl> wrote:

    > dziwne, ja mam wprawdzie kanion Wavina, ale zdejmowa?o si? bez
    > problemu, trzeba podwa?y? do góry brzeg ko?nierza i rozszerzy? z
    > jednej albo z drugiej strony,
    > jak nie idzie, to widz? dwie potencjalne przyczyny: albo skleili to
    > fachowcy, albo mo?e masz od ?rodka jeszcze tak? wk?adk? do z??czki,
    > która blokuje z??czk?, jak na schemacie:
    > http://www.muratordom.pl/images/Rynna_Kanion_element
    y_systemu_900.jpg

    Nie - nie ma tej wewnetrznej wkladki do zlaczki - jest tylko sama
    zlaczka (zewnetrzna).
    A moze po prostu do tego trzeba dodatkowo 3-ciej albo i 4-tej reki?

    Jak do tej pory probowalem samemu i o ile z jednej strony cos niecos
    udalo sie wysunac, to w tym samym czasie z drugiej strony jakos tak sie
    to blokowalo ze nie mozna bylo na raz obu zdjac.

  • 4. Data: 2010-04-23 11:04:36
    Od: Igor Pilutkiewicz <i...@r...pl>

    A dlaczego nie zwrócisz się z tym problemem do przedstawiciela
    producenta (np. oficjalnego dystrybutora lub przedstawiciela)? P.S.
    Ile posłużyły ci te rynny bez przeciekania?

  • 5. Data: 2010-04-26 07:26:53
    Od: z...@n...pl

    Igor Pilutkiewicz <i...@r...pl> wrote:
    > A dlaczego nie zwrócisz si? z tym problemem do przedstawiciela
    > producenta (np. oficjalnego dystrybutora lub przedstawiciela)? P.S.
    > Ile pos?u?y?y ci te rynny bez przeciekania?

    O ile dobrze pamietam to rynny zaczely przeciekac gdzies tak po
    5-ciu czy 6-ciu latach od zamontowania.

    Najpierw chcialem sam sobie z tym poradzic, bo nie sprawialo to wrazenia
    bardzo skomplikowanego problemu. Jesli dalej bedzie z tym ciezko -
    postaram sie skontaktowac z jakims przedstawicielem.

    zet

  • 6. Data: 2010-04-26 13:42:50
    Od: Igor Pilutkiewicz <i...@r...pl>

    > O ile dobrze pamietam to rynny zaczely przeciekac gdzies tak po
    > 5-ciu czy 6-ciu latach od zamontowania.

    Nie chcę być złym prorokiem, ale wygląda mi to na początek twoich
    kłopotów z przeciekaniem....
    Ja wpisałem w googlach "gamrat rynny gwarancja" i mi wyskoczyło:
    "...Rynny Gamrat są odporne na większość środków chemicznych nawet w
    dużych stężeniach, w tym na kwaśne deszcze, ptasie odchody i wszystkie
    zanieczyszczenia atmosferyczne. Czas użytkowania two-rzywa, z którego
    wykonane są rynny określany jest na 50-60 lat. Rynny Gamrat posiadają
    10 letnią gwarancję, jedną z najdłuższych na rynku..."
    Może czas zwrócić się do producenta, dlaczego te rynny nie spełniają
    swojej funkcji, albo już teraz (tak na wszelki wypadek) rozejrzeć się
    za innym systemem?
    ... bynajmniej nie mówię o PCV... :(
    IP