  • 1. Data: 2010-04-22 10:27:15
    Temat: inne rury, inne problemy
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Witam,

    Chcialbym schowac rury ale nie jestem pewien czy moj pomysl jest
    dobry. Moze ktos wie jak to lepiej zrobic. Po kolei.

    Tak wyglada lazienka docelowo:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/4bf4fc93e5
    43526a.html
    od wejscia po lewej prysznic na wprost umywalki, po prawej sedes i
    bidet.

    Tak wyglada to teraz:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/fe683d11fa
    305982.html
    na czerwono newralgiczne "rurki".
    Pierwsza po lewej - ma stanowic odplyw prysznica. Nie jestem
    zdecydowany czy ciagnac ja do odplywu po prawej stronie (widac go tez
    zaznaczony na czerwono), czy moze pociagnac innego, ktory jest z tylu.
    Na zdjeciu nie widac go. Jest to inny pion do ktorego bez problemu
    moge sie wpiac.
    Wydaje mi sie, ze lepiej byloby prysznic podpiac do tego drugiego.

    Ze srodkowa "rurka" mam chyba najwiekszy problem. Chcialbym ja cala
    schowac w scianie. Kolanka i laczenia maja srednice ok. 7 cm. To
    oznacza ze powinienem tyle wkuc sie w sciane na ktorej ja widac.
    problem w tym ze to sciana konstrukcyjna (20cm).Zdaje sie, ze
    musialbym miec zezwolenie na takie wkucie sie. Inne rozwiazanie to na
    calej szerokosci sciany zakryc to plyta GK (chyba zielona) ale to
    bezsensownie zabierze duzo miejsca dla tego jednego elementu.
    Wprawdzie beda 2 umywalki podlaczone wiec trzeba jakis trojnik
    zastosowac ale i tak nie jest to taka konstrukcja, zeby ja
    zabudowywac.

    Trzeci element to rura odplywowa od sedesu.
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/c03baf474e
    d532fd.html
    Na zdjeciu "przenioslem" ja na wlasciwa sciane, czyli tam gdzie bedzie
    wisial sedes i bidet. Drobna niedogodnosc jest taka, ze zabudowa
    stelaza ma 15cm a ta rura troche wiecej. Czy mozna ja zmniejszyc?
    Wkuwac sie nie bardzo jest gdzie bo tam stoi cienka sciana dzialowa.

    sam tego nie bede robil ale na wszelki wypadek chcialbym posluchac
    madrych rad jak uniknac niepotrzebnego kucia i ewentualnych problemow
    z podlaczaniem.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 2. Data: 2010-04-22 13:32:11
    Temat: Re: inne rury, inne problemy
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Uzytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...
> [...]
    > Wydaje mi sie, ze lepiej byloby prysznic podpiac do tego drugiego.
    >
    > Ze srodkowa "rurka" mam chyba najwiekszy problem. Chcialbym ja cala
    i nie potrzebnie sobie takie problemy zafundowales, bo do umywalki nie
    stosuje sie takich smoczyc. Wystarczy rurka PCV fi 32 bo taka jest srednica
    odplywów z syfonu umywalki.
    W odplywie poziomym dajesz trójnik redukcyjny 50/32 i ciagiesz pionowy
    odcinek rurka fi 32 i znacznie latwiej ja schowac w scianie.
    Prosto, ladnie i po bozemu....
    Rurki z zimna woda, jezeli beda zakryte w scianie nie musza byc zaizolowane
    otulina. Jesli beda zamurowane, nie bedzie sie na nich nic skraplac bo
    skrapla sie wilgoc z powietrza a tam takowego nie bedzie. Znowu 10 mm
    srednicy mniej.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2010-04-22 19:50:16
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > Jackare- Ukryj cytowany tekst -
    >
    > - Pokaż cytowany tekst -

    Wlasnie liczylem na Ciebie bo sensowne masz rozwiazania, dzieki.
    Co do rury nie ja sobieja zafundowalem tylko jest to produkt zastany.
    Rozumiem, ze spokojnie moge ja zmniejszyc i tym samym wpuscic w
    sciane.
    Czy te pomysly do pozostalych rozwiazan sa do przyjecia?

    Pozdrawiam
    Dy

  • 4. Data: 2010-04-22 22:20:25
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
    > Jackare- Ukryj cytowany tekst -
    >
    > - Pokaż cytowany tekst -

    Wlasnie liczylem na Ciebie bo sensowne masz rozwiazania, dzieki.
    Zaraz się zaczerwienię :)
    Co do rury nie ja sobieja zafundowalem tylko jest to produkt zastany.
    Wierzę i współczuję. Taki sposób wykonczenia widziałem na katowickim
    ekskluzywnym podobno osiedlu Dębowe Tarasy w mieszkaniach oddanych w stanie
    deweloperskim. Generalnie musiałaby tam woda płynąć wkanalizacji pod górę
    lub ludzie musieliby brodziki montować 50 cm nad ziemią. Smutne to że Niemcy
    w latach 20 stych budowali dla ludzi a współcześni deweloperzy budują aby
    budynek przeszedł odbiór...

    Czy te pomysly do pozostalych rozwiazan sa do przyjecia?

    Sensownie i zdrowo jest nie przypinać innych przyborów pod pion od wc jeżeli
    jest taka możliwość. Jeżeli już koniecznie trzeba to należy wykonac
    separację odpływów na pionie. więc jeżeli możesz to dopnij odpływ z brodzika
    pod ten drugi pion o którym piszesz. Dobrze by było gdyby miał on średnicę
    minimum 75mm.
    O umywalce pisałem, więc wiemy co i jak. Jeżeli mają być dwie umywalki to
    lepiej dać dwie pionowe rurki fi 32 i dwa trójniki na rurze zbiorczej niż
    łączyć syfony do jakiegoś trójnika.
    Średnicy odpływu z WC nie możesz zmniejszyć. Lepiej podebrać nieco ściany
    lub choćby samej płyty GK. Jeżeli zabudowa spłuczki ma 15 cm głębokości i w
    jej obrysie mieści sie rura odpływowa, to zwykła
    stodziesiątka też powinna się zmieścić - jej kielich będzie miał 130-140 mm
    średnicy. Mógłbyś oczywiście zmniejszyć średnicę odpływu z wc gdybyś
    zastosował pompę rozdrabniającą ale chyba nie o tym tu sobie piszemy.
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2010-04-23 07:55:54
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > Zaraz się zaczerwienię :)

    :-)

> [...]
    > w latach 20 stych budowali dla ludzi a współcześni deweloperzy budują aby

    I niestety przechodza. Tak swoja droga gdybym nawet sie znal i przy
    odbiorze powiedzial: Panowie nie przyjmuje bo to owszem zrobione jest
    zgodnie z normami i przepisami ale nie jest zrobione ze sztuka dobrej
    roboty i fochowosci. Mam niejasne przeczucie ze raczej by mnie
    wysmiano niz dyskutowano by ze mna nie mowiac o poprawianiu.
    Tym bardziej ze ja mam prawo sie nie znac ale od wykonawcy w koncu
    odbiera fachowiec w imieniu dewelopera.

    > Sensownie i zdrowo jest nie przypinać innych przyborów pod pion od wc jeżeli
    > jest taka możliwość.

    Na rysunku tego nie ma ale po przeciwnej stronie umywalek jest pion.
    Tam moge podlaczyc odplyw prysznica. Nie wiem wprawdzie jak sie wpina
    w taki pion, tym bardziej ze srednica ryry odplywowej jest taka jak na
    zdjeciach a pion przeciez ma (strzelam ok 100mm) ... duzo.

    > Jeżeli już koniecznie trzeba to należy wykonac
    > separację odpływów na pionie. więc jeżeli możesz to dopnij odpływ z brodzika
    > pod ten drugi pion o którym piszesz.

    Czy separacje w tym drugim pionie tez robic?

    > Dobrze by było gdyby miał on średnicę
    > minimum 75mm.

    Pion jak pion ma chyba tyle ile wszystkie piony maja. W kazdym razie w
    tym drugim pionie odplyw dla sedesu jest taki sam jak ten na zdjeciu
    wiec chyba srednica powinna byc dobra.

    > O umywalce pisałem, więc wiemy co i jak. Jeżeli mają być dwie umywalki to
    > lepiej dać dwie pionowe rurki fi 32 i dwa trójniki na rurze zbiorczej niż
    > łączyć syfony do jakiegoś trójnika.

    Napisze jak to rozumiem: odplyw umywalki puszczam pionowo (w scianie
    dla estetyki) dochodzi do wylewki. W wylece lezy sobie rura poziomo
    (inaczej chyba nie da rady) i podlaczona jest do pionu. Pytanie tylko
    do ktorego - czy moze byc do tego samego co sedes? Do tej rury w
    wylewce montuje trujniki i podlaczam odplyw umywalek (laczenie jest w
    wylewce). Upewniam sie poniewaz nie znam sie kompletnie a po tylu
    tekstach juz wszystko mi sie pierniczy jakie laczenia mozna robic w
    wylewkach a jakich bron boze nie.

> [...]
    > średnicy. Mógłbyś oczywiście zmniejszyć średnicę odpływu z wc gdybyś
    > zastosował pompę rozdrabniającą ale chyba nie o tym tu sobie piszemy.

    Tak, nie o to chodzi.
    Nie bede zmniejszal srednicy. Ma sie zmiescic. Podpiac do pionu i
    niczego wiecej do tego pionu nie podlaczac.
    Podkreslic wezykiem. Mam nadzieje, ze szybko sie ucze :)

    Pozdrawiam
    Dy

  • 6. Data: 2010-04-26 10:33:35
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
    > Zaraz się zaczerwienię :)

    :-)

> [...]

    > brodzika
    > pod ten drugi pion o którym piszesz.

    Czy separacje w tym drugim pionie tez robic?

    Nie musisz. Separację robi się przede wszystkim gdy do jednego pionu
    podpinamy WC i inne przybory. WC nie powinno być na wspólnym odpływie z
    innymi przyborami bo zagraża skażeniem. Stąd separacja.

[...]

    Nie, trójniki montujesz na pionie i do nich podpinasz odpływy z przyborów -
    tak jak na tym zdjęciu:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6c4144dcd7827d64
    .html
    Rura w wylewce powinna mieć spadek. Minimum 1%, czyli 1cm spadku na 1m
    długości rury.
    Łączenia można wykonać w wylewce ale dobrze jest zostawić rurze margines na
    ruchy budynku/wylewki czyli zapakowac ją w otulinę lub umieścić w warstwie
    styropianu w wylewce.
    Tak jak pisałem odpływ może być podłączony do tego pionu co sedes ale
    powinien być separowany czyli podpięty bezpośrfednio do pionu na innej
    wysokości niż wc - odrębnymi trójnikami, przy czym przybory jak umywalka lub
    brodzik powinne być niżej podpięta niż wc.
    Zdrowiej jest nie podpinać do tego samego pionu ale jeżeli nie ma innej
    możliwości - cóż, gdzieś trzeba tą umywalkę wpiąć i tak jest na
    podlinkowanym powyżej zdjęciu.
    Redukcję średnic możesz zrobić tak jak napisałeś lub np tak:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f538d71af3096812
    .html
    Są też trójniki redukcyjne, takie jak ten biały trójnik 50/32 na zdjęciu pod
    górnym linkiem wpięty po lewej do czwórnika 110/50.
    --
    Jackare