  • Data: 2010-08-16 07:04:23
    Temat: Re: Deskowanie dachu pod pap
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 15-08-2010 o 22:51:44 Jarek P. <j...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > zlikwiduje jej zalety paroprzepuszczalności. Więc po co ta membrana?
    > JA wiem producent napisał że specjalna itd surutu tutu, ale na deskach
    > ona
    > jest
    > mało potrzebna bo deska z dołuy ma przewiew i tammtędy wyschnie, a gont
    > się
    > przybija co powoduje że wszystkie zalety wodoodporności membrany idą się
    > p...ć.
    >

    > A nie zdrowiej by było zamiast perorować, po prostu spytać konkretnie
    > albo poszukać w opisach producenta membrany?
    Ale mnie to do niczego nie jest potrzebne ja mam dachówkę, doczepiłem się
    bo temat mówi o deskowaniu pod paqpę a ty proponujesz membranę pod papę co
    jest imho jest bez sensu.

    > Sprawa jest prosta: aby zapewnić odpowiednią wentylację przestrzeni pod
    > deskami, same deski musza być bite zgodnie z zasadą: minimum 10% dziur w
    > powierzchni deskowania. Uzyskuje się to albo bijąc wąskie 10cm deski z
    > centymetrowym odstępem po każdej, albo nawiercając otwory otwornicą.
    > W ten sposób para jest odprowadzana szparami między deskami i dalej
    > przez membranę do przestrzeni pod dachówki lub blachę
    To jest oczywiste tylko że nie o tym jest temat.

    (oczywiście nie
    > pod gont bitumiczny, taka membrana pod gontem bitumicznym nie ma sensu),
    No widzisz sam dochodzisz do tego o czym ci piszę od kilku postów wstecz :)
    Mógbym zapytać, i kto tu peroruje? zamiast przeczytać temat to bijesz
    pianę.

    --
    Pozdr
    JanuszK