  • Data: 2010-08-16 23:47:35
    Temat: Re: Deskowanie dachu pod pap
    Od: "kiki" <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

    "Jarek P." <j...@g...com> wrote in message
    news:84e422a1-fbdb-4a7e-8e06-5fa772d56e8a@v41g2000yq
    v.googlegroups.com...
    On 16 Sie, 09:04, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > Z tematem membrany wyskoczył kiki, ja dopisałem,
    >że jeśli membrana, to na deski i zamiast papy. To Ty cały czas
    >wpierasz mi ten gont bitumiczny, nigdzie on się wczesniej nie pojawia.

    Zamiast papy szkoda dawać membranę.
    Natomiast membrana wiatroizolacyjna o najwyższej przepuszczalnoći - np taka
    jak się daje w budownictwie szkieletowym ma za zadanie utrzymywać ciepło w
    wełnie.
    Sama wełna wystawiona do szczeliny wentylacyjnej połaci nic nie daje. Całe
    ciepło z niej zabiera ciąg między deskami, a wełną.

    Łatwo sobie to wyobrazić zakładając kurtkę puchową za 2000zł tylko bez tego
    "kosmicznego" ortalionu na zewnątrz. Samo obwinięcie sie puchem nic nie daje
    jeżeli nie odetniemy wiatru od wełny.

    Ja też to ignorowałem. Kiedyś ktoś mi tłumaczył i teraz rozbieram skosy żeby
    je uszczelniać właśnie membraną.