  • 51. Data: 2010-08-20 19:00:10
    Temat: Re: Deskowanie dachu pod pap
    Od: M <M...@o...pl>

    Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Pisałem przecież o tej wentylacji.
    > Jaką grubość wełny założyłeś , że wyszedł Ci taki wzrost temperatury ?

    Nawet przy takim wzroście temperatury raczej nie wystarczy to do
    stopienia śniegu. Pamiętaj, że powyżej jest jeszcze 2,5cm drewna. Przy
    różnicy temperatury nawet 1-2K wątpliwe by wystarczyło do topnienia
    śniegu (można policzyć ile śniegu byłbyś w stanie stopić).

    M.

  • 52. Data: 2010-08-20 20:52:31
    Od: "kiki" <k...@k...net>

> [...]
    > minimalny. Od zewnątrz mam podbitkę drewnianą, bez żadnych otworów
    > wentylacyjnych. Wentylację zapewniają nieszczelnośći między deskami

    Szkoda mi nawet zdrowia żeby z tobą polemizować.
    Kurtki puchowe mają na zewnątrz ortalion.

    jak staniesz pod daszkiem to nie znaczy, że możesz z kurtki zdjąć ortalion i
    będzie tak samo ciepło.

    Dawanie wełny między krokwie wprost do szczeliny wentylacyjnej dachu
    deskowanego to partactwo 21 wieku.

  • 53. Data: 2010-08-21 07:42:35
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

> [...]
    > Kurtki puchowe mają na zewnątrz ortalion.
    >
    > jak staniesz pod daszkiem to nie znaczy, że możesz z kurtki zdjąć ortalion

    Nie chcesz dyskutować - to nie, przymusu nie ma.

    Przykład z kurtką puchową jest od czapy - (2-3 cm puchu wobec 20 -30 cm
    wełny).
    Adekwatny byłby taki:
    usiądz otulony 25 cm warstwą wełny w drewniane szopie osłonietej od wiatru
    przy minus 20 st.C
    W drugim przypadku dodatkowo poprośc kogoś aby owinął Ciebie jeszcze folia
    streczową. Czas testu - np. 2 doby
    Czy dalej uważasz, że w przypadku wdzianka z folią miałbyś dużo bardziej
    komfortowe warunki niż bez foli ?

    > Dawanie wełny między krokwie wprost do szczeliny wentylacyjnej dachu
    > deskowanego to partactwo 21 wieku.

    Jeśli u Ciebie takie rozwiązanie się nie sprawdziło, nie musi to oznaczać,
    że technologia jest zła. Oznacza to przede wszystkim, że wykonawcy nie mieli
    pojęcia o tym co robili.

    Pzdr
    TG

  • 54. Data: 2010-08-21 08:22:10
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 21-08-2010 o 09:42:35 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > folia streczową. Czas testu - np. 2 doby
    > Czy dalej uważasz, że w przypadku wdzianka z folią miałbyś dużo bardziej
    Jeżeli ty nie rozróżiasz foli od membrany to dyskusja z tobą nie ma sensu.
    Poczytaj wpierw zo to jest a potem próbuj coś doradzić, bo na razie twoje
    wypociny
    nadaja sie tylko do kosza.

    Bez pozdrowień

  • 55. Data: 2010-08-21 12:18:00
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

> [...]

    Poczytaj wpierw zo to jest a potem próbuj coś doradzić, bo na razie twoje

    Ok. w przedstawiony przeze mnie przykładzie zamień folię na mębranę - co to
    nam zmieni w tym układzie ?
    (sprawy wilgoci pomijamy, chodzi tu tylko o "zobrazowanie" zjawiska
    "wywiewania" ciepła).

    PS. Mniej emocji - w tej dyskusji nie chodzi o krzyż ani nawet pomnik -
    obrażanie sie na siebie nic nie wniesie.

    Pzdr
    TG

  • 56. Data: 2010-08-22 09:38:47
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 21-08-2010 o 14:18:00 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > to nam zmieni w tym układzie ?

    > (sprawy wilgoci pomijamy, chodzi tu tylko o "zobrazowanie" zjawiska
    Ale o czym ma dyskutować? membrana to nie moda tylko rzecz niezbędna,
    pełni tam kilka ról i tyle.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 57. Data: 2010-08-22 11:42:14
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    >Ale o czym ma dyskutować?

    O wywiewniu z ciepła wełny powietrzem w szczelinie wentylacyjnej -
    zapomniałeś?

    b.

  • 58. Data: 2010-08-22 13:25:31
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 22-08-2010 o 13:42:14 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    >

    > O wywiewniu z ciepła wełny powietrzem w szczelinie wentylacyjnej -
    Wywiewa :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 59. Data: 2010-08-22 14:29:02
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    >Ale o czym ma dyskutować? membrana to nie moda tylko rzecz niezbędna,
    >pełni tam kilka ról i tyle.

    No to wyjasnij mi proszę jaką rolę w tym przykładzie pełni ta membrana i
    jaki ma wpływ na komfort cieplny tego przykładowego ludka otulonego kocem z
    wełny.
    Nie odpowiadaj tylko proszę, że kurtki puchowe maja ortalion i tak napewno
    jest lepiej :-)

    Pzdr
    TG

  • 60. Data: 2010-08-22 16:17:27
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 22-08-2010 o 16:29:02 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > No to wyjasnij mi proszę jaką rolę w tym przykładzie pełni ta membrana
    1.Chroni przed wiatrem. Przy prognozie pogody czasami podają tzw temp
    odczuwalną,
    przy wietrze jest ona znacznie niższa od temp pomierzonej.
    Tutaj membrana także chroni przed zbyt szybkim przepływem pow w wełnie tym
    tym samym zmniejsza
    \głębokość wnikania tego wiatru w wełnę. Tak warstwa która jest
    przewiewana nie izoluje, dlatego np styropian jest dużo lepszą izolacją
    ztego względu.
    2. Zabezpiecza wełnę przed wodą, chyba nie muszę tego głębiej uzasadniać.
    3. Pozwala wełnie zawilgoconej z jakiegoś tam powodu (np podczas budowy)
    wyschnąć gdyż przepuszcza parę wodną, folia tego nie zrobi

    > jaki ma wpływ na komfort cieplny tego przykładowego ludka otulonego
    > kocem z wełny.

    Co do tego kombinezonu opatulonego folią, za pewną chwilę się spocisz a że
    folia nie przepuszcza
    wilgoci to ten puch czy wełna zamoknie i przestanie izolować.
    Po to wynaleźli goretex.

    --
    Pozdr
    JanuszK