  • 1. Data: 2010-08-14 08:38:43
    Temat: [elektryczne] Zakup i kladzenie kabli
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Witam

    Kilka pytan natury elektrycznej.

    1. Kable YDYp, Dy - kupowal ktos w internecie? Gdzie warto, nie ma problemow z
    fakturami?

    2. Oswietlenie nocne schodow LEDami (cos jak w kinie) - jak polozyc kabel,
    zakonczyc u poczatku schodow? Jaki kabel 230V, czy skretka UTP wystarczy?

    3. Kable pod czujki ruchu do pompki cyrkulacyjnej cieplej wody. Jakie kable,
    zakonczone w rozdzielnicy, czy w piwnicy blisko pompki?

    4. W salonie pod listwy LED blisko sufitu, instalacja jak pod kinkiety nada sie?

    --
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc
    Z.

  • 2. Data: 2010-08-14 22:04:47
    Temat: Re: [elektryczne] Zakup i kladzenie kabli
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:i45kmb$j79$1@inews.gazeta.pl...

    > 1. Kable YDYp, Dy - kupowal ktos w internecie? Gdzie warto, nie ma
    > problemow z
    > fakturami?

    Tak, warto wszędzie, gdzie tanio, faktury bez problemów. Osobiście kupowałem
    (i polecam) w firmie Eldor

    > 2. Oswietlenie nocne schodow LEDami (cos jak w kinie) - jak polozyc kabel,
    > zakonczyc u poczatku schodow? Jaki kabel 230V, czy skretka UTP wystarczy?

    Normalny YKY 3x1,5 kładłem. Do samych ledów by pewnie wystarczyła i skrętka,
    ale tak jest bardziej uniwersalnie.

    > 3. Kable pod czujki ruchu do pompki cyrkulacyjnej cieplej wody. Jakie
    > kable,
    > zakonczone w rozdzielnicy, czy w piwnicy blisko pompki?

    Będziesz miał alarm? Jeśli tak, to po co mnożyć czujki? Wykorzystaj czujki
    od alarmu i jakieś wyjście centralki odpowniednio zaprogramowane.

    > 4. W salonie pod listwy LED blisko sufitu, instalacja jak pod kinkiety
    > nada sie?

    Pewnie tak.

    J.

  • 3. Data: 2010-08-15 13:13:59
    Temat: Re: Zakup i kladzenie kabli
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > 1. Kable YDYp, Dy - kupowal ktos w internecie? Gdzie warto, nie ma problemow z
    > fakturami?

    miałem kupować, ale w dużej hurtowni w mieście dostałem upusty ponad
    40% i wyszło jak w internecie... :-)
    to podobno dość powszechna praktyka...

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2010-08-15 13:29:54
    Od: "Jarek" <j@j>

    > miałem kupować, ale w dużej hurtowni w mieście dostałem upusty ponad
    > 40% i wyszło jak w internecie... :-)
    > to podobno dość powszechna praktyka...

    Ja dostałem ok 50%, a i tak było drożej niż w internecie z przesyłką, Ale
    było potrzebne na już.