    From: szary <s...@n...pl>
    Date: Fri, 03 Oct 2014 11:45:43 +0200
    Subject: Re: Deskowanie pod strop, spora rozpiętość
    Newsgroups: pl.misc.budowanie

    szary wrote:

    Dzięki za odpowiedzi.
    Nie porywam się w tym roku na strop, ściany jeszcze nie do końca skończone.
    Chciałem mieć rozeznanie jak rozłożyć prace, na co się szykować.
    Przykryję trochę sciany od góry (czy to ma sens?) na zimę i tak poczeka.

    @dolniak
    Tak, są podciągi w stropie, niezbyt wysokie 25x30 , częściowo ukryte w
    stropie (strop 14, belka wystaje 16), idą po tych 3 słupach i do ściany i
    między i ..
    Schody betonowe (docelowo), wystaja w łazience.
    Ściany/wieniec podwyższane (1xBK24) 300cm (12.5 x BK24 od poz.chudziaka),
    zasadnicza płyta stropu na 312 cm (dół) - będzie ciężko ze stemplami pewnie
    (drogie).
    No z kasą chudo, nawet bardzo, ale kogoś będę musiał zatrudnić, rozejrzę
    się, zwłaszcza że mam też strop poddasza typu "trumna".

    @Przemek
    Przyjmowałem wstępnie 75 cm, takie głównie opinie znalazłem na necie ~dla
    mojego przypadku.
    Płyty OSB analizowałem, deski się bardziej przydadzą.

    Czyli zaleję słupy, ale dobrze liczę? 0,25x0,25x3x3szt =~ 0,6 m3? to mi
    dofasolą w betoniarni niezłe koszty za taką ilość. Samemnu kręcić w
    betoniarce (250L) nie trudno, no B20 to nie wyjdzie, a może z worków sypać?
    - czy nie taniej z betoniarni, policzę, tylko wlewać ciężko.

    Ehh, czemu ja parterówki odrzuciłem i jeszcze taki projekt (rododendron
    5W/archon wybrałem - rysunki projektu maja taki sposób wymiarowania, że
    ciągle muszę odliczać styro(!) ocieplenia by złapać odległości np. okien i
    niemal brak rzutów poziomych przez konstrukcje, wrr.