    From: szary <s...@n...pl>
    Date: Fri, 03 Oct 2014 16:59:57 +0200
    Subject: Re: Deskowanie pod strop, spora rozpiętość
    Newsgroups: pl.misc.budowanie

    dolniak wrote:

    > B20 uzyskasz,dodając gruboziarnistego żwiru (grysu w zasadzie).Stosownych
    > proporcji nie pamiętam,musisz poszukać.
    Hmm, to by mi się zgadzało, miałem taki drobniejszy żwir i dałem go
    większość, piachu (zresztą ładnego, ostrego) dałem mało (wg. przepisu) i
    beton wyszedł ładny, nie popękał (trochę podlewany), bo ja już raz wylewałem
    te słupy od poziomu stopy fundamentowej, tj. 2sztuki do wysokości chudziaka.
    Traz będę znowu "dolewał" - ciut mam obiekcji czy to dobrze.

    > Skoro strop masz robić na wiosnę,przekalkuluj,może prefabrykowany będzie
    > tańszy.To nie żart.Musisz liczyć calość:strop(i wypelnienie między
    > belkami),izolację p-dżwiękową i wylewkę.
    Niby liczyłem już w tamtym roku, dzwoniłem gdzieś (filigran? żerański? nie
    pamiętam), konbet daleko (strunobetony), sprawdzałem ceny kształtek
    styropianowych (jak to się nazywało? SKS?) zalewanych i wszystko drogo mi
    wychodziło, dla tych rozpiętości (8,5m) musiałbym i tak wylewać belki.
    I mam trochę problem w wysokością kalenicy (WZ dała mi 8.50m), po zmianach
    jest na styk, ktoś sprawdzi, nie sprawdzi, nie wiem czy się bać.
    To teraz jest bez sensu, zmiany spowodują więcej problemów niż korzyści.

    > O "trumnie" nie mam zdania.trzeba by przeliczyć,co się bardziej
    > oplaci-taki strop(i izolacja styropianem przed pokryciem dachu),czy dach
    > -i izolacja wolnym czasem i kasą . Ponieważ mam drobne doświadczeniaw
    > jednym i drugim,ja wybralbym to drugie. Ale to ja.Ty możesz mieć inne
    > priorytety.Np że ten wolny czas / kasa będzie na emeryturze...
    > Przedyskutuj to z kierbudem,spytaj o opinię.

    Kierbud marudził jak niewiem na trumnę, po co mi to itd. Zdecydowałem się
    jednak na trumnę, konstruktor mi zrobił rysunki bo tu nie było żartów,
    skorupa jest samonośna i trzyma teraz dach bez słu?ów, grubych płatwi itp.
    (uprościła mi się jego konstrukcja), za projekt 800, już zapłacone.
    Może przez Adama z forum muratordom wymyślam, ale mnie to przekonuje i
    kosztowo duzej różnicy nie wyliczyłem.

    > A projekt narysuj po swojemu.przecież chyba nie trzymasz go na murze,tylko
    > rozrysowujesz poszczególne elementy tak,aby latwo bylo je wykonać.
    Sporo zmian, często muszę sprawdzić kilka rysunkow np. "co nad czym jest" w
    trakcie podejmowania decyzji np. likwidacja wykusza a (niepotrzebny już)
    nadciąg w tej części, etc., KB jak na razie wprowadził mi więcej problemów
    niż pomocy, wolę nie zaczepiać niepotrzebnie.

    > Schody w lazience?
    No, chyba się rozumiemy ;) tak naprawdę, to taka mała łazienka parteru
    wygospodarowana częściowo pod schodami.

    pozdrawiam i dzięki za pochylenie nad problemem
    m.