    Date: Fri, 14 Mar 2014 17:58:58 +0100
    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    <b...@g...com>
    <5321ed59$0$2357$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <532218c4$0$2369$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <lftbkr$sr9$1@usenet.news.interia.pl>
    <9...@g...com>
    <5322b4b9$0$2140$65785112@news.neostrada.pl>
    <5322f13d$0$2226$65785112@news.neostrada.pl>
    <53230c77$0$2359$65785112@news.neostrada.pl>

    On 2014-03-14 15:04, uzytkownik wrote:
    > W dniu 2014-03-14 13:08, Piotrek pisze:
    >
    > A ja cały czas piszę o podstępnym wykradaniu danych. Adam natomiast
    > twierdzi, że każdy oszukany czy okradziony sam sobie jest winien, tym
    > samym usprawiedliwiając cwaniaczków i złodziei i przyzwalając im na
    > takie działania.

    Ale przecież nie żyjemy w świecie idealnym.

    Cwaniaczki byli są i będą. Bez względu na przyzwolenie (lub nie) Adama,
    czy też kogokolwiek innego.

    I jednak będę się upierał, że w dobrze pojętym interesie każdej
    potencjalnej ofiary jest przyswojenie podstawowych zasad bezpieczeństwa.

    Poczynając "od nie instaluję software z niewiadomego źródła", poprzez
    "zwracam uwagę na ataki socjotechniczne i w szczególności nie podaję
    haseł i pinów jak mnie tylko o to poproszą", a kończąc na "ograniczam
    ilość informacji publikowanych na FB i w innych powszechnie dostępnych
    portalach" (według badań przeprowadzonych w GB 40% zaplanowanych włamań
    było poprzedzone rozpracowaniem przyszłej ofiary w internecie).

    Jakoś nikogo to nie dziwi, że dzieci uczy się zasad przechodzenia przez
    jezdnię. Natomiast z niewiadomych powodów oczekujemy praworządności i
    szlachetności i internecie, zamiast wyrobić sobie podstawowe nawyki
    obronne ...

    > Jak rozumiem handlujesz narkotykami i bronią?
    > Nie?
    > No to spróbuj założyć działalność gospodarczą i oferuj publicznie broń i
    > narkotyki. Wszak można na tym nieźle zarobić.
    > Myślę, że zanim byś sprzedał choć jeden egzemplarz to wcześniej miałbyś
    > nalot CBŚ.

    Czy naprawdę Ci się wydaje, że złodzieje będą rejestrowali DG i chwalili
    się na lewo i prawo w jaki sposób zarabiają na życie? :-)

    > No właśnie i tak działa prawo. Odstrasza od działań niezgodnych z prawem.

    Nie przeceniałbym tej funkcji odstraszającej. Niby prawo jest surowe ale
    jednak przywołany tu przez Ciebie przykład narkotyków pokazuje, że
    biznes narkotykowy ma się dobrze.

    Głównie dlatego, że przecież liczba zachowań kryminalnych jest pochodną
    między innymi potencjalnego zysku przynoszonego przez tę działalność.

    > Zapominasz, że z internetu i telefonów korzystają także dzieci i młodzież.
    > Czy chciałbyś może wprowadzić specjalne uprawnienia na wzór np. prawa
    > jazdy dla osób korzystających z internetu czy telefonu, dostępne tylko i
    > wyłącznie dla osób pełnoletnich?

    Akurat w tym przypadku wystarczy od dziecka wyrabiać zdrowe nawyki.

    > Ponadto wiele osób na starość niedołężnieje, nierzadko ich rozum cofa
    > się do okresu dzieciństwa, a osoby te są łatwe do zmanipulowania i
    > oszukania.

    Może będę kontrowersyjny ale tak jak zdolność dzieci do czynności
    cywilnoprawnych jest z mocy prawa ograniczona, tak istnieją odpowiednie
    mechanizmy, które można stosować w przypadku dorosłych.

    Chodzi mianowicie o (częściowe) ubezwłasnowolnienie.

    Niestety u nas jest to z niewiadomych powodów temat tabu ...

    > Wiesz co to są "Snifery"?

    Żyję z informatyki od 35 lat. Tak więc możemy się umówić, że wiem. No i?

    > No i to, że zbierają informacje o wszystkich.

    No to spróbuj takie informacje wyciągnąć od "służb" w przypadku
    przewałki polegającej na wyczyszczeniu komuś konta. Życzę powodzenia ale
    sukcesów nie wróże ...

    Piotrek