  • 1. Data: 2010-08-17 20:09:44
    Temat: Dla Tornada
    Od: Marek <m...@g...com>

    Kilka pomysłów do zastosowania w Ameryce:

    https://docs.google.com/present/view?id=dtfgw68_73d6
    9hwdg8

    Niektóre z nich na pewno przypadna Ci do gustu.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2010-08-19 23:25:43
    Temat: Re: Dla Tornada
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    >
    > https://docs.google.com/present/view?id=dtfgw68_73d6
    9hwdg8

    > Niektóre z nich na pewno przypadna Ci do gustu.

    Dzieki, rzeczywiscie niektorych "numerow" nie wiedzialem. Z Polski znalem
    jedynie sposob podnoszenia samochodu bokiem. Z tym, ze byl to proces
    technicznie zaawansowany. Odkrecalo sie dwa kola z jednej strony auta i
    zamiast nich przykrecalo takie wypasione zawiasy. Potem sposobem podnoslo sie
    auto prawie do pionu i co tam trzeba wymienialo czy powozie smarowalo.

    Ale niby glupia sprawa a mnie tez dopadla. Zrobilem babie mostek, piekny
    drewniany, lukowy, wrecz wloski w poreczami udajacymi linie sznurowe.
    Zaplacila i potem te pare stowek musialem wydac na dochtora. Tick czyli po
    naszemu kleszcz mnie uj..al i musi co byl zarazony jakas zaraza bo po paru
    dniach dostalem goraczki okolo 40 stopni. I mloda lekarka dlugo nie mogla
    znalezc przyczyny... Dopiero ekspresowe badanie krwi... Szkoda gadac. A tez
    myslalem, ze to sie kazdemu moze zdarzyc tylko nie mnie. Zaaplikowala mi
    doxycykline i po trzech tygodniach mam byc zdrow.
    Dlatego przez dwa dni sie nie produkowalem.

    Pzdr.
    Tornad

  • 3. Data: 2010-08-21 15:25:19
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 20 Sie, 01:25, "Tornad" <t...@h...com> wrote:

> [...]
    > doxycykline i po trzech tygodniach mam byc zdrow.
    > Dlatego przez dwa dni sie nie produkowalem.

    Powiedz lekarce, zeby zrobila Ci kontrolne badanie krwi , po
    zakonczeniu leczenia, ponieważ nie zawsze , wszystkie bakterie znikną
    - czasem trzeba stosowac antybiotyk dłużej...
    Cos wiem, na ten temat...
    Inaczej - mozesz po paru latach skonczyc na wózku...

  • 4. Data: 2010-08-21 15:26:52
    Od: Marek <m...@g...com>

> [...]
    > doxycykline i po trzech tygodniach mam byc zdrow.
    > Dlatego przez dwa dni sie nie produkowalem.

    Powiedz jeszcze, ze mieszkasz w Connecticut ...???

  • 5. Data: 2010-08-24 19:40:55
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

> [...]
    > myslalem, ze to sie kazdemu moze zdarzyc tylko nie mnie. Zaaplikowala mi
    > doxycykline i po trzech tygodniach mam byc zdrow.

    Życzę szybkiego powrotu do zdrowia!
    Są jakieś badania krwi, które pozwalają ocenić stopień powikłań po
    ukąszeniu przez kleszcza, w Polsce to kosztuje około 50 zł.
    Warto te badania wykonać i wykonywać co jakiś czas, jeśli dużo pracuje
    się w terenie.
    Kiedyś byłem w lesie na spacerze foto, lato, słońce, wietrzyk, super,
    rozpiąłem koszulę, założyłem krótkie portki, jednym słowem, żyć się
    chce, jak cholera!
    Patrzę, a tu idzie jakieś ufo, gość w zielonym uniformie, zapięty
    szczelnie pod szyję, czapka na głowie, wysokie buty, spodnie wpuszczone
    do butów, pot się lał z gościa strumieniami. Zdziwiłem się, jakiś nie
    tego, czy co?
    Potem, na foto-art-przyroda wytłumaczyli mi to, to pracownik leśny,
    profilaktyka antykleszczowa.
    Ci ludzie mają badania obowiązkowe i zdarza się, że pomimo tych
    zabezpieczeń dochodzi do zakażeń w sposób nie kontrolowany - nie
    zaobserwowano kleszcza, ukąsił, odpadł, nikt nic nie widział, dopiero
    badanie krwi pokazało co się stało!

  • 6. Data: 2010-08-25 06:28:27
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik J-L-F napisał:

> [...]
    > zabezpieczeń dochodzi do zakażeń w sposób nie kontrolowany - nie
    > zaobserwowano kleszcza, ukąsił, odpadł, nikt nic nie widział, dopiero

    Nie ma metody mechanicznej na kleszcze. Można się trochę chemią maskować
    ale jedynym pewnym sposobem jest sprawdzanie po każdym wyjściu w teren
    zagrożony kleszczami i w razie przyczepienia się tego paskudztwa -
    podejmowanie stosownych działań. Mnie się kiedyś wgryzł w łydkę nad
    wysokim butem mimo że długie portki miałem ściśle obwiązane wokół
    buta... Jak on tam wlazł?

    --
    Darek