    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dla milosnikow :-)
    Date: Tue, 9 Feb 2010 18:04:30 +0100

    news:hkrd86$aua$1@mx1.internetia.pl...

    > Gdyby celem bylo wykupienie samych obligacji to i owszem, dalo by sie
    > troszke taniej to zrobic, ale:
    > 1. Nie bylo duzo taniej

    Tego nie wiem, nie sledzilem. Ale Chinczycy zaczeli sie niepokoic i sytuacja
    dolara byla omawiana na "szczeblu rzadowym" o ile dobrze pamietam latem
    zeszlego roku.

    > 2. Nastepna emisja obligacji musialaby byc na wiekszy procent.

    Prawdopodobnie, ale skala jednego roku to niezbyt dlugo.

    > Z drugiej strony za chinskie towary amerykanie musieliby zaplacic wiecej,
    > czyli powrot kasy do chinczykow. Ponadto za wszystko co sprowadzaja (w tym
    > ropa i inne) tez musieliby zaplacic wiecej.

    Dokladnie tak, ale zyskali by na eksporcie.:-)
    To nie moja teoria a zaslyszana gdzies tam. Teoretycznie mozliwa, ale wydaje
    sie dosc ryzykowna.
    Wszystko tanieje, indeksy w dol, drukowanie waluty w celu ratowania sytuacji
    niby uzasadnione, ogolny strach i praktycznie brak ryzyka wykupywania
    spolek. Slabnaca waluta i wzrastajaca inflacja. To wszystko przeciez bylo.
    Mozna probowac powiazac to w jakas logiczna calosc i uknuty plan. Ot taka
    ciekawostka.

    Pozdro.. TK