eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDlaczego w Polsce pompa ciepła klimy, monoblock jest sprzedawana do centralnego ogrzewania ? › Re: Dlaczego w Polsce pompa ciepła klimy, monoblock jest sprzedawana do centralnego ogrzewania ?
    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dlaczego w Polsce pompa ciepła klimy, monoblock jest sprzedawana do
    centralnego ogrzewania ?
    Date: Thu, 23 Sep 2021 20:37:15 +0200

    On 23/09/2021 20:03, a a wrote:
    > Wszystkie pompy ciepła typu monoblock sa przeznaczone do klimy, czyli chłodzenia,
    ogrzewania powietrznego

    To zwykłe kłamstwo.

    > Ale znaleziono

    Czyli jednak ale? Widać, że beton się rozpuszcza.

    > z jest to zwane Hydro unit

    Wspaniała nazwa. Przypuszczalnie zabieg "ze zmianą nazwy" nic nie da.
    Szkoda roboty.

    > Co jest wadliwe w monoblocku ?

    Skoro działa, to nic.

    > Wadliwe jest doprowadzanie wody na zewnątrz budynku, zima, do skraplacza i
    wymiennika.

    To nie musi być woda. U mnie to glikol.

    > W czasie mrozów, podczas awarii, wyłączenia zasilania, ta woda zaramza w ciągu
    jednej nocy i uszkadza pompę ciepla trwale, bo mechanicznie.

    Zabawne, że nie masz pojęcia jak pompy się przed tym zabezpiecza i jak
    same potrafią się zabezpieczyć.

    > Teoretycznie można stosowac glikol, ale producent tego nie przewiduje w instrukcji.

    Dziwne, bo w mojej przewiduje. Może Ci sie kartki zlepiły, a może to
    pompa ciepła na rynek Kataru.

    > Czyli pompa ciepła typu monoblock nie nadaje się do ogrzewania domków letniskowych,
    nie nadaje się do ogrzewania domów, które opuszczamy zimą na ferie, bo zawsze jest
    ryzyko awarii, wyłączenia prądu i zamarznięcia wody w obiegu wymiennika skraplacza.

    A ja opuszczam z premedytacją. Czy coś za to grozi?

    > Problemu nie rozwiązuje UPS, gdyż ma za mała moc
    > Agregat spalinowy wymagałby zdalnego sterowania, załączania i bunkra do
    zainstalowania.

    Albo nazjwyczajniej przeczytania instrukcji do pompy.

    > Dlaczego rozwiązanie typu split outdoor/indoor jest bardziej profesjonalne
    > 1. Parownik możemy instalować w większej odległości od budynku, zmniejszając hałas
    i szum wiatraka

    Monoblock tak samo. W dodaku możemy robić to sami, bez uprawnień.

    > 2. Nie istnieje ryzyko zamarznięcia wody w skraplaczu outdoor/ wymienniku, bo jej
    po
    > prostu tam nie ma, czyli możemy pompę wyłączyć podczas silnych mrozów, gdy
    sprawność spada do 1

    Na szczęscie ono istnieje tylko w wyobraźni a a.

    > 3. Używamy 1 pompy obiegowej, instalowanej w kotłowni, zamiast 2

    Straszne.

    > 4. Skraplacz + wymiennik, czyli gorące elementy instalacji znajduja się indoor,
    czyli w kotłowni i zwiększa się sprawność pompy

    Prawie cała moc rozpraszana w monobloku jest zbierana przez obieg
    czynnika i wprowadzana do budynku. Zainteresuj się, jak jest wszystko
    izolowane w środku.

    > Jedyny minus to koniecznośc napełnienia instalacji po montażu
    > ale to jednorazowa czynnośc na wiele lat.

    I dlatego pompy split i monoblok mają drobne zalety, każda swoje.
    Stosuje się oba rozwiązania.

    > Pompy ciepła typu monoblock, muszą współpracować z blokiem Hydro Unit

    U mnie nie współpracuje.

    > Najlepsze jest rozwiązania szwedzkie pompy ciepła, czyli sprężarka ze skraplaczem i
    wymiennikiem zainstalowane w kotłowni, a parownik na zewnątrz.

    Najlepsze to mały reaktor jądrowy.

    To ze splitem jest podobne do monobloku. Duzych różnic nie widać.

    > Pasywny parownik nie wymaga odmrażania i nie generuje hałasu, wibracji
    wentylatorów, pracujących nocą.

    Pasywny "parownik" będzie miał temperaturę niższ niż otoczenie podczas
    pracy. Jak zapobiegniesz osadzaniu się szroku na nim?

    > Pasywny parownik składa się z rur miedzianych, na które nałożone sa pionowe profile
    aluminiowe, zwiększające powierzchnię aktywną./

    O patrz! Zupełnie jak mój.

    > Oblodzenie zmniejsza przewodnictwo cieplne i zmniejsza sprawność parownika, ale
    jego powierzchnia aktywna jest nawet 10 razy większa niz w monoblocku, zatem jest
    obliczona nadmiarowo.

    Chcesz powiedzieć, że te żeberka z splicie są 10x większe od moich w
    mono? To interesujące. Nie obserwuję.

    > Co więcej, proces defrost, usuwania lodu można wykonać nakładając sprayem powłokę
    nano, po której woda, lód, szron, szadź będzie spływała grawitacyjnie, zapobiegając
    wytworzeniu się twardej warstwy szronu/lodu.

    Czego, dodajmy, w monobloku zakazuje Konwencja Sandomierska o zakazie
    stosowania farb nano w mono.

    > a modyfikacja do centralnego ogrzewania wiąże się z dodatkowymi kosztami, dodatkową
    pompą obiegową, dodatkowym sterownikiem, dodatkowym bojlerem z 2 węzownicami,
    działającym jako wymiennik ciepła pomiędzy 1-szym obiegiem wody.

    Ba, kupno pompy ciepła wiąze się w ogóle z wydaniem pieniędzy. To straszne.

    > No i stres wynikający z ryzyka wyłączenia się pompy noca, podczas mrozów i
    zamarznięcia wody w pompie instalowanej outdoor

    Nieistniejący, dodajmy.

    > Pewnie można znaleźć na necie zdjęcia szkód wywołanych zamarznięciem wody w monoc
    locku.

    Pewnie, że można, tak samo jak ludzi wkładających ręce pod włączoną
    kosiarkę.

    > No i na koniec.
    > Nieustanny hałas generowany przez wentylatory dzień i noc.

    Którego nie słychać.