  • 1. Data: 2010-01-02 18:20:43
    Temat: Do użytkowników podłogówki
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Witam.
    Powiedzcie mi, jaką macie temperaturę pomieszczeniach z rurkami, mierzoną tradycyjnie
    termometrem
    wiszącym około 160-170 cm od podłogi?
    Tzn chodzi mi o komfort cieplny.
    U siebie (jako nowy user podłogówki) widzę zwykle ok. 18- 19 st.C
    zasadzie ok, ale mam wątpliwości, czy to standard.Do tej pory "ciepło" było przy
    20-21stC..
    R.

  • 2. Data: 2010-01-03 10:59:18
    Temat: Re: Do użytkowników podłogówki
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Rentier pisze:
> [...]
    > U siebie (jako nowy user podłogówki) widzę zwykle ok. 18- 19 st.C
    > zasadzie ok, ale mam wątpliwości, czy to standard.Do tej pory "ciepło"

    Jeszcze nie jestem uzytkownikiem ale pozwole sobie zabrac glos - wlasnie
    na tym polega "magia" podlogowki, ze komfort cieplny osiaga sie przy
    nizszych temperaturach powietrza w pomieszczeniu - wlasnie jakies 18stC
    vs 20stC - za to w stopy jest ci cieplej, wiec i nie odczuwasz chlodu.
    Tak jak masz, tak ma byc - bo przyznasz chyba, ze dzskomfort odcyuwasy
    tzlko gdz yerkniesy na termometr, ktory pokazuje zdecydowanie nizsza
    temperature anizeli ta, do ktorej byles przyzwyczajony? :)
    --
    zbigi

  • 3. Data: 2010-01-03 18:49:09
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    zbigi wrote:

> [...]
    > dzskomfort odcyuwasy tzlko gdz yerkniesy na termometr, ktory pokazuje
    > zdecydowanie nizsza temperature anizeli ta, do ktorej byles

    inna ewentualność to taka, że termometr ma popsuty ;)

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 4. Data: 2010-01-03 20:52:32
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > zbigi wrote:

    > inna ewentualność to taka, że termometr ma popsuty ;)
    Wykluczone:-) Badania naukowe w toku- mierzenie temperatury podłogi i pomieszczenia
    rożnymi sprzętami:)

  • 5. Data: 2010-01-04 00:20:25
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    >   zasadzie ok, ale mam wątpliwości, czy to standard.Do tej pory "ciepło" było przy

    to dosyc subiektywna rzecz, dla mnie 2 lata temu komfortowo było przy
    20 w dzień i 18 w nocy, jak urodziło się dziecko, to teraz jest non
    stop 22, no i jak zdarza się że spadnie do 20 (albo niżej, właśnie
    teraz jest 19 przy minus 25 na zewnątrz) to mam uczucie przejmującego
    chłodu :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 6. Data: 2010-01-04 07:24:01
    Od: "news.dialog.net.pl" <m...@g...pl>

> [...]
    > tzlko gdz yerkniesy na termometr, ktory pokazuje zdecydowanie nizsza
    > temperature anizeli ta, do ktorej byles przyzwyczajony? :)

    Dokładnie u mnie tak samo. 20st to juz naprawdę ciepło częsciej mam koło 19.
    Choć to wszystko zależy od człowieka. Znam takich którym dopiero przy 24-26
    jest ok. Wtedy to idzie drewna, gazu czy innego opału.

  • 7. Data: 2010-01-04 08:06:16
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    news.dialog.net.pl pisze:

    > Dokładnie u mnie tak samo. 20st to juz naprawdę ciepło częsciej mam koło 19.
    > Choć to wszystko zależy od człowieka. Znam takich którym dopiero przy 24-26
    > jest ok. Wtedy to idzie drewna, gazu czy innego opału.

    No ale ci tacy to potrzebuje te 24...26stC rowniez przy podlogowce?
    --
    zbigi

  • 8. Data: 2010-01-04 11:31:23
    Od: wolim <w...@i...pl>

    On 4 Sty, 01:20, s_13 <s...@i...pl> wrote:

> [...]
    > stop 22, no i jak zdarza się że spadnie do 20 (albo niżej, właśnie
    > teraz jest 19 przy minus 25 na zewnątrz) to mam uczucie przejmującego

    Mam dokładnie to samo. Odkąd urodził mi się syn, w 20 stopniach jest
    mi zimno :)
    Również najbardziej komfortowo czuję się przy 21.5-22 stopniach.

  • 9. Data: 2010-01-04 13:19:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Rentier wrote:
> [...]
    > U siebie (jako nowy user podłogówki) widzę zwykle ok. 18- 19 st.C
    > zasadzie ok, ale mam wątpliwości, czy to standard.Do tej pory

    20 do 22 ok 120 nad podłogą :)

  • 10. Data: 2010-01-04 13:20:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    zkruk [Lodz] wrote:

    > inna ewentualność to taka, że termometr ma popsuty ;)

    albo ma źle policzoną podłogówkę, albo dom jest jeszcze mokry.