  • 1. Data: 2010-01-01 00:50:16
    Temat: matowe kafle w łazience - czy nie są zmorą?
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    czy matowe kafle w łazience nie zachodzą jakoś uciążliwie kamieniem, po
    dłuższym czasie? Z pewnością dotyczy to raczej ciemnych kafli

  • 2. Data: 2010-01-01 09:35:00
    Temat: Re: matowe kafle w łazience - czy nie są zmorą?
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    yapann <y...@o...pl> wrote:
    > czy matowe kafle w łazience nie zachodzą jakoś uciążliwie
    > kamieniem,
    > po dłuższym czasie? Z pewnością dotyczy to raczej ciemnych kafli

    Zachodzą dokładnie tak samo, jak i te błyszczące, trzeba po prostu
    przecierać od czasu do czasu. Natomiast o wiele mniej na nich ten
    kamień widać.

    J.

  • 3. Data: 2010-01-01 10:24:59
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote in message

    > Zachodzą dokładnie tak samo, jak i te błyszczące, trzeba po prostu
    wydawało mi się, że gładność powierzchni sprzyja/niesprzyja pozostawaniu
    wody na powierzchni .... wszak po coś robi się na ten przykład parawany
    prysznicowe z tą tam warstwą .... hę?

    > przecierać od czasu do czasu.
    nie wiem, czy masz na myśli przecieranie (usuwanie) wody po użyciu, czy też
    'przecieranie' odkamieniaczem : ]

  • 4. Data: 2010-01-01 10:37:39
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    yapann <y...@o...pl> wrote:

    > wydawało mi się, że gładność powierzchni sprzyja/niesprzyja
    > pozostawaniu wody na powierzchni .... wszak po coś robi się na ten
    > przykład parawany prysznicowe z tą tam warstwą .... hę?

    Jako użytkownik płytek matowych, mający też doświadczenia z płytkami
    błyszczącymi (łazienka u rodziców) mam wrażenie, że powierzchnia nie
    ma tu zauważalnego wpływu. Po prostu, woda na płytkach wysycha,
    zostawia po sobie kamień. Być może gładkie jak lustro, utrzymywane w
    tym stanie i regularnie pokrywane jakimś hydrofobem płytki by tej
    wody faktycznie zatrzymywały mniej, ale i też trzebaby to cały czas
    w takim stanie utrzymywać, cxzyli regularnie pucowac, polerować,
    psikać hydrofobem. Nie warto.

    > nie wiem, czy masz na myśli przecieranie (usuwanie) wody po
    > użyciu,
    > czy też 'przecieranie' odkamieniaczem : ]

    mam na myśli przetarcie płytek raz na _jakiś!!!!!!_ czas jakimś
    odkamieniaczem. Ścierać wodę z płytek po każdym użyciu
    wanny/natrysku... na pewno są fanatycy, którzy i tak robią, zaraz
    potem rzucając się do prasowania w kant skarpetek i majtek, ale
    normalnym ludziom zwykle szkoda na to życia :-)

    J.

  • 5. Data: 2010-01-01 13:36:40
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    > wanny/natrysku... na pewno są fanatycy, którzy i tak robią, zaraz potem
    > rzucając się do prasowania w kant skarpetek i majtek, ale

    i przecierają tę łazienkę tymi w-kant-prasowankami

  • 6. Data: 2010-01-01 22:09:23
    Od: JaMyszka <f...@g...com>

    On 1 Sty, 11:37, "Jarek P." wrote:
    > [...]
    > mam na myśli przetarcie płytek raz na _jakiś!!!!!!_ czas jakimś
    > odkamieniaczem.

    ?!
    Dlaczego odkamieniaczem?
    Ja swoje myję zwykłym płynem uniwersalnym (koncentrat leję na gąbkę i
    tak przecieram zasłonę i kafelki, a potem tylko płuczę prysznicem -
    bez wycierania), co tydzień-dwa (w zależności od "zapaćkanych" zasłon,
    które są przezroczyste). I to mi już się sprawdza parę lat (3), choć
    korzysta z łazienki 5-6 osób.
    http://picasaweb.google.pl/lh/photo/-3OEMvA_O65slb-O
    CafshA?authkey=Gv1sRgCI2q98nGk8eV0wE&feat=directlink

    > Ścierać wodę z płytek po każdym użyciu
    > wanny/natrysku... na pewno są fanatycy, którzy i tak robią, zaraz

    Owszem! Ci co mają przezroczystą, kryształową kabinę (prawda, jak ona
    ładnie wygląda?) tak postępują;p
    No, kąpią się 5 min, a 20 wycierają kabinę... już nie mówię o spoceniu
    przy tej czynności...

    > potem rzucając się do prasowania w kant skarpetek i majtek, ale
    > normalnym ludziom zwykle szkoda na to życia :-)

    Ech, są ludzie, którzy po to się urodzili;p

    --
    Pozdrawiam :)
    JM