    Subject: Re: Dobór pompy do studni
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Thu, 10 May 2018 10:56:48 +0200

    W dniu 2018-05-10 o 09:17, Jacek pisze:
    > Ja kupiłem polską pompke Omnigena

    Ale to nie jest polski wyrób. Firma jest polska, ale wyroby chińskie.
    Firma jest tylko dystrybutorem.
    Z pompami studziennymi natomiast jest pewien problem. Jeżeli złoże
    zawiera duże ilości drobnego piasku kwarcowego to nie ma bata, że tania
    pompa wcześniej czy później padnie. Znam przypadki, gdzie ludzie już
    kupili w przeciągu kilku lat 3 czy 4 pompę. Niestety reklamacje nie są
    uwzględniane w takich przypadkach. Aby oczyścić złoże z tego drobnego
    piasku to nierzadko trzeba pompować ze studni wodę przez kilka lat.
    Co do konkretnych modeli pomp to nie doradzę, bo w tym nie siedzę, ale
    ważne żeby zwrócić uwagę czy producent danej pompy gwarantuje odporność
    pompy na piasek. W większości pomp producenci asekurują się zapisem
    choćby takimi klauzulami: "Przeznaczone są do tłoczenia czystej, zimnej
    wody nie zawierającej elementów stałych szlifujących lub długowłóknistych".
    Dlatego trzeba szukać takiej pompy, dla której producent gwarantuje
    odporność na piach.