  • 21. Data: 2014-12-09 19:38:41
    Temat: Re: Dobowe zużycie gazu ziemnego
    Od: tataglia <t...@g...pl>

    On 2014-12-09 17:39, pepe wrote:

    > Tak, bajki to dla dzieci.
    > Piszesz, ze zuzywasz srednio 6.5 m3/dobe, wiec za listopad przy tym
    > zuzyciu masz ponad 500 zl, a gdzie pazdziernik?. Wiec kwota nie jest
    > podobna.
    > Ty tez grzejesz sie do ogniska;-)

    6 grudnia pisałem, że 6,5m3/dobę przez ostatnie 2 tygodnie. Wcześniej
    było około 3-4m3. A większość października piec grzał tylko wodę użytkową.
    Fakt, że na przełomie września/października odpaliłem w dwie soboty
    wieczorem kominek.
    Później już wcale.

    Od 20 października do 6 grudnia (46 dni) zużyłem 206m3 x 2,3zł/m3 = 473zł.

    t.

  • 22. Data: 2014-12-09 19:57:39
    Od: "pepe" <p...@o...pl>

    In news:m67fji$7v6$1@node1.news.atman.pl,
    *tataglia* <t...@g...pl> typed:

    > 6 grudnia pisałem, że 6,5m3/dobę przez ostatnie 2 tygodnie. Wcześniej
    > było około 3-4m3. A większość października piec grzał tylko wodę użytkową.

    Tak grzal wode, a Ty grzales sie pod pierzynka ;-)

  • 23. Data: 2014-12-09 20:53:39
    Od: tataglia <t...@g...pl>

    On 2014-12-09 19:57, pepe wrote:
    > In news:m67fji$7v6$1@node1.news.atman.pl,
    > *tataglia* <t...@g...pl> typed:

    > Tak grzal wode, a Ty grzales sie pod pierzynka ;-)

    Nie chcesz, nie wierz.

    --
    t.

  • 24. Data: 2014-12-10 14:17:25
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2014-12-09 o 19:57, pepe pisze:
    > In news:m67fji$7v6$1@node1.news.atman.pl,
    > *tataglia* <t...@g...pl> typed:

    > Tak grzal wode, a Ty grzales sie pod pierzynka ;-)

    Ja do dzisiaj dogrzewam się jedynie kominkiem póki co. Więc się da jak
    najbardziej.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 25. Data: 2014-12-10 15:04:59
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 06.12.2014 20:52, tataglia wrote:
> [...]
    > (przez 2 tygodnie).
    > Czy przy powierzchni podłogi około 160m2, 15cm styropianu na ścianie
    > i 25cm wełny na dachu dwuspadowym (poddasze użytkowe) to dobry wynik ?
    >
    > Mieszkam pierwszy sezon i nie wiem czy poprawiać coś jeszcze póki
    > się da.
    > Mimo wszystko wydaje mi się, że dom jest na tyle wygrzany (w
    > poprzednim sezonie kominkiem podczas wykończeń), że nie przewiduję
    > lepszego wyniku w przyszłym sezonie. (wilgotność na poziomie 50%).
    >
    > Ogrzewanie całkowicie podłogowe i kocioł kondensacyjny.

    U siebie jak na razie glownym zrodlem ciepla jest kominek.
    Ogrzewanie wlacza sie tylko na 3h nad ranem, do tego 1 x dziennie CWU.
    Zuzycie gazu to okolo 2m3/24h.

    180m2 po podlogach.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 26. Data: 2014-12-10 15:11:18
    Od: "pepe" <p...@o...pl>

    In news:m69h56$cpa$1@news.icm.edu.pl,
    *Kżyho* <k...@c...pl> typed:

    > Ja do dzisiaj dogrzewam się jedynie kominkiem póki co. Więc się da jak
    > najbardziej.

    Ameryki nie odkryles.
    Ja w poprzednie sezony zimowe *tylko grzalem kominkiem* i bylo ok.

  • 27. Data: 2014-12-10 15:20:59
    Od: "pepe" <p...@o...pl>

    In news:m69jtq$g7g$1@speranza.aioe.org,
    *Marek* <m...@g...pl> typed:

    > U siebie jak na razie glownym zrodlem ciepla jest kominek.
    > Ogrzewanie wlacza sie tylko na 3h nad ranem, do tego 1 x dziennie CWU.
    > Zuzycie gazu to okolo 2m3/24h.
    > 180m2 po podlogach.

    Dokladnie tak samo grzalem prze 12 lat. Kociol wlaczal sie nad ranem i nie
    zawsze jak temperatura w pokoju spadla ponizej 20stopni.
    Ale w tym roku grzeje tylko gazem, bo palenie w kominku dokladnie mmi
    'obrzydlo', a dodatkowo zostaje po paleniu w kominku czarny smog na scianach
    i suficie. Powierzchnie domu mam podobna do Ciebie i do ogrzania w calym
    sezonie zuzuwalem ~18 mp do 20 mp drzewa. Po przeliczeniu kosztu zakupu
    drzewa i zuzycia gazu na dogrzewanie, (nie licze malowania po kominku) kwota
    w calym sezonie grzewczym wynosila od 5 do 6tys. zl. Wiec w tej kwocie
    (nawet duzo mniejszej) swobodnie zmieszcze sie uzywajac tylko gazu do
    grzania domu.

  • 28. Data: 2014-12-10 15:32:39
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2014-12-10 o 15:20, pepe pisze:
> [...]
    > 5 do 6tys. zl. Wiec w tej kwocie (nawet duzo mniejszej) swobodnie
    > zmieszcze sie uzywajac tylko gazu do grzania domu.

    No właśnie i tu się zastanawiałem ostatnio, jak komuś w tabelce
    porównawczej różnych "paliw" wyszło, że drewnem to tak tanio jest. Bo ja
    tego nie widzę, bo ono schodzi w oczach, jak się rzeczywiście porządnie
    chce napalić, żeby ciepło było... :/

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 29. Data: 2014-12-10 16:14:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 10 grudnia 2014 15:32:40 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:

> [...]
    > porównawczej różnych "paliw" wyszło, że drewnem to tak tanio jest. Bo ja
    > tego nie widzę, bo ono schodzi w oczach, jak się rzeczywiście porządnie
    Pale drewnem naście a chyba i dziesiąt lat.
    Z kosztem to jest tak że zależy co i jak liczysz.
    Np. jeśli ktoś kupuje drewno od handlarzy to płaci na dzisiaj pewnie i ponad 200zł za
    nazwijmy to m3. Z tym że z handlarzami to jest tak ze ich m3 to tak około normalnego
    m3;)
    Ja od dawna kupuje drewno bezpośrednio z nadleśnictwa i tam nie zdażyło się żeby
    oszukali na objętości. A cena suma summarum wychodzi minimum połowę niższa jak u
    okolicznych handlarzy. W ubiegłym roku jeśli mnie pamięć nie myli za drewno z
    nadleśnictwa zapłaciłem coś ok 2200zł z transportem. Parę dni piłowania i rąbania
    było, sam to robiłem, paliwo do piły, olej nie pamiętam ile ale przyjmijmy po
    zaokrągleniu w górę 300zł więc razem 2500zł. W tym roku zaczełem tym palić i starczy
    tego spokojnie na dwa sezony u mnie a dom mam nie najmniejszy. Druga sprawa że
    kominkowcy często kupują nie wiem dlaczego brzozę. Nawet w nadleśnictwach wychodzi
    ona chyba drożej jak dąb czy buk a szajs jakich mało. Wg mnie nadaje się tylko
    dekoracyjnych kominków otwartych bo nie strzela iskrami. Na tym zalety brzozy się
    kończą
    Inna sprawa to grzanie domu kominkiem- ktoś tam pisał wyżej ze spala 18-20metrów na
    sezon w kominku. To jakieś nieporozumienie wg mnie, kominek jest dobry dla nastroju,
    dekoracji itp. a do spalania 20 metrów/ogrzewania domu to już lepiej wstawić
    śmieciucha do kotłowni. Kotłownia w salonie to nic przyjemnego.
    Oczywiście palenie drewnem bezobsługowe nie jest co jest podstawowa wadą ale palenie
    drewnem w śmieciuchu jest dużo mniej bezobsługowe jak "rekreacyjne" spalanie 20m3 w
    kominku w salonie. Ale to temt na inną dyskusję.

  • 30. Data: 2014-12-10 16:47:38
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > ogrzania w calym sezonie zuzuwalem ~18 mp do 20 mp drzewa. Po

    Az tyle to ja nie zuzywam. Okolo 5mp mi schodzi od pazdziernika do
    kwietnia. Pale akcja i debem.
    A jak chce na ladny ogien popatrzec to myje szybke i daje brzoze :)

    Nigdy nie rozpalam na duzy hajc, poniewaz wtedy robi sie sauna w domu i
    dodatkow zaczyna czus przyplanony metal, kurz etc.
    Normalnie z kratek dmucha 50 stopni.

    Tak jak Kris pisze drewno wymaga troche wlasnej pracy. Na razie ta praca
    daje mi odprezenie i przyjemnosc :)
    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z