  • 1. Data: 2014-12-05 11:58:25
    Temat: kompresor do prac warsztatowo-okołodomowych
    Od: quent <x...@x...com>

    Szukam czegoś do amatorskiego wykorzystywania i znalazłem to:
    http://allegro.pl/kompresor-50l-sprezarka-2-tloki-22
    00w-412l-min-i4823080500.html

    Co sądzicie? Warto czy może lepiej jakieś markowe, np. metabo ale
    mniejsze bo 24L i jednotłokowe. Taniej by wyszło.

    Do czego planuję używać - pompowanie kół w aucie, malowanie/lakierowanie
    różnych niewielkich rzeczy, przedmuchiwanie przy pracy z planszami do
    reklam i innymi, może podłączę polerkę do lakieru na aucie ;-)

    Odkręcania śrub raczej nie planuję.

    Myślę szczególnie o malowaniu/lakierowaniu. Planuję pomalować na wiosnę
    drewnianą balustradę i wiatę. Czy wydajność tego bass-a do malowania się
    nada?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2014-12-05 17:03:43
    Temat: Re: kompresor do prac warsztatowo-okołodomowych
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Co sądzicie? Warto czy może lepiej jakieś markowe,
    ja mam 10 rok taki z marketu za 299, olejowy. obiecałem sobie że będę
    wymieniał olej, ale szybko o tym pomyśle zapomniałem. Kompresor działa
    codziennie, pompuje koła, maluje, a ostatnio nawet z jego pomocą
    nakładam tynki. PRzez te 10 lat raz się "zawiesił" mechanizm który
    wyłącza silnik jeśli ciśnienie osiągnie zadaną wartość. Wywaliło olej,
    zachlapało pomieszczenie, śmierdziało strasznie. jak ostygł, dolałem
    oleju (pierwszy lepszy) komperesor dalej działa. Klucze pneumatyczne też
    działają, ale do tego muszę stosować gruuby wąż, bo na spiralce nie daje
    rady
    Tak więc o ile ten model nie jest fabrycznym bubulem, spokojnie Ci
    wystarczy, a taki najtańszy, jednotłokowy na 99% też "styknie"

    ToMasz

  • 3. Data: 2014-12-05 20:40:16
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-12-05 o 11:58, quent pisze:
    > Myślę szczególnie o malowaniu/lakierowaniu. Planuję pomalować na wiosnę
    > drewnianą balustradę i wiatę. Czy wydajność tego bass-a do malowania się
    > nada?
    Bass Polska = made in China w czystej postaci. Mam parę sprzętów Bass-a
    i powiem tyle, że to chińszczyzna ze średniej półki.
    Co do malowania to się nie wypowiem, bo mój PRL-owski pistolet ma duże
    zapotrzebowanie na powietrze i musiałem dać 100 litrowy zbiornik, co
    pozwala na 2 minuty malowania i potem 5 minut czekania na uzupełnienie
    ciśnienia.
    Jacek

  • 4. Data: 2014-12-05 22:05:12
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 5 grudnia 2014 11:55:57 UTC+1 użytkownik quent napisał:

    > Myślę szczególnie o malowaniu/lakierowaniu. Planuję pomalować na wiosnę
    > drewnianą balustradę i wiatę. Czy wydajność tego bass-a do malowania się
    > nada?

    Jak chcesz lakierowac to im wiekszy baniak tym lepszy. 25/50 to mikrusy,
    jakbys np. chcial polakierowac z sensem jakis element samochodu to musisz
    miec te 200/300l. Tego pyrtka 25l to w ogole bym sobie odpuscil - do
    malowania zdecydowanie za maly zbiornik!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2014-12-05 22:07:31
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 05.12.2014 20:40, Jacek pisze:
> [...]
    > zapotrzebowanie na powietrze i musiałem dać 100 litrowy zbiornik, co
    > pozwala na 2 minuty malowania i potem 5 minut czekania na uzupełnienie

    chyba wina tego pistoletu. ja zaczynałem malować pistoletem z napisem
    DDR, czyli czas produkcji podobny. Teraz mam chiński za 24.99zł,
    mniejszy, mniej chlapie na boki, więc jest mi wygodniejszy. jednak
    testem ostatecznym było pryskanie gładzią gipsową na ścianę. tam schodzi
    5litrów gładzi na minutę i spokojnie daje radę
    ToMasz

  • 6. Data: 2014-12-05 22:17:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 5 grudnia 2014 22:07:31 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    > testem ostatecznym było pryskanie gładzią gipsową na ścianę. tam schodzi
    > 5litrów gładzi na minutę i spokojnie daje radę

    Ooo a mozesz napisac jaka gladzia pryskales? Normalna z worka? Mieszales
    do mniej wiecej jakiej konsystencji? Wyobrazam sobie, ze to musialo byc
    dosc rzadkie (taka powiedzmy minimum "smietana") - nie zjezdzalo to
    potem na scianie? :) A moze jakas specjalna gladz? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2014-12-05 23:44:30
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    quent wrote:
    > Szukam czegoś do amatorskiego wykorzystywania i znalazłem to:
    > http://allegro.pl/kompresor-50l-sprezarka-2-tloki-22
    00w-412l-min-i4823080500.html

    ojciec ma prawie IDENTYCZNY ale 1 tlokowy z casto za 220zl? Ten jest 2 tlokowy
    z innym logo, ale cena jakby 4x taka :-)

    Do takera pneumatycznego to ma i wydmuchiwania wody z instalacji podlewania.
    Nie lakierujemy ale jak pisza ze zbiornik za maly to cos w tym musi byc.

  • 8. Data: 2014-12-06 00:18:01
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 5 grudnia 2014 22:05:12 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    > miec te 200/300l. Tego pyrtka 25l to w ogole bym sobie odpuscil - do
    > malowania zdecydowanie za maly zbiornik!

    Mylisz się. Zbiornik 25l jest za mały. zbiornik 25 litrów doskonale wytłumi
    tętnienia. Trzeba dobrać do kompresora z małym zbiornikiem pistolet. Tak trzeba
    dobrać żeby w czasie malowania kompresor cały czas pracował a ciśnienie żeby nie
    spadało poniżej ciśnienia przy jakim pracuje pistolet. Mam tani jednocylindrowy
    kompresor. Ma silnik 1,5kW i zbiornik 25 litrów. Niedużym pistoletem bez problemu
    malowałem różne elementy, duże i małe. Większym problemem przy malowaniu jest woda i
    olej w powietrzu. Dwu litrowy separator napełniony koksem załatwia sprawę.

  • 9. Data: 2014-12-06 00:19:05
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 6 grudnia 2014 00:18:02 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:

> [...]
    olej w powietrzu. Dwu litrowy separator napełniony koksem załatwia sprawę.

    Errata.
    zbiornik 25 litrów nie jest za mały.

  • 10. Data: 2014-12-06 09:08:57
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 05.12.2014 22:17, Adam pisze:

> [...]
    > dosc rzadkie (taka powiedzmy minimum "smietana") - nie zjezdzalo to
    > potem na scianie? :) A moze jakas specjalna gladz? :)

    długi temat. od wielu lat posługuje się kompresorem i pistoletem do
    malowania, ale wszystko amatorsko. Tzn pomaga mi to wydajnie w pracy,
    ale malowanie jest moim fachem. spróbowałem malować sciany z pistoletu i
    fajne szło, z tą uwagą że wydajność jest żenująco niska. Jasna sprawa bo
    z litra lakieru można opryskać małe autko, i sprawa skończona, a nie
    pomieszczenie które ma 100m2 ścian. więc kupiłem takie cudo:

    http://allegro.pl/pistolet-do-tynku-tynkowania-tynku
    -natryskowy-cz-m-i4845314214.html

    Ale remontuje inne mieszkanie i na ścianach mam gołe cegły. z uwagi na
    cene (7zł) kładę na sciany tynk cementowy. Takiego tynku właściwie nieda
    się nakładać takim pistoletem. dlaczego właściwie? Bo obojętnie jak
    płynny będzie i tak zatka otwór wlotowy lejka. chyba...... że pistolet
    trzyma się bokiem, tak aby zaprawa była w lejku, a do dyszy mieszającej
    była tylko "wchlupywana" małymi porcjami. Po co taka zabawa? Ano dzięki
    temu mam wyczyszczoną ścianę z wszelkich lużnych pozostałości starego
    tynku, dobrze zwilżoną powierzchnię i 2mm warstwę tynku, która stanowi
    idealną warstwę pośredniczącą.
    tak to wygląda:

    http://i61.tinypic.com/o0xo2v.jpg

    Natomiast spokojnie maszynka daje radę z tynkiem maszynowym na bazie
    gipsu knauf mp75 i gładzią gipsową gipsar cośtam wzmacniana polimerami.
    gęstość budyniu jest już wystarczająca. budyniu, czyli przelanie z
    wiadra do lejka pistoletu bardziej przypomina pultanie zimnego budyniu
    niż przelewanie miodu.
    jeszcze jedno. podczas rzucania tynku cementowego większe ziarna
    odbijają się od sciany i lądują na podłodze. ja je zbierałem i używałem
    ponownie. podczas nakładania tynku maszynowego podłoga jest czysta, w
    każdym razie bardziej czysta niż po malowaniu pędzlem.

    narazie, to co trafia na scianę ma fakturę baranka. niezależnie czy
    wcześniej było budyniem czy śmietaną. nie wiem jak uzyskać gładką
    warstwę, może to kwestia roszady dysz. oczywiście nakładanie musi
    odbywać się cienkimi warstwami... bo spłyną. ale mnie to nie
    przeszkadza, bo takiego baranka muszę wygładzić, więc gładzenie czegoś
    co ma 1cm grubości wydaje mi się niemożliwe.
    ToMasz