    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: kompresor do prac warsztatowo-okołodomowych
    Date: Sat, 06 Dec 2014 09:08:57 +0100

    W dniu 05.12.2014 22:17, Adam pisze:

    > Ooo a mozesz napisac jaka gladzia pryskales? Normalna z worka? Mieszales
    > do mniej wiecej jakiej konsystencji? Wyobrazam sobie, ze to musialo byc
    > dosc rzadkie (taka powiedzmy minimum "smietana") - nie zjezdzalo to
    > potem na scianie? :) A moze jakas specjalna gladz? :)
    > pozdr.

    długi temat. od wielu lat posługuje się kompresorem i pistoletem do
    malowania, ale wszystko amatorsko. Tzn pomaga mi to wydajnie w pracy,
    ale malowanie jest moim fachem. spróbowałem malować sciany z pistoletu i
    fajne szło, z tą uwagą że wydajność jest żenująco niska. Jasna sprawa bo
    z litra lakieru można opryskać małe autko, i sprawa skończona, a nie
    pomieszczenie które ma 100m2 ścian. więc kupiłem takie cudo:

    http://allegro.pl/pistolet-do-tynku-tynkowania-tynku
    -natryskowy-cz-m-i4845314214.html

    Ale remontuje inne mieszkanie i na ścianach mam gołe cegły. z uwagi na
    cene (7zł) kładę na sciany tynk cementowy. Takiego tynku właściwie nieda
    się nakładać takim pistoletem. dlaczego właściwie? Bo obojętnie jak
    płynny będzie i tak zatka otwór wlotowy lejka. chyba...... że pistolet
    trzyma się bokiem, tak aby zaprawa była w lejku, a do dyszy mieszającej
    była tylko "wchlupywana" małymi porcjami. Po co taka zabawa? Ano dzięki
    temu mam wyczyszczoną ścianę z wszelkich lużnych pozostałości starego
    tynku, dobrze zwilżoną powierzchnię i 2mm warstwę tynku, która stanowi
    idealną warstwę pośredniczącą.
    tak to wygląda:

    http://i61.tinypic.com/o0xo2v.jpg

    Natomiast spokojnie maszynka daje radę z tynkiem maszynowym na bazie
    gipsu knauf mp75 i gładzią gipsową gipsar cośtam wzmacniana polimerami.
    gęstość budyniu jest już wystarczająca. budyniu, czyli przelanie z
    wiadra do lejka pistoletu bardziej przypomina pultanie zimnego budyniu
    niż przelewanie miodu.
    jeszcze jedno. podczas rzucania tynku cementowego większe ziarna
    odbijają się od sciany i lądują na podłodze. ja je zbierałem i używałem
    ponownie. podczas nakładania tynku maszynowego podłoga jest czysta, w
    każdym razie bardziej czysta niż po malowaniu pędzlem.

    narazie, to co trafia na scianę ma fakturę baranka. niezależnie czy
    wcześniej było budyniem czy śmietaną. nie wiem jak uzyskać gładką
    warstwę, może to kwestia roszady dysz. oczywiście nakładanie musi
    odbywać się cienkimi warstwami... bo spłyną. ale mnie to nie
    przeszkadza, bo takiego baranka muszę wygładzić, więc gładzenie czegoś
    co ma 1cm grubości wydaje mi się niemożliwe.
    ToMasz