  • 1. Data: 2014-12-06 23:31:28
    Temat: Stan surowy zamkniety / jak ochronic obiekt ?
    Od: m...@g...com

    Czesc, obecnie jestem na etapie zabijania deskami okien/drzwi, jak na razie
    podprowadzony mam tylko prąd. Okna planuje zamontować na wiosnę. Chciałbym jakoś
    ochronić obiekt, jak na razie do głowy przychodzi mi zamontowanie alarmu tymczasowego
    (może docelowy).

    Jakie zabezpieczenia stosujecie dla stanu surowego zamkniętego? ...bo w przypadku
    montażu alarmu trzeba alarm pracujący w szerokim zakresie temperatur ?

  • 2. Data: 2014-12-06 23:52:10
    Temat: Re: Stan surowy zamkniety / jak ochronic obiekt ?
    Od: nadir <n...@h...org>

    Masz tam jakieś instalacje? Bo nie bardzo wiem co można pojebać z
    takiego budynku? Może wystarczy żeby mieszkający już sąsiedzi rzucili
    okiem na dom, no chyba że to całkowite pustkowie ale wtedy to i alarm na
    nic się nie zda.

  • 3. Data: 2014-12-06 23:53:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    A co chcesz tam chronić? Zostaw niech chałupa zimuje. Murów nie ukradną.

  • 4. Data: 2014-12-07 18:00:31
    Od: r...@g...com

    On Saturday, December 6, 2014 11:53:54 PM UTC+1, Kris wrote:
    > A co chcesz tam chronić? Zostaw niech chałupa zimuje. Murów nie ukradną.

    Chce robic elektryke, kanalizacje i CO przez okres zimowy i na wiosne tynki, wylewki.
    Generalnie planuje posuwać wykończenia do przodu. Dom nie jest na totalnym pustkowiu,
    100m dalej mam sasiadow.

  • 5. Data: 2014-12-07 18:13:46
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >Chce robic elektryke, kanalizacje i CO

    nie budowalem ale chyba to sa drogie rzeczy?
    To nie lepiej zaczac od drzwi i okien? Juz za pozno na wstawianie?
    drzwi okna alarm lub ochrona i potem robic na spokojnie.
    imo stres nei warty kombinacji...

  • 6. Data: 2014-12-07 18:59:39
    Od: m...@g...com

    On Sunday, December 7, 2014 6:13:50 PM UTC+1, abn140 wrote:

    > nie budowalem ale chyba to sa drogie rzeczy?
    > To nie lepiej zaczac od drzwi i okien? Juz za pozno na wstawianie?
    > drzwi okna alarm lub ochrona i potem robic na spokojnie.
    > imo stres nei warty kombinacji...

    Okna planuje wstawić drewniane, podobno lepiej je wstawiać po tynkach, no i czas
    oczekiwania jest dłuuugi, nie dałbym rady zamknąć przed śniegiem (zakładam ze na
    święta będzie). Myślę, ze jak będzie dobrze zabite to będzie trzymać jak stare okna
    ...stad ten post chciałbym solidnie zabezpieczyć.

  • 7. Data: 2014-12-07 22:29:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 6 Dec 2014 14:31:28 -0800 (PST), m...@g...com

    > Jakie zabezpieczenia stosujecie dla stanu surowego zamkniętego?

    Dobre pytanie. Aczkolwiek u Ciebie to bedzie raczej stan surowy pół
    zamknięty. :P SSZ to wtawione i uszczelnione okna, oraz drzwi/brama.

    Ja też planuję budować dom przez 2-3 lata, wszystko ma być zapięte na
    ostatni guzik (łącznie z ogrodem) -- żeby się nie przeprowadzać do
    nieskończonego domu (nie pali mi się z przeprowadzką, obecny dom się
    jeszcze trzyma :P kredytu nie biorę itd.).

    Cały czas zastanawiam się zatem, jak sensownie podzielić budowę na etapy
    żeby nie przeinwestować na "wekowaniu" pustego domu, ale żeby krzywdy nie
    narobić...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 8. Data: 2014-12-07 22:33:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 7 Dec 2014 22:29:16 +0100, Myjk

    > Sat, 6 Dec 2014 14:31:28 -0800 (PST), m...@g...com
    > Dobre pytanie. Aczkolwiek u Ciebie to bedzie raczej
    > stan surowy pół zamknięty. :P

    Blah, przepraszam, źle odczytałem pytanie
    (zafiksowałem się na swój problem). ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2014-12-08 15:57:56
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > Cały czas zastanawiam się zatem, jak sensownie podzielić budowę na etapy
    > żeby nie przeinwestować na "wekowaniu" pustego domu, ale żeby krzywdy nie
    > narobić...

    jak tylko zaczniesz miec nieco wiecej niz stan surowy trzeba bedzie grzac -
    ja sobie pozwoliłem na jedną zime bez ogrzewania a płyty KG na sufitach
    obwisły.
    A jak grzac to i mieszkac.

    b.

  • 10. Data: 2014-12-08 18:00:25
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    nadir wrote:
> [...]
    > rzucili
    > okiem na dom, no chyba że to całkowite pustkowie ale wtedy to i

    okna, instalacje elektryczne, coś tam zawsze się znajdzie