  • 11. Data: 2014-12-09 22:19:55
    Temat: Re: Stan surowy zamkniety / jak ochronic obiekt ?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 8 Dec 2014 15:57:56 +0100, Budyń

    > jak tylko zaczniesz miec nieco wiecej niz stan surowy
    > trzeba bedzie grzac - ja sobie pozwoliłem na jedną
    > zime bez ogrzewania a płyty KG na sufitach obwisły.
    > A jak grzac to i mieszkac.

    Dlatego myślę, jak to sensownie podzielić na etapy.

    Poza tym jeszcze należy rozważyć co znaczy grzać w odniesieniu do
    niezamieszkałego budynku. 10sC i wentylacja to wystarczająco odpowiednie
    warunki do "wekowania" domu?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 12. Data: 2014-12-10 00:42:50
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Myjk wrote:
> [...]
    > niezamieszkałego budynku. 10sC i wentylacja to wystarczająco
    > odpowiednie warunki do "wekowania" domu?

    chodzi o to żeby punkt rosy nie wyszedł na powierzchni wewnętrznej
    ściany, czy 10stC wystarczy? bez źródeł wilgoci pewnie tak

  • 13. Data: 2014-12-10 10:25:24
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Okna planuje wstawić drewniane, podobno lepiej je wstawiać po tynkach, no
    > i czas oczekiwania jest dłuuugi, nie dałbym rady zamknąć przed śniegiem
    > (zakładam ze na święta będzie). Myślę, ze jak > będzie dobrze zabite to
    > będzie trzymać jak stare okna ...stad ten post chciałbym solidnie
    > zabezpieczyć.

    A na czas deszczu też będziesz okna wyciągał?
    A w łazience albo pralni/suszarni dasz okna plastikowe?
    Okna drewniane po tynkach to mit. Ktoś sobie tak kiedyś wymyślił i tak to
    żyje powtarzana na różnych forach.

    Druga sprawa - jak sobie wyobrażasz robienie elektryki przy -10? Już w
    okolicy zera robi się nieprzyjemnie bo izolacja kabli sztywnieje, a ręce
    robi się "wolniejsze".

    No i trzecia sprawa - deskowanie nie jest _żadnym_ zabezpieczeniem. A jak
    zamontujesz alarm to juz będzie powód by wejść do środka - po ten alarm.

    Dlatego zrób "normalnie" - wstaw okna i drzwi i dopiero rób elektrykę. A jak
    będzie elektryka to można jakiś grzejniczek włączyć i jechać w kulturalnych
    (+5, +10) warunkach z instalacjami.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 14. Data: 2014-12-10 10:30:55
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Cały czas zastanawiam się zatem, jak sensownie podzielić budowę na etapy
    > żeby nie przeinwestować na "wekowaniu" pustego domu, ale żeby krzywdy nie
    > narobić...

    Nie kombinuj, bo szkoda życia :-) Zawsze jest jakaś obsuwa. Co z tego że
    sobie zaplanujesz np. okna we wrześniu instalacje w październiku i
    listopadzie i włączenie grzania w grudniu, gdy np. Okna przyjdą 3 miesiące
    po terminie? Będziesz tracił pół roku i czekał do wiosny? Bez sensu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 15. Data: 2014-12-10 10:33:55
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Jeffrey" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > chodzi o to żeby punkt rosy nie wyszedł na powierzchni wewnętrznej ściany,
    > czy 10stC wystarczy? bez źródeł wilgoci pewnie tak

    A jak wyjdzie to co? Jeśli to SSO/SSZ to znaczy że tynków ani tym bardziej
    gładzi jeszcze nie ma. Wilgoci będzie tyle co kot napłakał. W najgorszym
    razie skropli się na jakimś gorzej zaizolowanym fragmencie (nadproże,
    słupek) i tyle. Parę kropli rosy nikomu krzywdy nie zrobi. A już na pewno
    nie nieotynkowanym ścianom.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 16. Data: 2014-12-10 15:12:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 10 Dec 2014 10:33:55 +0100, Ergie

    > Jeśli to SSO/SSZ to znaczy że tynków
    > ani tym bardziej gładzi jeszcze nie ma.

    W pierwszym roku będzie pewnie SSO albo SSZ bez tynków i wylewek. Ale w
    drugim roku te elementy już będą musiały być -- naturalnie zrobione na
    wiosnę, żeby wszystko w lato odparować jak najwięcej. I o tę zimę, przed
    wykończeniówką, głównie mi chodzi.

    --
    Pozdor Myjk

  • 17. Data: 2014-12-10 17:30:18
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Jeffrey wrote:

    > okna, instalacje elektryczne, coś tam zawsze się znajdzie

    Można się też osiedlić, a potem likwiduj sobie melinę... :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 18. Data: 2014-12-10 17:33:04
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Kris wrote:

    > A co chcesz tam chronić? Zostaw niech chałupa zimuje. Murów nie ukradną.

    Ale mogą zasłać podłogę i wiosną będzie płoblem...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 19. Data: 2014-12-11 10:48:26
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > drugim roku te elementy już będą musiały być -- naturalnie zrobione na
    > wiosnę, żeby wszystko w lato odparować jak najwięcej. I o tę zimę, przed

    Ale boisz się włamania czy tego że Ci rurki mróz rozsadzi?

    Na włamania najprostsza rada to jak najszybsza przeprowadzka - nie musisz
    wykończyć całości by się przeprowadzić.
    Druga równie skuteczna to dobrze żyć z sąsiadami. U mnie jak tynkarze
    przyszli pod moją nieobecność pomierzyć ściany to od razu miałem telefon, a
    sąsiad się do nich pofatygował zapytać kto są i co robią na mojej działce.

    Jeśli zaś chodzi o mróz to nie ma siły trzeba grzać, ale skoro i tak
    będziesz wtedy robił wykończeniówkę to tak czy inaczej te +10 jest wymagane
    do komfortowej pracy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 20. Data: 2014-12-11 13:51:04
    Od: Robert Kaniewski <k...@g...com>

    W dniu sobota, 6 grudnia 2014 23:31:28 UTC+1 użytkownik m...@g...com napisał:

    Jezeli nic w srodku nie bedziesz robil, to zabij dechami i zaczekaj do wiosny jak
    planujesz.
    Mozesz nawet wstawic okna i jakies drzwi, ale tego tez bym nie ochranial.
    Druga rzecz - wstaw drzwi jakies tymaczasowe, byle co. Ja tak zrobilem w obawie, ze
    jak beda wnosic dlugie rzeczy, to poniszcza docelowe drzwi.

    Natomiast kolejnosc dzialan moim zdaniem powinna byc taka:
    - SSO + dach
    - okna
    - drzwi
    - elektryk + hydraulik