    From: "Kris" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dofinansowanie kolektorow slonecznych
    Date: Thu, 29 Jul 2010 15:31:13 +0200

    Użytkownik "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał w wiadomości
    news:4c517bb2$1@news.home.net.pl...

    > Tylko że państwo angażuje się w pomoc najdroższą finansując banki z
    > naszych podatków.

    A jak inaczej to sobie wyobrażasz? Przeciez ci których stać na zakup za
    gotówke to kupia i ew załatwią dofinasowanie z UE.
    A ci bez gotówki musza kupić na kredyt w spłacie którego pomoże im państwo.
    Lepsze to niz gdyby państwo dofinasowywało producenta bo wtedy ceny solarów
    wyskoczyły by jeszcze bardziej w góre a zapewne btyyłaby lista akceptowanych
    do programu producentów
    A tak klient może sam kupić gdzie chce.

    >Skutek jest taki, że kolektory defacto zamiast być tańsze są droższe, tylko
    >płaci za nie każdy a nie tylko zainteresowani.

    Jeszcze program nie ruszył i nie wiadomo czy będą droższe. Piopyt bedzie
    wiekszy to fakt ale podaz sie może zwiększyc i ceny spadna.
    Pamietyam sytuacje jak cxertyfikaty energetryczne wchiodziły- mój kierbud
    zacierał rece bo miał wszelkie uprawnienie itp i cieszył sie ze jak
    certyfikaty wejda to będzie kasował pio 1500zł za kilka kartek paieru.
    Jednak okazało sie ze mnóstwo ludzi porobiło sobie szybko stosowne
    uprawnienia i teraz certyfikat za 200zł przysyłaja tobie poczta do domu.
    U mnie w mieście do tej pory solarów nie oferował nikt. Ostatnio jednak
    zauwazyłem chyba w 4 firmach ze pojawiły się. A jak jest konkurencja to ceny
    musza spaść

    Dla mnie one są opłacalne jesli zapłace za nie poniżej 2000zł. I dlatego
    wystapiłem o dotacje, kupie zestaw pewnie za 6-8 tys minus dotacja wiec
    pewnie skorzystam. Wiecej jak 2tys zł za solary nie zamierzam dać. I to i
    tak dla luksusu i wygody bo sens ekonomiczny watpliwy nawet przy tej cenie w
    moim przypadku.

    Krzysiek