  • Data: 2019-08-20 18:55:52
    Temat: Re: Dom drewniany za ile?
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 20 sierpnia 2019 10:32:23 UTC-5 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Co to znaczy zeby byly tansze. Dla lekarza zarabiajacego 30 tysiecy miesiecznie
    domek nad jeziorem za 350 tysiecy to jest jakis wydatek. Ale go nie zrujnuje. Jesli
    wezmie kredyt to na dwa lata. Wezmie nie dlatego ze nie ma kasy ale ze chce miec od
    razu a nie zeby musial dwa lata odkladac. Domek za 350 tysiecy jest poza zasiegiem
    sprzedawczyni ze sklepu, pracownika montazu w fabryce itp. Dobrze zeby w Polsce
    ludzie zrozumieli ze nie wszystko jest dla wszystkich. Do pewnego pulapu zarobkow
    pewne dobra zwyczajnie nie przysluguja. Dla sklepowej jest dzialka w ogrodku
    dzialkowym z domkiem 25m? odkupiona za 10 tysiecy.

    Tansze w znaczeniu statystycznym.
    Uzyjmy sredniej krajowej (i tak jest nieco zawyzona ale niech se jest).
    Dwie srednie krajowe to jakies 7000 netto.
    Dajmy na to zycie wyjdzie na rodzine 5000. W tym sa tez jakies tam zbytki typu
    wycieczka, laptop, jedzenie na miescie itp.
    2tysiace zostaja na zbytki.

    Na rok to jest jakies 24tysiace.
    Tani dom to powiedzmy cos co mozna kupic za 5-7 letnie oszczednosci.
    Czyli okolice 100-150tysiecy.
    Dzialka osobno, bo dzialka nie gnije. Takie se zrobilem zalozenie.

    Tak ja to widze.
    Kazdy niech se przeskaluje jak mu pasuje.

    Za te 100-150kpln jakis drewniak sie postawi. Wypasu nie bedzie. Nie wiem czy bym
    chcial w takim mieszkac.