    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dom inteligentny a Xcomfort
    Date: Sat, 9 Oct 2010 15:40:57 +0200

    Użytkownik "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl> napisał
    w wiadomości news:i8po0r$bd5$1@inews.gazeta.pl...

    > Oczywiscie masz racje jesli idzie o podlogowke. Zakladam jej bezwladnosc
    > na 3h+3h, ale pietro, a co najwazniejsze

    Ta podlogowka to pikus przy masie calego domu. Gdybys mial tam ze 20cm
    grubosci betonu to moze i mialoby to jakies decydujace znaczenie i nie licz
    na to, ze podlogowka po 3 godzinach od wlaczenia rozgrzeje Ci dom. Po tym
    czasie zauwazysz jej nieco wyzsza temp., do ogrzania domu jeszcze troche
    minie.
    W zeszlym roku robilem proby z wieczornym rozgrzewanie podlogi kiedy bylem
    na tzw. budowie. Kiedy wyjezdzalem robilo sie cieplej a kociol dalej
    pracowal na wyzszej mocy. Pozostawienie ogrzewania wlaczonego caly czas wg.
    moich obserwacji przy niemal 100% podlogowki jest znacznie bardziej
    ekonomiczne niz rozpalanie kotla na pelna moc przez godzine a o koszty chyba
    tu chodzi.

    - sypialnia, bedzie na
    > grzejnikach, wiec reakcja jest dosc szybka.

    I przez pare godzin w ciagu dnia ma sie wychlodzic o kilka stopni? Moze w
    czasie jakichs kosmicznych mrozow przez tydzien wyjety z calego roku, to juz
    mozna odpuscic sobie straty spowodowane wyzsza temp. w tych sypialniach jak
    ma sie w perspektywie wydanie tysiecy zlotych na te oszczednosci.

    > W sumie nie wiem co Cie tak martwi, bo moje doswiadczenia z domu
    > murowanego oraz szkieletowego sa w zasadzie podobne. I tu i tu po calym
    > dniu bez grzania jest zimno.

    To moze lepiej ocieplic dom?

    > Buduje dom murowany, wiec jaka mam alternetywe w Twojej wersji?

    Jak ekonomiczna alternatywa bedzie zwracajacy sie dziesieciolecia system
    oszczednosci ogrzewania domu to nikt Cie od uwielbienia gadzetow nie
    odwiedzie.

    Pozdro.. TK