  • Data: 2010-10-16 08:34:25
    Temat: Re: Dom inteligentny a Xcomfort
    Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:i9alk9$d0g$1@news.onet.pl...

> [...]
    > wyrazne to to, ze kociol prawie nigdy nie zszedl do minimalnej mocy.
    > Roznie bywalo, ale minimalnej mocy nie osiagnal nigdy. Temp. wahala sie
    > miedzy przyjazdami i kociol wieczorem po prostu uzupelnial brakujaca
    > temperature. Fakt, ze dom w tym czasie rozgrzewal sie ale o wilgoci nie
    > bylo juz mowy. Po okolo tygodniu zajzalem do skrzynki i bylem zdziwiony
    > rezultatem 77m^3. Kiedy mrozy byly juz pewne to zostawilem ogrzewanie na
    > stale I tak pierwszego dnia 10m^3, drugiego nie pamietam dokladnie ale
    > chyba ok. 6 i w kolejnych 2-3m^3 z tendencja juz spadkowa temp. na

    No ale miales stala temerature w srodku i spadalo zuzycie?

    > Mozna przyjac, ze wychlodzony dom czesciowo sie rozgrzewal, ale tez nie
    > byl wychlodzony ponizej zera. No takie sa fakty. Po prostu kiedy dom
    > osiagnal stala temp. trzeciego dnia to zuzycie gazu spadlo radykalnie, jak
    > widac trzykrotnie. Nie wiem na ile w tym tzw. rozgrzewanie domu ma wplyw
    > podlogowka, bo bezposrednio ona ma wplyw na moc kotla, ale wyraznie kiedy
    > temp. podlogi osiagnela relatywnie stala temp. to zuzycie gazu spadlo.

    No wiec nie byly to porownywalne warunki. Gdybys przy podobnej temperaturze
    ba zewnatrz zrobil serie np. czterech takich faz na przemian, wtedy byloby
    to bardziej miarodajne. Jesli odpowiedz na moje poprzednie pytanei jest
    twierdzaca, to to w ogole jest bez sensu porownanie.