  • Data: 2010-10-16 21:22:42
    Temat: Re: Dom inteligentny a Xcomfort
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:i9bob3$vlu$1@mx1.internetia.pl...

    > No ale miales stala temerature w srodku i spadalo zuzycie?

    Wlasnie tak. Temp. wewnatrz prawie jak drut, zmianialy sie tylko temp.
    zasilenia w zaleznosci od temp. na zewnatrz.

    > No wiec nie byly to porownywalne warunki. Gdybys przy podobnej
    > temperaturze ba zewnatrz zrobil serie np. czterech takich faz na przemian,
    > wtedy byloby to bardziej miarodajne. Jesli odpowiedz na moje poprzednie
    > pytanei jest twierdzaca, to to w ogole jest bez sensu porownanie.

    No ale temp. posadzki w cyklach przerywanych nie bedzie jednakowa bo to
    zwyczajny grzejnik i o to wlasnie chodzi. Kiedy pisze, ze temp. posadzki
    osiagnela stala temp. to jest to mozliwe wylacznie w czasie mniej wiecej
    ciaglego podgrzewania. Inaczej tylko stygnie. Jej temp. determinuje moc
    kotla. Temp. wewnatrz byla mniej wiecej stala, nie rozgrzewalem wtedy domu
    bo mial zblizona temperature zgodnie ze wskazaniem termometru. Temp. na
    zewnatrz po wlaczeniu ogrzewania na stale miala tendencje spadkowa. To jak
    by nie bylo zbyt duze roznice na niekorzysc wylaczen. Nie bawie sie w
    aptekarza, ale roznica trzy do jednego to troche wiecej jak blad pomiaru.
    Ciekawe czy inni robili podobne testy?

    Pozdro.. TK