  • Data: 2010-12-14 07:13:44
    Temat: Re: Dom prefabrykowany - ufać temu?
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Zbuduj se murowany tradycyjny dom i b dziesz mia najmniej fuszerek, bo
    > ka dy rednio rozgarni ty i przeci tnie uczciwy budowlaniec jest w
    > stanie go - jaki tam etap - wykona bezb dnie.

    Wiesz dla mnie budowa w systemie gospodarczym jest dla ludzie którzy
    nie mają pracy , dzieci i rodziny lub mają bardzo dużo czasu , wiele
    zdrowia i siły i stalowe nerwy ...

    Nasi znajomi zaczęli budowę z systemie gospodarczym. Budują się
    niedaleko nas. Niemalże codziennie słyszałem jak wygląda taka
    "budowa". A to rozładowanie wielu ciężarówek osobiście a to
    przerzucenie kilku ton piasku , a to podlewanie betonu aby dobrze się
    "chłodził" a to szukanie gdzie najtaniej i targowanie się , a to
    szukanie "fachowców" i inne ustalenia ...
    Mnóstwo czasu , pracy i itd ...
    Dodatkowo trzeba się IDEALNIE znać na budownictwie , bo często budują
    dom różni wykonawcy którym zupełnie nie zależy na "jakości" bo wiedzą
    że i tak żadnej gwarancji nie muszą dawać a nawet jak całkowicie
    wszystko schrzanią i zrobią gigantyczną ilość fuszerek to i tak żadne
    konsekwencje ich za to nie spotkają ani nie stracą "wizerunku" bo
    szansa aby następny klient dowiedział sie o ich fuszerkach jest
    niemalże zerowa ...

    Także ceny ...
    Jako mały "inwestor" nigdy nie uzyskamy takiej ceny jaką może uzyskać
    duża firma. Duża firma ma także w większości własny park maszynowy a
    budując gospodarczo trzeba te maszyny z "fachowcami" wynajmować a nie
    jest to tanie.

    Osobiście uważam że właśnie budując w systemie gospodarczym popełnia
    się dużo więcej błędów i fuszerek. Bardzo często z powodu braku wiedzy
    inwestora popełniane są błędy.
    Dodatkowo jeśli jakąś fuszerkę zrobi wykonawca (np. developer) to
    następuje wielki krzyk a jak tą samą fuszerkę zrobi inwestor to albo
    jej nie widzi albo "akceptuje" ;)

    Ja wiem że w PL każdy wszystko sam potrafi i najlepiej wszystko sam by
    robił i itd ..
    Ale to nie jest normalne ...

    Na całym świece każdy zajmuje się tym na czym się naprawdę zna i
    potrafi to idealnie wykonać. Ale nie w Polsce :)
    W Polsce nagle księgowy który przez kilkadziesiąt lat zajmował się
    druczkami , tabelami nagle okazuje się zdolnym budowlańcem , Pani
    Basia z warzywniaka także ;)

    Ja wiem że jest dużo firm budowalanych złych ale są na pewno też takie
    które się na budownictwie znają i potrafią dobrze budować ..
    Nie wrzucajmy do jednego worka wszystkich firm i developerów do
    jednego worka a sami może lepiej zająć sie zarabianiem pieniędzy a
    robotę zlecić fachowcom a nie udawać i nie wiadomo komu coś
    udawadniać ...

    Na całym świece domy budują firmy budowlane i developerzy i jest to
    normalne ...
    Czemu w PL nie ???