  • Data: 2010-12-15 13:05:44
    Temat: Re: Dom prefabrykowany - ufać temu?
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > No wlasnie. Ale czy zdajesz sobie sprawe ile to kosztuje? Bo to jest
    > przeciez dokladnie CALA wykonczeniowka :) A jak wszyscy wiemy -
    > wykonczeniowka wykancza, glownie finansowo ;-) Mnie np. sama lazienka
    > kosztowala dobre 15k pln. Drzwi 8-10k pln. Panele? Sredniej klasy po
    > 35 pln /m2 razy + listwy wykonczeniowe i podklad = nastepne 6-7k pln.

    Wiem bo w 2004r urządzałem sam mieszkanie ...

    Wannę narożną asymetryczną i sedes podwieszany już kupiłem. Udało mi
    się wychaczyć w promocji za niecałe 700zł (razem).
    kabina ? Sądzę że za 600-700zł kupię.
    Do tego dwie umywalki za około 100-150zł każda do łazienki.
    Armatura powiedzmy po 100zł od "punktu" czyli 300zł , bo pod prysznic
    mam już armaturę :)
    Kafelki te co mi się podobają do łazienki sa po koło 40zł za m2.

    Panele kupione przez sklep internnetowy sądze że będą max 30zł za m2.
    Kafelki na przedpokój , kuchnię i wiatrołap trochę droższe (za 60zł za
    m2).

    Umywalki inne po około 100-150zł za sztukę.

    Drzwi: Porta które mi się podobają przez neta za około 400zł +
    ościeżnica około 200-300zł , czyli powiedzmy po 600-700zł za sztuke.
    Potrzebuje ich 6 sztuk.

    Naprawdę nie widzę tutaj żadnych astronomicznych kwot , oczywiście na
    "wykończenie" można wydać każdą kasę. Jak kupuje to co mi się podoba
    ale także patrzę na cenę. Nie biorę najtańszego ale też nie celuje w
    to co najdroższe ...

    Kominek:
    Kominek będzie z kartki.pl bo chce kominek z dolotem świeżego
    powietrza. Cena z dodatkowym dolotem to 1500zł. Obudowy nie będzie bo
    mi się nie podobają. Będzie "zabudowany" w "ścianie". Taka zabudowa
    wątpie aby była jakaś super droga ...

    > Same farby to pare tys pln chyba ze bedziesz malowal tanim dziadostwem
    > - mnie np. czerwona farba lateksowa z tikurilli na pomalowanie

    Farby mam swoje ulubione. Kupiłem w 2004r i nimi malowałem i byłem/
    jestem z nich zachwycony. Farby polskiej firmy malfarb. Nie dostepne w
    marketach , ale na szczęście w hurtowni jednej niedaleko mnie są.
    Bardzo dobre farby lateksowo-akrylowe ...

    > tego "pierdoly" jak chocby listwy progowe, karnisze, lampy, rolety/
    > zaluzje (u mnie -> 2,5k pln), firanki, czy zabudowanie szaf. Wczoraj

    Firanki , karnisze , lampy i itd będe miał z obecnego mieszkania ..
    Dużo "wykończeniówki" więc odpada ...

    oczywiście chciałbym wszystko wywalić i kupić wszystko nowe , ale na
    to nie ma funduszy ...

    > zaplacilem w markecie 500 pln! :D Przyznaj sie - remontowales kiedys
    > np. mieszkanie w takim surowym stanie ? Ja zrobilem "remont" doslownie

    Tak. tak jak pisałem w 2004 dostałem mieszkanie w stanie
    developerskim ...

    > Takze w tej cenie 30 tys pod klucz co zaproponowal wykonawca to chyba
    > wszystko z totalnie najnizszej, marketowej polki - takie rzeczy sie
    > rozsypuja po paru miesiacach, max 2-3 latach i trzeba wymieniac.. IMHO
    > dobrze zrobiles, ze to chcesz kupowac sam, bo najekonomiczniej kupowac
    > rzeczy klasy sredniej, no chyba ze sie jest milionerem ;-)

    Dlatego sam chce zrobić wykończeniówkę ..
    Zakupy trzeba robić z głową. Nie wszystko co tanie jest złe i nie
    wszystko co drogie jest dobre ...

    > No sytuacje masz specyficzna - jakbys mial gotowke albo mial gdzie
    > mieszkac (po sprzedazy aktualnego mieszkania) na czas budowy to pewnie
    > rozwazalbys inne mozliwosci.. Ale spoko - nie martw sie, ja tez
    > myslalem na poczatku ze dom wyjdzie mnie max 200 tys a juz wpakowalem
    > 500 i konca nie widac :D

    Gdybym miał gotówkę to mogło by być inaczej , ale mogło by się
    skończyć podobnie ...
    Po prostu nie czuję się na siłach , a nie chce na siłę sobie/komuś
    udowadniać ...
    Jak dla mnie obecny dom to taki kompromis cenowy , tym bardziej że
    przed podjęciem decyzji (prawie rok ...) śledziłem ceny , oferty ,
    oferty developerów , koszty budów ...