  • Data: 2017-07-28 14:28:35
    Temat: Re: Dom w stanie surowym od 20 lat?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 28 Jul 2017 13:48:58 +0200, Kżyho

    > Rozumiem, że te pralki czy lodówki kończące się tuż po gwarancji czy
    > ogólnie po około 5 latach, to sobie wymyślam?

    Myślę, że tak. Podobnie jak byś zinterpretował awarię mojej zmywarki tak
    jak Ci wygodnie bez najmniejszej nawet analizy przyczyn jakie mogły się
    przyczynić do jej uszkodzenia. Padła, bo przecież fabrycznie postarzana
    jest.

    > Rozumiem, że lodówek użytkownicy nie szanują i przez to rozszczelniają
    > się niedostępne dla użytkownika rurki z czynnikiem, psują kompresory itp.?

    Mało takich co lodówki nie domkną wyjeżdżając na weekend i ta kotłuje 3 dni
    z rzędu i potem zdziwnieni że po roku pada kompresor (tylko kto wtedy
    pamięta o swojej skusze?)? Sam raz tak zrobiłem -- mimo tego mam dwie
    "postarzane" lodówki i działają już odpowiednio 10 i 12 lat. No wiem, 12
    lat temu to jeszcze nie były postarzane pewnie. Dziwne, bo ja o tym
    "procederze" słyszę od 20 lat conajmniej.

    > Proszę Cię... Lodówka z czasów PRLu, która była naszą główną za mojego
    > dzieciństwa wysiadła po... 20 latach.

    Słabo, bo ja mam zamrażarkę predomu, co chodzi od 30 lat. :P Znaczy nie
    chodzi, bo stoi bezużytecznie zajmując miejsce, ale chyba działa. Znaczy
    działała jak 3 lata temu robiliśmy mega garden party i używaliśmy jej
    pomocniczo w ogrodzie do chłodzenia "napojów". Nie wiem natomiast czy była
    naprawiana w międzyczasie czy nie -- pewnie nie!

    > A znając tamte realia raczej nie
    > była z najwyższej jakości podzespołów wówczas zrobiona. Podobnie nawet z
    > Boschami czy innymi markowymi sprzętami jeszcze z lat 90.
    > Kup sobie teraz markowy taki sprzęt i zobacz ile lat wytrzyma.

    Słyszę to za każdym razem i za każdym razem jak podaję przykład to pada
    stwierdzenie, że wtedy akurat jeszcze nie postarzali. Teraz to dopiero
    postarzają. No, kupiłem zmywarkę BOSCH 6 lat temu i mi po 5 latach padła.
    To jest już postarzane czy nie postarzane? W każdym razie potwierdza Twoją
    teorię.

    > Wymienianie sprzętów z wyboru, to jest zupełnie inna bajka i nie o tym
    > tu mówimy.

    To jest jedna z "odnóg" braku poszanowania towarów w naszej rzeczywistości,
    która pośrednio tłumaczy dlaczego teraz wydaje się że sprzęty padają
    znacznie szybciej. Przy poprzedniej dyskusji wspominałem, że za PRLu a
    potem wczesnej postkomuny rodzice mieli znajomego (i nadal się spotykają
    jakby co), co prowadził osiedlowy warsztat naprawy pralek i lodówek. Drzwi
    się u niego NIE ZAMYKAŁY, roboty miał tyle, że klientów odsyłał z kwitkiem
    "wróć za miesiąc". W latach '90 zamknął interes, bo serwis zaczął świecić
    pustkami... Dziwne, bo jakoś powinno być odwrotnie wg Twojej teorii i do
    dzisiaj jakoś nie otworzył ponownie. Nie widzę też wysypu serwisów, w
    zasadzie znalezienie serwisanta graniczy z cudem (wiem, przechodziłem). Ale
    ja się nie dziwię, znam przyczyny tego stanu.

    --
    Pozdor
    Myjk