    From: "Adam" <a...@p...onet.tnij.tu.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Domek i wentylacja
    Date: Wed, 28 Oct 2009 15:39:36 +0100

    Użytkownik "Druid29" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hc3o1s$i2q$1@news.onet.pl...

    > zewnątrz. Wyjątek stanowi wyciąg z okapu kuchennego - jako jedyny idzie na
    > zewnątrz. Oprócz niego jest w kuchni anemostat wywiewny wentylacji
    > mechanicznej.

    A tu bym się z kolegą nie zgodzil. Jeżeli będzie założony wyciąg kuchenny,
    to przy max 200m3/h wentylacji mechanicznej taki wyciąg (średnio
    500-600m3/h) zrobi niezłe podciśnienie...
    Ja mam nad kuchnią tylko i wyłącznie pochłaniacz - ale mam kuchnię
    elektryczną, a nie gazową. Chociaż Pan Kominiarz przyjął też kotlownię z
    went. mech, to może i kuchnię gazową też by przyjął?

    > Kominek, jeśli jest, to tylko z dopływem powietrza z zewnątrz bezpośrednio
    > do komory paleniskowej. W garażu i kotłowni - wentylacja grawitacyjna
    > pozostaje.

    Kominek tak, ale jeżeli kotlownia i garaż będą miały grawitacyjną went, to
    muszą też mieć szczelne drzwi oddzielajace od pozostałej części domu - bo
    taka 'mieszana' wentylacja to chyba nawet nie zgodna z prawem budowlanym
    jest?

> [...]
    > ilości pomieszczeń "mokrych" i ilości przebywających osób. Przekroje
    > przewodów powinny uwzględniać maksymalny projektowany przepływ, tak aby
    > nie było hałasu i strat ciśnienia. Miejsce na rekuperator powinno
    > zapewniać łatwy dostęp do filtrów. Można wykorzystać istniejące kanały
    > wentylacyjne.
    > Sporo na ten temat dowiesz się w internecie. Wystarczy trochę poszukać. Tu
    > jest sporo informacji www.rekuperatory.pl. Na stronach viessmanna
    > znalazłem kiedyś wytyczne projektowe - bardzo dużo cennych informacji.

    Ja niezmiennie polecam wykonawców swojej instalacji - ASK z Krakowa.

    Adam