    From: "Druid29" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Domek i wentylacja
    Date: Fri, 30 Oct 2009 15:12:52 +0100

    Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.tnij.tu.pl> napisał w wiadomości
    news:hc9l3d$b4s$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Druid29" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A tu bym się z kolegą nie zgodzil. Jeżeli będzie założony wyciąg kuchenny,
    > to przy max 200m3/h wentylacji mechanicznej taki wyciąg (średnio
    > 500-600m3/h) zrobi niezłe podciśnienie...
    > Ja mam nad kuchnią tylko i wyłącznie pochłaniacz - ale mam kuchnię
    > elektryczną, a nie gazową. Chociaż Pan Kominiarz przyjął też kotlownię z
    > went. mech, to może i kuchnię gazową też by przyjął?

    Ja też mam elektryczną. Wyciąg ma nominalnie 500 m3/h ale chyba przy
    swobodnym przepływie i na najwyższym biegu. Nie sądzę by w warunkach
    bojowych przekraczał 1/3 tej wydajności. Niedługo uszczelnię dom i będę mógł
    to rozwiązanie sprtawdzić.
    Na razie mój rekuperator bardzo ładnie pracuje w nieszczelnym budynku
    (aktualnie pracuję nad ostatecznym ociepleniem i uszczelnieniem poddasza).

    > Kominek tak, ale jeżeli kotlownia i garaż będą miały grawitacyjną went, to
    > muszą też mieć szczelne drzwi oddzielajace od pozostałej części domu - bo
    > taka 'mieszana' wentylacja to chyba nawet nie zgodna z prawem budowlanym
    > jest?
    Oczywiście że szczelne drzwi.

    > Ja niezmiennie polecam wykonawców swojej instalacji - ASK z Krakowa.

    ASK na pewno jest niezłą firmą, oferującą dobry sprzęt i znającą się na
    rzeczy, ale nie raczyło odpowiedzieć na moją prośbę weryfikacji wstępnej
    oferty. Ich oferta była bardzo atrakcyjna, ale po roku wymagała
    aktualizacji. Moją instalację zrobił więc wykonawca, który z wcześniej z
    nimi współpracował.

    Pozdrawiam,
    Druid29