  • Data: 2017-02-19 00:28:32
    Temat: Re: Dostalem fuckture za gaz
    Od: Budyń <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 18 lutego 2017 21:57:36 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
> [...]
    jakosci zimy. Z ogimetu srednie temperatury i wiatr zapodac z najblizeszgo tobie
    punktu pomiaru, w exceluwykresik zrobic - moze cos ciekawego wyjdzie.

    > To prawda, tylko podaj mi jaka stacje z historia dla wschodniego rejonu
    > od Warszawy, ktora podaje historie pomiarow.

    http://www.ogimet.com/cgi-bin/gsynres?lang=en&ind=12
    385&ndays=30&ano=2017&mes=02&day=18&hora=18&ord=REV&
    Send=Send

    > Co du subiektynych odczuc - no tu nie ma co porownywac w ogole.
    > Najnizsze temperatury w styczniu zeszlego roku to bodaj -17C. Mroz
    > utrzymywal sie przez dwa pierwsze tygodnie. Mniej wiecej tak bylo w
    > calej Polsce. W tym roku bodaj we wtorek o godzinie 20 w Wisle jezdzilem
    > przy -10C. W zeszlym roku dwa tygodnie wczesniej to bylo nie do
    > pomyslenia. Dzis jest drugi dzien kiedy temp. jest powyzej zera i pada
    > deszcz. Od konca zeszlego roku trzymal mroz. I mam wrazenie, ze tak jest
    > w wiekszosci kraju.

    to są wlasnie wrazenia - wez z tabelek, policz srednie temperatury i wiatru w
    powiedzmy tygodniowych porcjach z tego i ubieglego roku. Wtedy bedzie cos wiadomo -
    na przyklad czy masz sluszne wrazenia :)

    > Liniowa jak rozumiem to taka, ktora bazuje na parametrach termicznych
    > domu. Sens ocieplania i takie tam.

    o to to - trzeba przeliczyc jakie straty bedzie mial BK+10cm styro w bezwietrzny
    dzien, a jakie w wietrzny. I to samo dla jakiejs innej grubosci styro. Moze by jakies
    ciekawe wnioski wyszły.

    b.