  • 1. Data: 2017-02-18 01:09:44
    Temat: Dostalem fuckture za gaz
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    Uszanowanie.

    Za miesiac styczen i luty 1211 zyli. Zima mrozna. Temperatyry czesto
    noca ponizej -20C. W zeszlym roku za podobny okres i przy temp. w ciagu
    dnia w wiekszosci powyzej zera za gaz wyszlo ok. 300 - 400 zyli wiecej.
    Rozica to wiatr. Ta zima jest niemal bezwietrzna.
    No i mala dygresja do tego co pisywal obrazony Adam Sz., jakoby na
    slasku taaakie czyste powietrze, uprzejmie donosze oczywisty tegoroczny
    fakt, ze na slasku smog, ze ch..j. W Siemianowicach tez. Stojac pod
    wyciagiem w jak to mowi moj mlodociany syn - Szczurku, przed Golgota,
    myslalem, ze zaczadzieje.

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2017-02-18 02:51:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Podali wczoraj ze min. w Wodzislawiu Slaskim caloroczna norma zanieczyszczenia
    powietrza zostala juz wykonana. Od poczatku roku praktycznie codziennie sprawdzam
    jakie jest powietrze w Lodzi. Z piec dni ostrego przekroczenia bylo. Reszta na styku
    zielone-zolte. Inna sprawa ze powiny zostac podjete jakies dzialania zeby smog w
    duzych miastach ograniczac. Troche sie w tym sezonie grzewczym dolozylem do syfu w
    powietrzu. Pompa ciepla made in home bardzo szybko zdechla bo wyschlo zrodlo ciepla
    na strychu. Palilem pelletem. I tak zysk bo w przeciwienstwie do gazownikow i
    weglarzy nie przylozylem sie do wzrostu CO2. Akurat jak byly mrozy musialem byc kilka
    razy na obrzezach lodzi. Nojapierdole gdzie sie nie spojrzalem to widzialem komin z
    ktorego czarny dym lecial i wszedzie specyficzny zapach dymu z wegla i drewna. Rzad
    powinien stworzyc jakis program ocieplania budynkow w miastach. To najtanszy posob na
    ograniczenie zanieczyszczen a przy okazji ludzie by troche zaoszczedzili na
    ogrzewaniu. A jest sie o co bic bo znajomy mieszka w wyremontowanej i ocieplonej
    malej kamienicy, jakies 800 m2 i cztery kondygacje. Maja wlasna kotlownie na
    ekogroszek. W mrozy szlo im troche wiecej niz dwa worki po 25 kilo wegla na dobe na
    ogrzewanie i ciepla wode. Wychodzilo z 5 zlotych na mieszkanie na dobe. Przy mrozach
    duzy kaflowy piec jak nie dostanie 10 kilo wegla na dobe to nie warto go rozpalac bo
    efekt bedzie marny.

  • 3. Data: 2017-02-18 11:24:56
    Temat: Re: Dostalem fuckture za gaz
    Od: quent <x...@x...com>

    On 18.02.2017 01:09, Maniek4 wrote:
> [...]
    > dnia w wiekszosci powyzej zera za gaz wyszlo ok. 300 - 400 zyli wiecej.
    > Rozica to wiatr. Ta zima jest niemal bezwietrzna.

    Ja za styczeń 330zł (grudzien 296zł) za gaz co + cwu + gotowanie.
    w. zachododniopomorskie

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2017-02-18 12:26:26
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-02-18 o 11:24, quent pisze:

    > Ja za styczeń 330zł (grudzien 296zł) za gaz co + cwu + gotowanie.
    > w. zachododniopomorskie

    Placisz co miesiac? Fajne te kwoty, tyle, ze to zachodniopomorskie.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2017-02-18 13:00:06
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 18.02.2017 o 01:09, Maniek4 pisze:
> [...]
    > fakt, ze na slasku smog, ze ch..j. W Siemianowicach tez. Stojac pod
    > wyciagiem w jak to mowi moj mlodociany syn - Szczurku, przed Golgota,

    ale za co ten gaz? OGrzewasz nieocieplony stary dom?

    ToMasz

  • 6. Data: 2017-02-18 13:27:07
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-02-18 o 13:00, ToMasz pisze:

    > ale za co ten gaz? OGrzewasz nieocieplony stary dom?

    Mniejsza o to co ogrzewam. Chodzi o to, ze mimo znacznie nizszych
    temperatur w tym roku, zaplace znacznie mniej. Tym samym liniowosc strat
    mozna wlozyc psu w de.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2017-02-18 13:48:30
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 18 lutego 2017 13:27:05 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Mniejsza o to co ogrzewam. Chodzi o to, ze mimo znacznie nizszych
    > temperatur w tym roku, zaplace znacznie mniej.

    a m3 to ile mniej spaliles?

    >Tym samym liniowosc strat mozna wlozyc psu w de.

    straty pewnie sa liniowe tyle ze od porządnie policzonych wspolczynnikow

    b.

  • 8. Data: 2017-02-18 14:06:28
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-02-18 o 13:48, Budyń pisze:

    > a m3 to ile mniej spaliles?

    Musialbym szukac fucktury z zeszlego roku a troche mi sie nie chce.
    Zreszta nie chodzi tu o jakies drobiazgi. Mrozy nieporownywalnie wieksze
    sa w tym roku, za to wiatru prawie nie ma wcale. Nawet gdybym w tym roku
    zaplacil tyle samo co w zeszlym to i tak dobrze a wyszlo jeszcze mniej.

    > straty pewnie sa liniowe tyle ze od porządnie policzonych wspolczynnikow

    Jak wspolczynniki to jednak nieliniowe.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2017-02-18 14:11:36
    Od: quent <x...@x...com>

    On 18.02.2017 12:26, Maniek4 wrote:

    > Placisz co miesiac? Fajne te kwoty, tyle, ze to zachodniopomorskie.

    Była raz taka zima, że -20, -15 utrzymywało się sporą część miesiąca.
    Zapłaciłem wtedy 440zł
    Tak, płacę miesięcznie. Odczytuję licznik i wysyłam do pgnig

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 10. Data: 2017-02-18 14:25:56
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 18 lutego 2017 14:06:29 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    > sa w tym roku, za to wiatru prawie nie ma wcale. Nawet gdybym w tym roku
    > zaplacil tyle samo co w zeszlym to i tak dobrze a wyszlo jeszcze mniej.

    zeby cos wiedziec to musialbys choc troche zweryfikowac swoje wrazenie co do jakosci
    zimy. Z ogimetu srednie temperatury i wiatr zapodac z najblizeszgo tobie punktu
    pomiaru, w exceluwykresik zrobic - moze cos ciekawego wyjdzie.

    > Jak wspolczynniki to jednak nieliniowe.

    no ale nie :) liniowe czyli zależą wprost od parametru, a nieliniowe od kwadratu,
    logarytmu itp parametru. Wspolczynniki obok nie maja znaczenia. Mozesz miec tez
    funkcje dwóch zmiennych (dT, wiatr), liniowa od kazdej.
    Lub liniową od jednej, a nieliniową od drugiej (w efekcie bedzie nieliowa).

    b.