  • 11. Data: 2017-02-18 19:18:40
    Temat: Re: Dostalem fuckture za gaz
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Feb 2017 01:09:44 +0100, Maniek4 napisał(a):

    > Za miesiac styczen i luty 1211 zyli. Zima mrozna. Temperatyry czesto
    > noca ponizej -20C.

    Z ciekawości, jaka powierzchnia i z czego chałupa?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 12. Data: 2017-02-18 19:39:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 18 lutego 2017 01:09:42 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Uszanowanie.
    >
    > Za miesiac styczen i luty 1211 zyli. Zima mrozna. Temperatyry czesto
    > noca ponizej -20C. W zeszlym roku za podobny okres i przy temp. w ciagu
    > dnia w wiekszosci powyzej zera za gaz wyszlo ok. 300 - 400 zyli wiecej.
    > Rozica to wiatr. Ta zima jest niemal bezwietrzna.
    > No i mala dygresja do tego co pisywal obrazony Adam Sz., jakoby na
    > slasku taaakie czyste powietrze, uprzejmie donosze oczywisty tegoroczny
    > fakt, ze na slasku smog, ze ch..j. W Siemianowicach tez. Stojac pod
    > wyciagiem w jak to mowi moj mlodociany syn - Szczurku, przed Golgota,
> [...]

    Znaczy trzech tysi za sezon zimowy nie przekroczysz raczej.
    Jak na dużą chałupę ocieploną niezgodnie ze standardami forum muratora wynik super.
    Tak sobie myślę że promowane tu na grupie czy na innych muratorach 25cm styro na
    ścianę znaczącą by tego wyniku nie obniżyło a zwrot ze dwie dekady;)

  • 13. Data: 2017-02-18 19:42:25
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > dnia w wiekszosci powyzej zera za gaz wyszlo ok. 300 - 400 zyli wiecej.
    > Rozica to wiatr. Ta zima jest niemal bezwietrzna.

    Gdybyś went mech + reku miał z połowę* tego byś odzyskał

    *wg coniektórych może i z 80%;)

  • 14. Data: 2017-02-18 21:17:17
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-02-18 o 14:11, quent pisze:

    > Była raz taka zima, że -20, -15 utrzymywało się sporą część miesiąca.
    > Zapłaciłem wtedy 440zł
    > Tak, płacę miesięcznie. Odczytuję licznik i wysyłam do pgnig

    No to u mnie co dwa miechy koles spisuje liczniki.
    W moim rejonie (wschod mazowieckiego) norma za te dwa miesiace sa
    faktyry 1400-1600 zyli, za domy o powierzchni ok. 200m^2. W sumie w tym
    roku jestem zadowolony.

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2017-02-18 21:35:27
    Od: Kris <k...@g...com>

  • 16. Data: 2017-02-18 21:57:39
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-02-18 o 14:25, Budyń pisze:

    > zeby cos wiedziec to musialbys choc troche zweryfikowac swoje wrazenie co do
    jakosci zimy. Z ogimetu srednie temperatury i wiatr zapodac z najblizeszgo tobie
    punktu pomiaru, w exceluwykresik zrobic - moze cos ciekawego wyjdzie.

    To prawda, tylko podaj mi jaka stacje z historia dla wschodniego rejonu
    od Warszawy, ktora podaje historie pomiarow.
    Co du subiektynych odczuc - no tu nie ma co porownywac w ogole.
    Najnizsze temperatury w styczniu zeszlego roku to bodaj -17C. Mroz
    utrzymywal sie przez dwa pierwsze tygodnie. Mniej wiecej tak bylo w
    calej Polsce. W tym roku bodaj we wtorek o godzinie 20 w Wisle jezdzilem
    przy -10C. W zeszlym roku dwa tygodnie wczesniej to bylo nie do
    pomyslenia. Dzis jest drugi dzien kiedy temp. jest powyzej zera i pada
    deszcz. Od konca zeszlego roku trzymal mroz. I mam wrazenie, ze tak jest
    w wiekszosci kraju.

    > no ale nie :) liniowe czyli zależą wprost od parametru, a nieliniowe od kwadratu,
    logarytmu itp parametru. Wspolczynniki obok nie maja znaczenia. Mozesz miec tez
    funkcje dwóch zmiennych (dT, wiatr), liniowa od kazdej.
    > Lub liniową od jednej, a nieliniową od drugiej (w efekcie bedzie nieliowa).

    Liniowa jak rozumiem to taka, ktora bazuje na parametrach termicznych
    domu. Sens ocieplania i takie tam. Oczywiscie mozemy wprowadzic rozne
    wspolczynniki innych parametrow, ale wplywu na nie nie mamy. Sa tez
    niepowtarzalne a jak widac wpyw na zuzycie energii maja bardzo duzy.
    Kazdy z nich sprawia, ze zapotrzebowanie na cieplo nie jest liniowe.

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2017-02-18 22:00:44
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-02-18 o 19:18, Maciek pisze:

    > Z ciekawości, jaka powierzchnia i z czego chałupa?

    Ponad 200m^2. Sciana Porotherm 1W 44cm. Dach 30cm dobrej welny.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2017-02-18 22:08:56
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-02-18 o 19:39, Kris pisze:

    > Znaczy trzech tysi za sezon zimowy nie przekroczysz raczej.

    Pierwsza fucktura to 800-900 zyli. Liczmy 2000. Trzecia o ile zima sie
    nie przedluzy nie powinna przekroczyc 800 zyli. W maju przewaznie
    wyjmuje wtyczke z gniazdka i zakrecam gaz.

> [...]
    ścianę znaczącą by tego wyniku nie obniżyło a zwrot ze dwie dekady;)

    No i tu jest zagwozdka. Napewno bylo by cos taniej. Taniej w tym roku,
    kiedy powietrze prawie stoi. Ale porownanie tego roku do poprzedniego
    pokazuje, ze wiatr potrafi wywiac czesc inwestycji w ocieplenie. Czyli
    oszczednosci nie tak oczywiste. Jest gdzies oczywiscie jakis minimalny
    punkt ponizej ktorego zaplacimy zdecydowanie wiecej. Taki sam punkt jest
    w druga strone, kiedy dokladanie styropianu traci ekonomiczny sens.
    Najsmieszniejsze jest to, ze moi znajomi w podobnym okresie spalaja ok.
    tony ekogroszku. No to przy tej pracy to juz zdecydowanie sensu nie ma.

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2017-02-18 22:14:24
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-02-18 o 19:42, Kris pisze:

    > Gdybyś went mech + reku miał z połowę* tego byś odzyskał
    >
    > *wg coniektórych może i z 80%;)

    Hehe...
    Mysle, ze WM zaoszczedzila by nieco energii, ale glownie dzieki braku
    niekontrolowanego przeciagu w wietrzne dni. Przy grawitacyjnej zdarza
    sie, ze czasami dziwnie wieje i z niektorych kratek czuc odwrotny ciag.
    Ja sie tym nie przejmuje, bo moze dzieki temu nie odczuwam opisywanego
    tu zaduchu i jakos jeszcze zyje.
    WM napewno nie jest zla. Tylko ta cena... Zreszta tak samo jest z
    bagaznikami dachowymi do samochodow, ktore wtryskarka produkuje pewnie w
    kilka sekund a przyzwoity kosztuje poltora tysia.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2017-02-18 22:52:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 18 lutego 2017 14:25:57 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    punktu pomiaru, w exceluwykresik zrobic - moze cos ciekawego wyjdzie.

    Dużo zmiennych
    Dwie najważniejsze: temperatura i wiatr- dane pewnie da się znależć ale jakie wagi
    dla wiatru a jakie dla temp zastosować żeby obliczenia miały sens?
    Snieg na dachu czy jego brak to też znaczenie ma.
    Bodajże KS tam nizej pyta o średnie historyczne temp. Pytać może, dane znajdzie ale
    że to do niczego się nie nada to Kogutek w sąsiednim poście w swoim stylu
    wytłumaczył. I racje miał.