  • 1. Data: 2017-02-19 16:13:28
    Temat: Budowa domu - Fundamenty
    Od: "Jacek_L" <j...@w...pl>

    Planowana budowa to teren na pograniczu Małopolski i Swietokrzyskiego.
    Jutro majster chce kopac pod lawy i fundamenty i penie we wtorek je zazbroic
    i zalac.
    Kierownik sie upiera, że jest za wczesnie i ziemia zmarnieta i moga byc
    jeszcze mrozy.
    Majster przekonuje kierownika, ze w zimie mozna te prace wykonywac, jest tez
    beton z dodatkami, ktory zastosuje.
    Czy mam sie zgodzic na rozpoczecie robot, czy odlozyc na lepszy cieplejszy
    czas?

    Pozdr. Jacek

  • 2. Data: 2017-02-19 17:31:03
    Temat: Re: Budowa domu - Fundamenty
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 19 lutego 2017 16:13:28 UTC+1 użytkownik Jacek_L napisał:
> [...]
    > i zalac.
    > Kierownik sie upiera, że jest za wczesnie i ziemia zmarnieta i moga byc

    jesli bedzie dodatnia temperatura to czemu nie, jesli doda dodatki do betonu i
    utrzyma reżim budowania w zimnie. Tyle ze zapewne nie utrzyma :)

    b.

  • 3. Data: 2017-02-19 17:34:29
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 19.02.2017 16:13, Jacek_L wrote:
> [...]
    > tez beton z dodatkami, ktory zastosuje.
    > Czy mam sie zgodzic na rozpoczecie robot, czy odlozyc na lepszy

    Nie zgodzić się. I nie zapomnij o uziomie fundamentowym. Pod zbrojenie
    podwieś bednarkę.

  • 4. Data: 2017-02-19 17:35:42
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 19.02.2017 17:31, Budyń wrote:

    > .. i utrzyma reżim budowania w zimnie. Tyle ze zapewne nie utrzyma :)

    Dokładnie. To są nieuki i nie należy wierzyć w słowa murarzy.

  • 5. Data: 2017-02-19 17:41:55
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 19 lutego 2017 17:35:03 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:

    > Nie zgodzić się. I nie zapomnij o uziomie fundamentowym. Pod zbrojenie
    > podwieś bednarkę.

    Wystarczy jeden z pretów pospawac w narozach tak by uzyskac petle dookola budynku.
    Potem tylko wyprowadzic do góry bednarkę. Po co zbedne koszty robic.

    Spawanie kazdego miejsca nie punktowo tylko z 10-15cm.
    przejscie bednarki beton/piach zaizolowane np. rurą termokurczliwą.

    b.

  • 6. Data: 2017-02-19 19:06:34
    Od: "Jacek_L" <j...@w...pl>

    Budyń wrote:

> [...]
    >
    > Spawanie kazdego miejsca nie punktowo tylko z 10-15cm.
    > przejscie bednarki beton/piach zaizolowane np. rurą termokurczliwą.

    Tak, to mam zamiar zrobic, mowil o tym kierownik budowy.
    Dzieki.

    Pozdr. Jacek

  • 7. Data: 2017-02-20 00:12:17
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 19.02.2017 19:06, Jacek_L wrote:

    > Tak, to mam zamiar zrobic, mowil o tym kierownik budowy.
    > Dzieki.

    Jak już spawać to przynajmniej dolne pręty te bliżej spodu ławy. Tam
    jest większa wilgoć wsiąknięta od strony spodu i lepiej przewodzi.

    Tylko ten uziom nie służy jako piorunochron. To jest tylko ochrona
    przeciwporażeniowa i przeciw przepięciom.

    Na pioruny robi się osobny otok dookoła domu, nie za blisko ław

    Bednarki bym nie używał ocynkowanej bo zrobi się ogniwo elektrochemiczne
    Fe-Zn i zacznie ta bednarka korodować. Ten wąs do rozdzielni bym
    dospawał na dłuższej odległości do zbrojenia i powyżej betonu bym
    zabezpieczył antykorozyjnie jakąś minią i lakierem i termokurczliwkę.
    Trzeba tak wymierzyć żeby z betonu wychodziło już w termokurczce.

    Albo z nierdzewki ten kawałek. Ale to ciężko łbom pospawać.

  • 8. Data: 2017-02-20 00:14:49
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 19.02.2017 17:41, Budyń wrote:

    > Spawanie kazdego miejsca nie punktowo tylko z 10-15cm.
    > przejscie bednarki beton/piach zaizolowane np. rurą termokurczliwą.

    Tylko jakby jednak dali bednarkę, no bo nie ma spawarki, to należy
    ocynkowaną odseparować od zbrojenia bo skoroduje elektrochemicznie. Żeby
    nie dotkneli.

    A co do spawania zbrojenia. To trzeba niezmiernie dokładnie sprawdzić
    przed zalaniem :-) Niejednemu zalali bez spawania, a wystającą bednarkę
    wsadzili dla picu bez kontaktu :-)

  • 9. Data: 2017-02-20 19:38:14
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Ja dzis zaczalem kleic styro na elewacji:)
    Miejsce - Dolny Slask.
    Pod koniec lutego cos ma sie temp. w nocy obnizac do -2, -3 ale w
    prognozy dlugoterminowe srednio wierze.
    Zrob wykop probny, zobacz jak gleboko zmarznieta jest u Ciebie ziemia i
    ew. zmierz temperature gruntu. Mysle, ze mozna smialo lac, a z dodatkami
    to juz tym bardziej.
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 10. Data: 2017-02-20 21:08:22
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 lutego 2017 19:38:15 UTC+1 użytkownik gobo napisał:
    > Hej,
    > Ja dzis zaczalem kleic styro na elewacji:)

    daj fotki to kiki cie zmiażdży :-)

    b.