  • 11. Data: 2017-02-20 23:37:37
    Temat: Re: Budowa domu - Fundamenty
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej!
    Dlatego chyba odpuszcze:)
    Mam nadzieje na cieply dom, a wiekszosci najczesciej popelnianych bledow
    tu wymienionych udalo mi sie uniknac.
    Cieply montaz, cieple szczyty, cieple okna, wentylacja mechaniczna, 20cm
    styro o lambdzie 0,031 - jestem optymista:)
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 12. Data: 2017-02-21 04:12:01
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 20.02.2017 21:08, Budyń wrote:

    > daj fotki to kiki cie zmiażdży :-)

    Sam się uśmiejesz :-)
    Styro pewnie na placki :-) Na nieotynkowany porotherm :-)

  • 13. Data: 2017-02-21 07:40:36
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 21 lutego 2017 04:12:04 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:
    > Styro pewnie na placki :-) Na nieotynkowany porotherm :-)

    Póki co mój nieotynkowany porotherm na placki od początku grudnia
    zjadł niecałe 2200kWh z elektrowni. Oby tak dalej :]

    L.

  • 14. Data: 2017-02-21 22:28:09
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Porotherm nieotynkowany, to fakt. Za to w kazda szpare wpuscilem pianke.
    Plyty styropianowe sa oczywiscie klejone na ramke i dodatkowo placki w
    srodku. Bedize dobrze:)

  • 15. Data: 2017-02-21 22:39:51
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 lutego 2017 22:28:24 UTC+1 użytkownik gobo napisał:
    > Porotherm nieotynkowany, to fakt. Za to w kazda szpare wpuscilem pianke.
    > Plyty styropianowe sa oczywiscie klejone na ramke i dodatkowo placki w
    > srodku. Bedize dobrze:)

    no i gitara - kiki mozesz piwo se otworzyc - jeden po latach gadania wybudował
    poprawnie :-)

    b.

  • 16. Data: 2017-02-21 22:40:13
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 21 lutego 2017 22:28:24 UTC+1 użytkownik gobo napisał:
    > Bedize dobrze:)

    Bez szans. Kiki i tak będzie rwał włosy z głowy :]

    L.

  • 17. Data: 2017-02-22 09:14:13
    Od: "Marcin W." <m...@w...org>

    W dniu niedziela, 19 lutego 2017 17:35:42 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:

    > Dokładnie. To są nieuki i nie należy wierzyć w słowa murarzy.

    Sam jesteś nieuk Kiki... :)

    Pozdrawiam
    MW

  • 18. Data: 2017-02-22 09:19:32
    Od: "Marcin W." <m...@w...org>

    W dniu niedziela, 19 lutego 2017 16:13:28 UTC+1 użytkownik Jacek_L napisał:
    > Planowana budowa to teren na pograniczu Małopolski i Swietokrzyskiego.
    > Jutro majster chce kopac pod lawy i fundamenty i penie we wtorek je zazbroic
    > i zalac.
    > Kierownik sie upiera, że jest za wczesnie i ziemia zmarnieta i moga byc
    > jeszcze mrozy.

    Kierownik ma rację co do pierwszego tematu. Nie wiem jak u Was, ale w wlkp ziemia
    jeszcze zmarznięta się trafia. Jak uda się im ładnie równo wykopać (nie będzie
    zmarznięte), albo będą wylewali w szalunkach (wtedy jak się więcej zmarzniętej ziemi
    powyrywa to nie problem) to mogą lać - sam beton bez dodatków spokojnie do -2 można
    lać - z dodatkami całą zimę można robić :)

    Pozdrawiam
    MW

  • 19. Data: 2017-02-22 15:08:07
    Od: quent <x...@x...com>

    > jesli bedzie dodatnia temperatura to czemu nie, jesli doda dodatki do betonu i
    utrzyma reżim budowania w zimnie. Tyle ze zapewne nie utrzyma :)

    Ale ziemia jest zmarznięta i możliwe, że wysadzona trochę.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 20. Data: 2017-02-22 16:12:12
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 22 lutego 2017 15:08:09 UTC+1 użytkownik quent napisał:

    utrzyma reżim budowania w zimnie. Tyle ze zapewne nie utrzyma :)

    > Ale ziemia jest zmarznięta i możliwe, że wysadzona trochę.

    przeciez i tak trzeba kopac ponizej strefy przemarzania, pamietac trzeba tylko zeby
    wykopac i szybko zalac, zeby nie przemarzało głębiej.

    b.