  • 191. Data: 2017-03-02 07:52:51
    Temat: Re: Dostalem fuckture za gaz
    Od: ArekM <a...@g...com>

    > Taki chuj jak komin Batorego jest 150m? i 50W. Tyle by moglo byc bez filtrow z
    prostymi odcinkami gladkich w srodku rur i kilkoma bardzo lagodnymi lukami. 50W zgoda
    ale metrow szesciennych trzy razy mniej niz pobozne zyczenie.

    200 m3/h, z filtrami F7/G4 -> 55-65W

    --
    PozdrawiAM!

  • 192. Data: 2017-03-02 11:35:01
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    >Napiszcie mi proszę (naprawde niewiem) czy to na serio norma ze powiedzmy 3
    >tyś to koszt ogrzewania dla jednorodzinnego domku?

    Bez problemu może tyle wyjść. Błąd jaki robisz w porównaniach, to
    nieuwzględnianie, ze w domku chłodzenie masz dookoła i od góry.

  • 193. Data: 2017-03-02 14:11:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 1 marca 2017 23:12:06 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Sprawdzisz organoleptycznie jak to wpłynie na zużycie prądu :)
    > U mnie 150m3/h przy F7 leci ok 50W :)

    Wentylujesz niezgodnie z normą (duuużo poniżej normy) wiec pewnie zaduch, grzyb w
    rogach, skropliny na oknach i inne plagi związane ze zbyt mała wentylacją nie są
    Tobie obce;))
    Te 150m3 to jest faktycznie na wylocie już za filtrami?
    Czy po prostu reku masz ustawiony w pozycji "150m3" a z racji tego że filtry tłumią
    to faktycznie masz 50m3?

  • 194. Data: 2017-03-02 14:29:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 1 marca 2017 21:49:51 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Jeden filtr w Brinku ma 0,12m2 czyli za 10 pln masz 8 filtrow.
    > Na wywiewny wystarczy EU4/G4, ktora kosztuje 6 pln / m2 :)
    > Czyli za 16 pln masz komplet dwoch filtrow na 8 wymian.

    Czyli 100zł rocznie.
    Jeszcze nie tak dawno pisałęś o 10zł rocznie koszty filtrów.
    Życie zweryfikowało to i tu wzrost 10 krotny.
    Wentyle tez dozywotnie miały być a ktoś tam wyzej piosze że po 5 latach padł już
    jeden. Tobie jakaś płytka w reku padła tez jeśli mnie pamięc nie myli.,
    Więc widzisz jak to jest- jakies huraoptymistyczne założenia robiłeś, broniłeś tego
    zaciekle a życie weryfikuje
    Dyskusji o wentylacji mechanicznej było tu sporo.
    Nikt raczej nie twierdził ze jest gorsza od grawitacyjnej. Dyskutowaliśmy najczęściej
    o kosztach
    Już po kilku latach praktycznie nikt nie odważa się stwierdzić ze went mech+ reku
    jakieś oszczędności przynoszą i maja szanse na ekonomiczny zwrot w rozsądnym czasie.
    Bo tak nie jest
    Od jakiegoś czasu główny argument to komfort, bo went mech wentyluje a grawitacyjni
    maja zaduch itp.
    Bywałem i bywam w domach gdzie jest went grawitacyjna i tych negatywnych zjawisk nie
    zauważyłem. Za to okazuje się że ci co posiadają went mech wentylują spooooro poniżej
    normy. Trochę to się z komfortem kłóci;)
    Gdzies tam wyżej człowiek podał rozsądne powody dlaczego went mech założył. Trudno
    tam cokolwiek zanegować.
    Mieszkając w Wodzisławiu pewnie tez byłbym zmuszony went mech zakładać, chatę
    uszczelniać a filtry robić w postaci klatki na króliki czy tam z pół tony węgla bo
    otwarcie drzwi na taras "może być przyczyną wielu groźnych chorób". Więc i went mech
    u Ciebie ma uzasadnienie.

    Z ciekawości- zważ kiedyś na dokładnej wadze czysty filtr a później ten sam filtr
    przy wymianie. Ciekawi mnie ilość tego co te filtry wyłapią.

  • 195. Data: 2017-03-02 19:48:37
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 marca 2017 14:29:36 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Czyli 100zł rocznie.

    W sezonie grzewczym wymieniam co miesiac. Czyli przez 4 miesiace.
    Poza sezonem grzewczym nie potrzebuje F7 ale pewnie przy nich zostane z
    racji ze kurzu jest mniej. Ale poza sezonem grzewczym wystarczy raz
    na trzy miesiace. Czyli na rok max 7 wymian - czyli ok 14 pln :)

    Skad zes chopie wzial stowe? ;)

    Jak mieszkam przez 7 lat to na filtry wydalem chyba z 80 pln bo przez EU4
    wszystko przelatuje i wystarczy wymieniac raz na pol roku ;)

    > Jeszcze nie tak dawno pisałęś o 10zł rocznie koszty filtrów.
    > Życie zweryfikowało to i tu wzrost 10 krotny.

    Zycie zweryfikowalo ze musisz podszkolic matematyke Kris :-)

    > Wentyle tez dozywotnie miały być a ktoś tam wyzej piosze że po 5 latach padł już
    jeden.

    A ja wiem jaki on ma reku? Sa wentyle za 10 pln, sa za tysiaka :)

    > Tobie jakaś płytka w reku padła tez jeśli mnie pamięc nie myli.,

    Nic mi nie padlo w reku poki co :-)

    > Więc widzisz jak to jest- jakies huraoptymistyczne założenia robiłeś, broniłeś tego
    zaciekle a życie weryfikuje

    Narazie weryfikuje ze mam racje :)

> [...]
    węgla bo otwarcie drzwi na taras "może być przyczyną wielu groźnych chorób". Więc i

    Powtorze - powietrze takie jak u mnie jest w 1/3 Polski.

    > Z ciekawości- zważ kiedyś na dokładnej wadze czysty filtr a później ten sam filtr
    przy wymianie. Ciekawi mnie ilość tego co te filtry wyłapią.

    Zwaze nastepnym razem - za dwa miesiace sie odezwe ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 196. Data: 2017-03-02 19:51:08
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 marca 2017 14:11:49 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Wentylujesz niezgodnie z normą (duuużo poniżej normy) wiec pewnie zaduch, grzyb w
    rogach, skropliny na oknach i inne plagi związane ze zbyt mała wentylacją nie są
    Tobie obce;))

    Wentyluje zgodnie z normami - nie mam najmniejszego problemu z wilgocia:)
    Gacie w zamknietym pomieszczeniu bez okna (suszarka na poddaszu) schna
    w pare godzin.

    > Te 150m3 to jest faktycznie na wylocie już za filtrami?
    > Czy po prostu reku masz ustawiony w pozycji "150m3" a z racji tego że filtry tłumią
    to faktycznie masz 50m3?

    Moj reku sam dostosowuje predkosc wentyli do obciazenia i zabrudzenia
    filtrow - to wentyle z elektronika + czujki (pod)cisnienia :) Po
    wymianie zuzywa ok 40W, a jak przypchaja sie tak calkowicie to potrafi
    nawet zjadac 100W. Przy ok 60-70W zaczyna juz informowac mrugajaca dioda
    na sterowniku, ze filtry przypchane.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 197. Data: 2017-03-02 21:09:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 marca 2017 19:48:39 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > racji ze kurzu jest mniej. Ale poza sezonem grzewczym wystarczy raz
    > na trzy miesiace. Czyli na rok max 7 wymian - czyli ok 14 pln :)

    A tu mnie masz.
    Coś mi się pokiełbaiło i wymiane co tydzień nie co miesiąć policzyłem;)

    > Jak mieszkam przez 7 lat to na filtry wydalem chyba z 80 pln bo przez EU4
    > wszystko przelatuje i wystarczy wymieniac raz na pol roku ;)

    Jak wszystko przelatuje to po kiego ten filtr?

    > Zycie zweryfikowalo ze musisz podszkolic matematyke Kris :-)

    Trafiłeś mnie;)

    > A ja wiem jaki on ma reku? Sa wentyle za 10 pln, sa za tysiaka :)

    Coś tam o tysiaku pisał.

    > Nic mi nie padlo w reku poki co :-)

    Coś tam kiedyś pisałeś że płytka padła i przysłali drugą na wymianę. Nie chce mi się
    grzebać archiwum

    > Powtorze - powietrze takie jak u mnie jest w 1/3 Polski.

    Dobry humor to podstawa;)

    > Zwaze nastepnym razem - za dwa miesiace sie odezwe ;)
    Ok
    Dziwi mnie jeszcze jedna rzecz- Ty wentylujesz, człowiek który wyżej pisał że do
    starego domu went mech wstawił też wentyluje.
    Ty piszesz 50W na reku on pisze 14Wat
    ;)

  • 198. Data: 2017-03-02 21:12:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 marca 2017 19:51:10 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Wentyluje zgodnie z normami - nie mam najmniejszego problemu z wilgocia:)
    Poczytaj normy, daj tu cytat z normy i przeliczymy to na Twoją chatę

    > Gacie w zamknietym pomieszczeniu bez okna (suszarka na poddaszu) schna
    > w pare godzin.

    To tak jak u mnie.

  • 199. Data: 2017-03-03 10:14:32
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 marca 2017 21:09:03 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Coś tam o tysiaku pisał.

    Za sam jeden wentyl, czy caly rekuperator?

    > Coś tam kiedyś pisałeś że płytka padła i przysłali drugą na wymianę. Nie chce mi
    się grzebać archiwum

    Cos pomieszales. W reku mi nic nigdy nie padlo, nie mialem ze sprzedawca
    zadnego kontaktu od zakupu urzadzenia.

> [...]
    > Dziwi mnie jeszcze jedna rzecz- Ty wentylujesz, człowiek który wyżej pisał że do
    starego domu went mech wstawił też wentyluje.

    14W - nierealne, chyba ze ma wentylacje np. wywiewna na jednym wentylu
    i wentyluje 50m2 :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 200. Data: 2017-03-03 11:52:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 3 marca 2017 10:14:34 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > 14W - nierealne, chyba ze ma wentylacje np. wywiewna na jednym wentylu i wentyluje
    50m2 :)

    Sebastian Rusek- w tym watku pisał.
    100m3 przepływ, 16W. O wentylu co mu padł tez pisał
    Przejrzyj watek.