  • Data: 2011-05-02 18:41:00
    Temat: Re: Drabina trzyczęściowa a schody
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Jarek P." <j...@g...com> wrote:
    > Niech mi ktoś zorientowany wytłumaczy, jak to jest z tymi drabinami w kwestii
    > schodów.
    >
    > Dostępne w sklepach drabiny dzielą się pod tym kątem na dwa rodzaje: takie,
    > których producent chwali się "ficzerem" umożliwiającym ich rozstawienie na
    > schodach i takie, których producent słowem o tym nie wspomina.
    > W tym sęk jednak, że dla mnie, oglądającego te drabiny w formie zafoliowanej w
    > sklepie, jedne od drugich niczym się nie wyróżniają. Jak to więc w końcu jest?
    > Ten górny zamek umożliwia w każdym modelu złożenie niesymetryczne, czy jest to
> [...]

    Oglądałem dziś moją drabinę Krause i wg mnie każdą tego typu drabinę (3
    częściowa, 2 elementy układane w A, trzeci element to przedłużenie) da się
    ustawić "na schodach". Mam na myśli ustawienie, gdzie jedna podpora jest niżej
    niż druga.
    Ten dodatkowy element należy obrócić o 180 stopni i włożyć go pod element
    średni. Wówczas zaczepy tego najwęższego złapią górne szczeble średniego. Resztę
    załatwi ciężar osoby pracującej na drabinie.
    Nie składałem dziś drabiny w ten sposób, ale wydaje mi się że tak to działa. Mój
    teść ma drabinę Krause kupioną z 8 lat przede mną (znacznie solidniej wygląda) i
    z tego co pamiętam konstrukcja jest identyczna.
    Ja mojej drabiny nie kupowałem jako drabiny "na schody". Była w promocji w Leroy
    Merlin za 280 albo 380zł za 11 szczebli.

    --
    Bartek