    From: "Aleksander" <f...@f...fake>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Drewno na więźbe z autoklawu - śląskie, Małopolskie
    Date: Tue, 27 Oct 2009 12:53:41 +0100

    > Gdzie w małoplskim lub śląskim, najlepiej okolice bielska białem mozna kupić
    > drewno na więźbę impregnowane cisnieniowo. nie mylic z impregnacją
    > zanurzeniową.

    Hej - co Wy tak z tą impregnacją ciśnieniową ;)
    Jak już niektórzy z Was pamiętają, mieszkam póki co
    (od około roku) w starej przedwojennej chałupie.
    Ma minimum 80 lat.

    I do czego jak do czego, ale do więźby nie można się doczepić.
    Belki więźby mają idealne warunki - co ma im się stać ?
    Mają sucho i są dobrze wentylowane.
    Wygladają naprawdę dobrze - robaki ich nie jedzą...
    ... nie wiem czemu :) - może dlatego że przy pierwszej
    mroźniejszej zimie szlag je trafił ? (strych nieocieplany)...

    No nie wiem, ale u mnie ok, można się przyczepić do fundamentów,
    do odlatującego tynku czy murszejących ścian i nie do końca
    szczelnych okien - ale nie do belek czy legarów...

    Bardziej bym uważał, na to, aby drewno było dobrej jakości,
    niż to czy i jak było impregnowane.

    Pozdrawiam,
    Aleksander.