  • 1. Data: 2009-10-27 10:26:32
    Temat: Drewno na więźbe z autoklawu - śląskie, Małopolskie
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Gdzie w małoplskim lub śląskim, najlepiej okolice bielska białem mozna kupić
    drewno na więźbę impregnowane cisnieniowo. nie mylic z impregnacją
    zanurzeniową.

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 2. Data: 2009-10-27 11:53:41
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Gdzie w małoplskim lub śląskim, najlepiej okolice bielska białem mozna kupić
    > drewno na więźbę impregnowane cisnieniowo. nie mylic z impregnacją
    > zanurzeniową.

    Hej - co Wy tak z tą impregnacją ciśnieniową ;)
    Jak już niektórzy z Was pamiętają, mieszkam póki co
    (od około roku) w starej przedwojennej chałupie.
    Ma minimum 80 lat.

    I do czego jak do czego, ale do więźby nie można się doczepić.
    Belki więźby mają idealne warunki - co ma im się stać ?
    Mają sucho i są dobrze wentylowane.
    Wygladają naprawdę dobrze - robaki ich nie jedzą...
    ... nie wiem czemu :) - może dlatego że przy pierwszej
    mroźniejszej zimie szlag je trafił ? (strych nieocieplany)...

    No nie wiem, ale u mnie ok, można się przyczepić do fundamentów,
    do odlatującego tynku czy murszejących ścian i nie do końca
    szczelnych okien - ale nie do belek czy legarów...

    Bardziej bym uważał, na to, aby drewno było dobrej jakości,
    niż to czy i jak było impregnowane.

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 3. Data: 2009-10-27 12:14:21
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

    > Hej - co Wy tak z tą impregnacją ciśnieniową ;)
    Bo lubią pózniej ta trucizne z drewna wdychać itp.
    Ja też nie widzę sensu ipregnacji chemikaliami drewna na więżbe.
    Latem ew,. szkodniki zabije wysoka temperatura zima mróz.

    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-10-27 12:39:22
    Od: Mak Sym <m...@t...pl>

    Użytkownik kris napisał:

    > Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

    > Bo lubią pózniej ta trucizne z drewna wdychać itp.

    Tak? Znaczy paruje z drewna?

    > Ja też nie widzę sensu ipregnacji chemikaliami drewna na więżbe.

    To jest was już dwóch :-)

    > Latem ew,. szkodniki zabije wysoka temperatura zima mróz.

    Tak, jasne.
    Powiedz to np. mojemu teściowi, to pokaże ci jak wygląda obgryziona
    przez robaki więźba na nieocieplonym poddaszu.

    Pzdr!

    Mak Sym

  • 5. Data: 2009-10-27 12:48:00
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mak Sym" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Bo lubią pózniej ta trucizne z drewna wdychać itp.

    >Tak? Znaczy paruje z drewna?

    Drewno jest ta trucizna nasączone więc zapewne ona się z niego uwalnia
    stopniowo

    Ile lat ma to drewno?

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-10-27 12:49:33
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "Mak Sym":

    >Tak, jasne.
    >Powiedz to np. mojemu teściowi, to pokaże ci jak wygląda obgryziona przez
    >robaki więźba na nieocieplonym poddaszu.

    A chętnie bym zobaczył.
    Jak będziesz u teścia, zrób zdjecia i wrzuć skany.
    Może będzie można zidentyfikować szkodnika...

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 7. Data: 2009-10-27 13:02:17
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Gdzie w małoplskim lub śląskim, najlepiej okolice bielska białem mozna
    > kupić drewno na więźbę impregnowane cisnieniowo. nie mylic z impregnacją
    > zanurzeniową.

    JB Tartak czy jakos tak
    nazwisko Białas
    miejscowosc Studzionka czy podobnie

    a drugi Tartak Kobiór

    Znajdziesz przez google

    Pozdrawiam

    Kane

  • 8. Data: 2009-10-27 13:19:51
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Mak Sym napisal:
    > Powiedz to np. mojemu teściowi, to pokaże ci jak wygląda obgryziona
    > przez robaki więźba na nieocieplonym poddaszu.

    Wlasnie w tym rzecz, ze prawdopodobnie to obgryzione drewno
    jest stosunkowo mlodej daty. Stare krokwie nie byly
    odzywicowane i zawieraly naturalne substancje chroniace
    drewno przed szkodnikami. Obecnie stosuje sie odzywicowanie
    i przyspieszone suszenie, w wyniku czego jest swietny
    material zerny dla szkodnikow.

    Z tego powodu wiezba osiemdziesiecioletniej chalupy moze byc w lepszym
    stanie niz np. dwudziestoletniej.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 9. Data: 2009-10-27 13:36:00
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    znajomy chcial odnowic domek ok. 40-50 lat. Wszystko bylo dobrze do
    poki nie ruszyl belek stropowych mało go nie przygniotlo. belki byly
    tak zjedzone przez szkodniki, ze zacynaly sie lamac przy dotknieciu.
    Do poki nikt niczego nie ruszal jakos sie trzymalo, nawet specjalnie
    nie bylo widac duzch zniszczen (oczywiscie o d strony widocznej).
    Wiem ze w skandynawi cale drewno konstrukcyjne jest impregnowane (ew.
    klejone i strugane). z tego co wiem populacja ta jakos nie wymarla.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 10. Data: 2009-10-27 13:41:38
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
    >Wiem ze w skandynawi cale drewno konstrukcyjne jest impregnowane (ew.
    >klejone i strugane). z tego co wiem populacja ta jakos nie wymarla.

    Ja u siebie pomalowałem dwa razy(dokładnie raz malowałem elementy więźby a
    raz pryskałem zmontowana więżbę) preparatem na bazie soli(żadna chemia)
    Myślę że drewno wytrzyma dłużej jak ja pożyję;))) Pożyjemy zobaczymy jednak.

    Krzysiek