  • 1. Data: 2009-10-27 08:03:49
    Temat: Jak wysoką macie szczelina pod drzwiami wewnętrznymi?
    Od: Marcin <m...@o...pl>

    Jak wysoką macie szczelina pod drzwiami wewnętrznymi?
    Ja planowałem 2-4mm ale czytam, ze powinna mieć 15mm. Aż taka duża? To
    chyba nie będzie ładnie wyglądało.
    Dziwi są m.in. po to by izolować poszczególne pomieszczenia a tak duża
    szczelina spowoduje, że hałas czy ciepło będzie przez nie przenikać.

  • 2. Data: 2009-10-27 08:06:25
    Od: Marcin <m...@o...pl>

    Marcin pisze:
> [...]
    > Dziwi są m.in. po to by izolować poszczególne pomieszczenia a tak duża
    > szczelina spowoduje, że hałas czy ciepło będzie przez nie przenikać.
    Ps. Wiem ze tak duże szczeli sa po to by wentylowac pomieszczenia ale
    czy muszą być aż tak duże, jakiś złoty środek (dom jest nowy, szczelne
    okna itp.)? :)

  • 3. Data: 2009-10-27 08:09:15
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Dziwi są m.in. po to by izolować poszczególne pomieszczenia a tak duża
    > szczelina spowoduje, że hałas czy ciepło będzie przez nie przenikać.

    Ja mam teraz ze 4 mm. Nie licz na wygłuszenie hałasu. W mieszkaniu z
    wielkiej płyty szczeliny mam bardzo duże, bo ościeznice są bananowe i trzeba
    było podcinać drzwi by nie haczyły o parkiet i wygląda to słabo.

  • 4. Data: 2009-10-27 08:11:41
    Od: "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl>

> [...]
    > Dziwi są m.in. po to by izolować poszczególne pomieszczenia a tak duża
    > szczelina spowoduje, że hałas czy ciepło będzie przez nie przenikać.

    OK 5 mm
    2 mm to zdecydowanie za mało - jakikolwiek kamyk, który wleci ci pod
    skrzydło będzie je blokował/rysował podłogę
    15 mm (1,5 cm) to chyba w łazience zamiast otworów wentylacyjnych...
    Janusz Pawlinka

  • 5. Data: 2009-10-27 08:15:57
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jak wysoką macie szczelina pod drzwiami wewnętrznymi?
    > Ja planowałem 2-4mm ale czytam, ze powinna mieć 15mm. Aż taka duża? To
    > chyba nie będzie ładnie wyglądało

    A po co coś planowac itp. Przeciez futryny montujesz na końcu samym, nijako
    stawiasz je na ostatniej warstwie podłogi(kafle, parkiet itp) zakładasz
    drzwi i masz wszystko ok.
    Nie daj się wrobic w montowanie futryn przed położeniem np kafelek, paneli
    itp. Futryny na samym końcu i wtedy wszystko pasuje.

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-10-27 08:32:41
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    W moich drzwiach szczelina ma właśnie jakieś 15mm. Nie chciałem skracać
    futryn bo obawiałem się ich uszkodzenia. Kupiłem w markecie szczoteczki i
    teraz nie ma szczeliny mimo, że jest ;-), wygląda dobrze i zapewnia
    wentylację.

    PC

  • 7. Data: 2009-10-27 08:41:38
    Od: Marcin <m...@o...pl>

    kris pisze:

> [...]
    > Nie daj się wrobic w montowanie futryn przed położeniem np kafelek,
    > paneli itp. Futryny na samym końcu i wtedy wszystko pasuje.

    Ale ościeżnice są nieco mniejsze i węższe niż otwory drzwiowe.
    Zamontuje je, będą szczeliny miedzy nimi a ściana. Z jednej strony będą
    zlicowane ze ściana i tam zamontuje opaski z drugiej strony
    gipsem/gładzią wyrównam ścianę do ościeżnicy(kąt 90).
    Teraz nie wiem ile tej ściany będę musiał dorobić. Wiec nie mogę kłaść
    np. kafelek, bo chce by były do końca ściany kolo dziwi a nie jestem w
    stanie stwierdzić gdzie sie ściana skończy. Wiec najpierw muszę
    zamontowuje ościeżnice, dorobić ścianę i później kafelki, podłoga itp.

  • 8. Data: 2009-10-27 09:19:20
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Kazałem podciąć skrzydła na grubośc gazety.
    W łazience po latach minimalnie siadły jedne drzwi, podłożyłem więc arkusik papieru
    ściernego, pomajtałem chwilę wzdłuż skrzydła i
    znów mam na grubość gazety.
    Jedenym z celów było ograniczenie przechodzenia hałasu właśnie.
    JaC

  • 9. Data: 2009-10-27 09:39:22
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 27 Paź, 09:06, Marcin <m...@o...pl> wrote:

    > Ps. Wiem ze tak duże szczeli sa po to by wentylowac pomieszczenia ale
    > czy muszą być aż tak duże, jakiś złoty środek (dom jest nowy, szczelne
    > okna itp.)? :)

    BTW. Jaka wentylacje planujesz? Grawitacyjna czy wymuszona? Jak
    grawitacyjna to masz nawiewniki w oknach ? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2009-10-27 09:45:29

    W dniu 2009-10-27 10:39, Adam Szendzielorz pisze:
> [...]
    A ja mam zostawione ca 2 cm, bo nie chcę walić głową w futrynę :)

    Zrezygnowałem z wyższych drzwi niż standardowe, bo doliczali od 30%-50%
    do ceny drzwi standardowych za przedłużenie 5cm.
    To ich olałem...

    Pozdrawiam
    Adam