  • 1. Data: 2009-10-27 00:10:11
    Temat: Wietrzenie po wybudowaniu
    Od: "Marek Butrym" <d...@o...pl>

    Witam,

    Ktoś mi powiedział, że dom po wybudowaniu i zadaszaniu powinien postać rok
    zanim wstawi sie okna by przewietrzył się celem wywiania wilgoci.
    Jeśli nie to będzie grzyb.

    Ma to sens?

    Ja chciałbym na wiosnę zaczą się budowac a na jesieni wprowadzać się.
    Czy oznacza to, że będę miał grzyb?

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2009-10-27 00:19:20
    Temat: Re: Wietrzenie po wybudowaniu
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 27 Paź, 01:10, "Marek Butrym" <d...@o...pl> wrote:

    > Ktoś mi powiedział, że dom po wybudowaniu i zadaszaniu powinien postać rok
    > zanim wstawi sie okna by przewietrzył się celem wywiania wilgoci.
    > Jeśli nie to będzie grzyb.

    Bzdury, bzdury, bzdury :) Ale wietrzyc trzeba mocno..

    > Ja chciałbym na wiosnę zaczą się budowac a na jesieni wprowadzać się.
    > Czy oznacza to, że będę miał grzyb?

    Jak bedziesz mial sprawna wentylacje - to nie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2009-10-27 04:04:15
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Witam,
    >
    > Ktoś mi powiedział, że dom po wybudowaniu i zadaszaniu powinien postać rok
    > zanim wstawi sie okna by przewietrzył się celem wywiania wilgoci.

    A moze by te okna po wstawieniu po prostu otworzyc ?:)

    > Ja chciałbym na wiosnę zaczą się budowac a na jesieni wprowadzać się.
    > Czy oznacza to, że będę miał grzyb?

    Niewiadomo - zalezy gdzie ;) W lesie na jesieni moga byc.

    A tak serio to wietrzyc, wietrzyc, wietrzyc. Czy z oknami czy bez jeden
    czort.
    Da sie zrobic tak by wybudowac w jeden sezon i zamieszkac. NIe jest to
    rozwiazanie idealne technicznie (przynajmniej wg mnie) ale jesli jest
    finansowanie...to dzialac.

    No i zrobic sprawna wentylacje.

    Kane

  • 4. Data: 2009-10-27 07:09:09
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Marek Butrym pisze:
> [...]
    > Jeśli nie to będzie grzyb.
    >
    > Ma to sens?
    >
    > Ja chciałbym na wiosnę zaczą się budowac a na jesieni wprowadzać się.

    Grzyba nie ale zszargane nerwy z pewnością tak.

    Miałem i ja ambitne plany zacząć na jesień (2007r), skończyć na wiosnę
    :) I już na samym początku problemy - fundamenty wylałem dopiero w maju
    2008r.
    Dom skończyłem ... no za mocno powiedziane skończyłem, bo jeszcze sporo
    roboty zostało, a to druga łazienka, a to schody zewnętrzne, a to
    podbitka, płytki w kotłowni, a to..., ALE JUŻ MIESZKAM :) dokładnie z
    14/15 2010 października spędziliśmy z rodziną pierwszą noc.

    Radzę nie nastawiać się z konkretnymi terminami. Czasem nawet 2 tygodnie
    potrafią przerobić się w 2 miesiące...

    Ariusz

  • 5. Data: 2009-10-27 07:14:56
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > podbitka, płytki w kotłowni, a to..., ALE JUŻ MIESZKAM :) dokładnie z
    > 14/15 2010 października spędziliśmy z rodziną pierwszą noc.

    Pan z przyszłości się przeniósł?

  • 6. Data: 2009-10-27 07:18:34
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Agent 0700 pisze:

    > Pan z przyszłości się przeniósł?

    Chyba dlatego, że ostatnie jedna ze stacji TVP powtarzała Powrót do
    przyszłości :) a że na razie tylko te programy mogę odbierać to
    oglądałem, a może to przez te moje zszargane nerwy :)...
    Oczywiście chodziło o br. czyli 2009 :)

    Ariusz

  • 7. Data: 2009-10-27 07:19:21
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Marek Butrym pisze:
> [...]

    roboty zostało, a to druga łazienka, a to schody zewnętrzne, a to
    podbitka, płytki w kotłowni, a to..., ALE JUŻ MIESZKAM :) dokładnie z
    14/15 2009 października spędziliśmy z rodziną pierwszą noc.

  • 8. Data: 2009-10-27 07:24:54
    Od: "Pawel" <p...@w...edu.pl>

    A szanowny kolega bezrobotny ? :-)))
    ( chodzi o dostępność czasową )

    Ale powodzenia :-)

    Przy budowie moją najwiekszą bolączką był czas .. aby szukac/pilnowac ekip
    które u mnie robiły .
    No chyba że masz tyle kasy że koszta nie grają roli i bierzesz wielkie firmy
    ktore mają bardzo dobry nadzów i wystawia na każda pierdołe gwarancje.

    Ale jak koledzy mowią .. da rade wszytsko ... ale żeby potem nie żałoważ że
    np. krótko wylewki schły i parkiet wstał ... albo tynki pękaja bo budynek
    osiada/ wieżba wysycha .. itp .

    pzdr
    Paweł

  • 9. Data: 2009-10-27 07:47:08
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek Butrym" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Ktoś mi powiedział, że dom po wybudowaniu i zadaszaniu powinien postać rok
    > zanim wstawi sie okna by przewietrzył się celem wywiania wilgoci.
    > Jeśli nie to będzie grzyb.

    Dobrze wietrzyć i żadnego grzyba nie będzie
    > Ma to sens?
    >
    > Ja chciałbym na wiosnę zaczą się budowac a na jesieni wprowadzać się.

    Spokojnie zdążysz jak dograsz ekipy. Ja wprowadziłem się po 8-9 miesiacach
    od wytyczenia przez geodetę zarysu budynku(wprowadziłbym się nawet miesiąc
    szybciej ale z wodociągami walczyłem o sensowne warunki przyłącza).
    Jak możesz to nie czekaj ze startem do wiosny tylko zaczynaj już teraz. Jak
    zima bedzie łagodna to sporo podciagniesz, a jak będzie ostra to najwyzej
    będziesz miał przestój.

    Krzysiek

  • 10. Data: 2009-10-27 08:33:02
    Od: mk <d...@t...pl>

    Nie musi tak dojrzewać, jeśli chcesz wprowadziś się jesienią to oznacza
    ciągłe prace na budowie czyli wietrzenie domu i być może później
    portfela. Będziesz musiał zimą nie oszczędzać czyli zapewnić
    ponadnormatywna wymianę powietrza i może wspomóc sie osuszaczem. Dużo
    zależy od technologii, którą wybierzesz.
    Pdr. M