  • 1. Data: 2009-10-26 20:46:21
    Temat: Hu hu ha, idzie zima zla.
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Witam.

    Musze pozostawic dom pusty na okres zimy.
    CO bedzie opróznione, instalacje wodne takze. Jedynie pozostanie woda w
    przylaczu, które znajduje sie w lazience i tu bede musial ogrzewac. W
    zeszlym roku ogrzewalem cale to pomieszczenie grzejnikiem elektrycznym,
    który niestety troche kosztów wygenerowal, ale w tym roku planuje zamontowac
    kabel grzewczy, owijajac nim rury z woda oraz licznik. Ponadto rura, która
    idzie aposadzke i ziemie bedzie ogrzewana takim samym kablem, który zostanie
    wsadzony do specjalnie przygotowanej takiej samej, pustej rury, biegnacej
    wzdluz rury z woda.
    Pozostaje problem z podlogówka. Niestety nie moge liczyc na dokladne
    wydmuchanie z niej wody, ale tu sprawe zalatwi glikol.
    Ubikacje i syfony beda zasypane sola kuchenna.
    Pozostaje jednak problem pralki, w której pozostanie niewielka ilosc wody.
    Wody tej nie da sie spuscic, bo jest to model z filtrem samoczyszczacym
    czyli bez filtra :), a nie bardzo chce sie bawic w rozpinanie pompki i jej
    opróznianie.
    I teraz rodzi sie pyatanie czym to mozna zalac ?
    Troche sie obawiam zalewania glikolem, bo nie wiem, czy czasem uzyte gumy i
    uszczelnienia po prostu sie nie zniszcza.
    Moze macie jakies inne pomysly, oprócz kabla grzewczego ?

  • 2. Data: 2009-10-26 23:20:18
    Temat: Re: Hu hu ha, idzie zima zla.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uzytkownik "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> napisal w wiadomosci

    > Moze macie jakies inne pomysly, oprócz kabla grzewczego ?

    Denaturat, plyn a raczej koncentrat zimowego plynu do spryskiwaczy??

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2009-10-26 23:30:37
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 26 Paź, 21:46, "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> wrote:

> [...]
    > uszczelnienia po prostu sie nie zniszcza.
    > Moze macie jakies inne pomysly, oprócz kabla grzewczego ?

    Szczerze piszac to ja bym ja wzial na plecy, zaladowal do bagaznika i
    wywiozl do cieplych krajow - moze byc do mamy, ciotki, gdziekolwiek :)

    Trzy miesiace temu sie przeprowadzalem i razem z moja kuzynka (!) z
    trzeciego pietra w jeden dzien przewiezlismy caly sprzet kuchenny /
    lazienkowy / rtv + wszystkie meble i szafy. Takze dla mnie teraz taka
    praleczka to 5 min wynoszenia i 5 min wnoszenia :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2009-10-27 09:02:29
    Od: "Alti" <a...@g...pl>

    Uzytkownik "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> napisal

    > I teraz rodzi sie pyatanie czym to mozna zalac ?
    > Troche sie obawiam zalewania glikolem, bo nie wiem, czy czasem uzyte gumy
    > i uszczelnienia po prostu sie nie zniszcza.

    Glikol a w zasadzie byle plyn do chlodnic zalatwi sprawe. O uszczelki etc
    nie martw sie. Spójrz na uklad chlodzzenia w swoim samochodzie a zobaczysz
    pelno gumy i czesci z tworzyw sztucznych. Glikol im krzywdy nie robi.

    Wojtek

  • 5. Data: 2009-10-27 09:23:30
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Alti pisze:

> [...]
    > etc nie martw sie. Spójrz na uklad chlodzzenia w swoim samochodzie a
    > zobaczysz pelno gumy i czesci z tworzyw sztucznych. Glikol im krzywdy

    tylko pamietaj zeby pierwszego prania nie robić na cennych rzeczach ;0

    michal

  • 6. Data: 2009-10-28 06:29:32
    Od: "Alti" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > tylko pamietaj zeby pierwszego prania nie robić na cennych rzeczach ;0

    Co do pierwszego prania to nie widzę przeciwwskazań. Za to pierwszej herbaty
    w czajniku zalanym glikolem szczerze bym odradzałbym ;-)

    Wojtek