  • 1. Data: 2009-10-26 07:23:58
    Temat: ocieplanie w niskich temperaturach
    Od: Andrzej <c...@w...pl>

    Witam,
    Chciałem docieplić sobie domek jeszcze w tym roku, tzn. przykleić
    styropian i siatke z klejem, bez położenia tynku. I mam pytanie, czy
    można docieplać w niskich temperaturach? Wg producentów temperatra na
    zewnątrz powinna wynosić min. 5 stopni, ale jesli np. w dzień bedzie
    +5 a w nocy mały przymrozek -2 to co się stanie? Często widziałem jak
    ludzie docieplają w takich temperaturach, tylko nie wiem czy w
    praktyce są jakies negatywne skutki.
    Bardzo proszę o wypowiedzi.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-10-26 08:35:37
    Temat: Re: ocieplanie w niskich temperaturach
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 26 Paź, 08:23, Andrzej <c...@w...pl> wrote:
> [...]
    > zewnątrz powinna wynosić min. 5 stopni, ale jesli np. w dzień bedzie
    > +5 a w nocy mały przymrozek -2 to co się stanie?

    Czasem nic a czasem spuchnie. Jak jest to klej "zimowy" to jest szansa
    że nic. A jak ktoś zapobiegliwy i elewacja jest osłonięta i ogrzewana
    nagrzewnicami to zupełnie nic)

    >Często widziałem jak
    > ludzie docieplają w takich temperaturach, tylko nie wiem czy w
    > praktyce są jakies negatywne skutki.

    Z własnych obserwacji mogę powiedzieć że można spokojnie zostawić bez
    zewnętrznego kleju na całą zimę pod warunkiem że styropian jest
    "szary" czyli z dodatkiem grafitu (neopor).

    Jeżeli zostawić z klejem to bezwarunkowo trzeba zagruntować, bo
    wsiąkająca woda plus mróz mogą zniszczyć nawet dobrze związany klej.

    Ale najlepiej i IMHO najtaniej to poczekać do wiosny i zrobić od razu
    wszystko. No chyba że chciałbyś grzać już tej zimy.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 3. Data: 2009-10-26 09:50:33
    Od: Andrzej <c...@w...pl>

    On 26 Paź, 09:35, Krzemo <p...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > Ale najlepiej i IMHO najtaniej to poczekać do wiosny i zrobić od razu
    > wszystko. No chyba że chciałbyś grzać już tej zimy.

    Styropian jest zwykły, nie szary. Ale może w tej sytuacji lepiej
    zostawić sam styropian bez siatki i kleju?
    A jak długo wiaże klej? Jeśli jedną dobę, to może zdarze zrobić przy
    dobrej pogodzie.

  • 4. Data: 2009-10-26 10:09:33
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 26 Paź, 10:50, Andrzej <c...@w...pl> wrote:

    > Styropian jest zwykły, nie szary. Ale może w tej sytuacji lepiej
    > zostawić sam styropian bez siatki i kleju?

    Też tak można, ale pożółknie i zacznie pylić. Zanim więc dasz klej i
    siatkę trzeba będzie te 3-4 mm styropianu zeszlifować.

    > A jak długo wiaże klej?

    Zdecydowanie za długo (2 doby w temp. 20C). A do uzyskania pełnej
    wytrzymałości 2 tygodnie (w temp. 20C). Zauważ że robotnicy skończą
    dniówkę wieczorem, więc to co ostatnio nałożone będzie mrożone prawie
    bez jakiegokolwiek związania. Jeżeli w środku grzejesz i kleją "na
    ramkę" a nie na same placki to nie powinno się nic stać bo temperatura
    kleju nigdy nie spadnie poniżej zera.

    > Jeśli jedną dobę, to może zdarze zrobić przy
    > dobrej pogodzie

    Jeżeli nie chcesz ryzykować (a nie grzejesz), to możesz kleić na
    piankę (np. Tytan EOS). Wtedy czas wiązania to ok. 1 godzina.
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 5. Data: 2009-10-26 12:03:38
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Andrzej" <c...@w...pl> wrote:
> [...]
    > +5 a w nocy mały przymrozek -2 to co się stanie? Często widziałem jak
    > ludzie docieplają w takich temperaturach, tylko nie wiem czy w

    Ja ocieplałem pod koniec października zeszłego roku. Temperatury były w
    okolicach 5-8 stopni, czasami spadały nieco niżej. Na wiosnę zauważyłem, że
    na kleju jest sporo pęknięć.
    Uważam, że przyklejać płyty styropianowe można bez problemu, natomiast z
    zatapianiem siatki lepiej poczekać na dobrą pogodę (niekoniecznie do
    wiosny). I kupiłbym porzadny klej - np. quickmix sks.

    --
    Bartek

  • 6. Data: 2009-10-26 12:28:36
    Od: Andrzej <c...@w...pl>

    On 26 Paź, 13:03, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

> [...]
    > zatapianiem siatki lepiej poczekać na dobrą pogodę (niekoniecznie do
    > wiosny). I kupiłbym porzadny klej - np. quickmix sks.

    Jakiego rodzaju to były pękniecia, taka 'pajęczynka' czy może jakieś
    powazniejsze pęknięcia?
    Wg wymagań temperatur 5-8 stopni to było ok. Czy naprawiales jakoś te
    pęknięcia?
    Ja mam klej knaufa, podobno to dobry klej.

  • 7. Data: 2009-10-26 14:27:25
    Od: Andrzej <c...@w...pl>

    On 26 Paź, 13:28, Andrzej <c...@w...pl> wrote:

> [...]
    > pęknięcia?
    > Ja mam klej  knaufa, podobno to dobry klej.- Ukryj cytowany tekst -

    Czy ktoś inny ocieplał dom w podobnych warunkach i wszystko było w
    porządku? Proszę o wypowiedzi.

  • 8. Data: 2009-10-26 18:52:29
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Andrzej" <c...@w...pl> wrote:
    > Jakiego rodzaju to były pękniecia, taka 'pajęczynka' czy może jakieś
    > powazniejsze pęknięcia?
    > Wg wymagań temperatur 5-8 stopni to było ok. Czy naprawiales jakoś te
    > pęknięcia?

    Pęknięcia włosowate, jakby rysy skurczowe. jeszcze nie naprawiałem i chyba
    sobie to odpuszczę - struktura powinna to przykryć. 5-8 stopni było w ciągu
    dnia. Nocą temp. czasami spadała do 2-3.

    > Ja mam klej knaufa, podobno to dobry klej.

    SKS quickmixa jest zbrojony dodatkowo włóknem. Po położeniu wygląda jak
    wylewka zbrojona "sznurkiem" - mieni się pod światło. Właśnie skończyłem
    ocieplać nim balkon od góry :)

    --
    Bartek

  • 9. Data: 2009-10-27 08:42:06
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 26 Paź, 15:27, Andrzej <c...@w...pl> wrote:

    > Czy ktoś inny ocieplał dom w podobnych warunkach i wszystko było w
    > porządku? Proszę o wypowiedzi.

    Ja ocieplałem zeszłej zimy. Kleili mi na piankę tytan EOS. Potem
    zaciągali klejem "zimowym" ceresita. Atak zimy i święta przerwały te
    prace i.... "dzięki Bogu!"
    ;-)

    Schrzanili wszystko co tylko mogli. Tłumaczyli się tym że ręce im
    grabiały dlatego jest tak nierówno. Dzięki piance to wszystko nie
    odpadło. Co do kleju to niestety nasiąkł i spuchł w miejscach gdzie
    zaciekała woda (nie zostało zagruntowane). Wypieprzyłem ich na zbity
    pysk. Potem (już w lecie) wziąłem inną ekipę która "prostowała" ściany
    po poprzednikach oczywiście. Tym nowym "patrzyłem na ręce" bo nie stać
    by mnie było na poprawianie po raz trzeci. Nie raz musieli zrywać to
    co przykleili bo przyłapałem ich na klejeniu (oczywiście zwykłym
    klejem) "na same placki". Na końcu zaciągneli siatkę, pomalowali to
    gruntem i jest duża różnica. Sam klej jest nasiąkliwy, zagruntowany
    jest wręcz prawie hydrofobowy a w zimie ma to duże znaczenie.

    Teraz jakbyś zaczął to jeszcze można nawet zwykłym klejem (bo temp.
    nocą nie spada poniżej zera). Ale nie wiadomo jak długo tak będzie.
    Prawdopodobnie będą to robić u Ciebie do 2 tygodni. Tynk ostateczny
    zostaw sobie na przyszły rok (po co ryzykować).

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 10. Data: 2009-10-27 09:02:31
    Od: Andrzej <c...@w...pl>

    On 27 Paź, 09:42, Krzemo <p...@g...com> wrote:

> [...]
    > Prawdopodobnie będą to robić u Ciebie do 2 tygodni. Tynk ostateczny
    > zostaw sobie na przyszły rok (po co ryzykować).

    A możesz mi powiedzieć jakiego kleju używełeś?
    Ja mam klej knaufa (n mikrowłóknami), wyczytałem w specyfikacji że
    jest mrozo i wodoodporny. Zadzwonilem też do centrali Knauf,
    rozmawiałem z technologiem, powiedział że można ocieplać jak sa
    dodatnie temperatury, najważniejsza jest temperatura przy zaciaganiu
    siatki klejem, wtedy potrzebne są minimum 2 dni dodatniej temperatur
    (w warunkach jesiennych).
    Moi spece mówili mi, że ocieplali już domy późna jesienią (bez
    malowania gruntem) i wszystko później było w porządku. Maja to "niby"
    przepraktykowane na materiałach knauf.
    Jeśli teraz zagruntuje, to później przy kładzeniu tynku musiałym
    jeszcze raz, a to są koszty. Nie wiem ile kosztuje grunt.