    From: Andrzej <c...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ocieplanie w niskich temperaturach
    Date: Tue, 27 Oct 2009 02:02:31 -0700 (PDT)

    On 27 Paź, 09:42, Krzemo <p...@g...com> wrote:

    > Ja ocieplałem zeszłej zimy. Kleili mi na piankę tytan EOS. Potem
    > zaciągali klejem "zimowym" ceresita. Atak zimy i święta przerwały te
    > prace i.... "dzięki Bogu!"
    > ;-)
    >
    > Schrzanili wszystko co tylko mogli. Tłumaczyli się tym że ręce im
    > grabiały dlatego jest tak nierówno. Dzięki piance to wszystko nie
    > odpadło. Co do kleju to niestety nasiąkł i spuchł w miejscach gdzie
    > zaciekała woda (nie zostało zagruntowane). Wypieprzyłem ich na zbity
    > pysk. Potem (już w lecie) wziąłem inną ekipę która "prostowała" ściany
> [...]

    A możesz mi powiedzieć jakiego kleju używełeś?
    Ja mam klej knaufa (n mikrowłóknami), wyczytałem w specyfikacji że
    jest mrozo i wodoodporny. Zadzwonilem też do centrali Knauf,
    rozmawiałem z technologiem, powiedział że można ocieplać jak sa
    dodatnie temperatury, najważniejsza jest temperatura przy zaciaganiu
    siatki klejem, wtedy potrzebne są minimum 2 dni dodatniej temperatur
    (w warunkach jesiennych).
    Moi spece mówili mi, że ocieplali już domy późna jesienią (bez
    malowania gruntem) i wszystko później było w porządku. Maja to "niby"
    przepraktykowane na materiałach knauf.
    Jeśli teraz zagruntuje, to później przy kładzeniu tynku musiałym
    jeszcze raz, a to są koszty. Nie wiem ile kosztuje grunt.