  • 1. Data: 2009-10-25 11:02:01
    Temat: Koszty ogrzewania
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Dzisiaj znalazlem informacje o tym jak koszty rosna.
    http://dom.money.pl/wiadomosci/artykul/kto;zaplaci;m
    niej;za;ogrzewanie,60,0,547132.html

    Poniewaz temat mnie interesuje jak zawsze zagladam i sprawdzam. W
    tabelce pieknie zestawione rozne koszty.

    X-2009
    Nośnik energii MJ/kWh koszt wytworzenia jednostki [1GJ]
    elektryczność 3,6 140 zł/GJ
    gaz ziemny 34 70zł/GJ
    olej opalowy 43 71zł/GJ
    gaz płynny 46 57zł/GJ
    węgiel 23 30zł/GJ
    drewno 14,8 21zł/GJ

    Wszystko byloby dobrze, gdyby niektore parametry byly niezmienne.
    Zagladam do swoich innych notatek a tam stoi

    XII-2008
    wartość opałowa MJ/kWh /m3 /dm3 /Mg 3,6 36 43 26,6 30 23 27
    Cena ciepła zł/GJ 116,7 46,0 83,6
    43,9 25,0 19,3 22,2

    Niby roznice niewielkie ale jak sie liczy dla wiekszych powierzchni
    zaczynaja stanowic.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 2. Data: 2009-10-25 21:23:23
    Temat: Re: Koszty ogrzewania
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>

    Użytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    l.googlegroups.com...
> [...]

    >tabelce pieknie zestawione rozne koszty.

    >X-2009
    >Nośnik energii MJ/kWh koszt wytworzenia jednostki [1GJ]

    Cena gazu ziemnego jest jednakowa w całym kraju ?
    Czyli na dzień dzisiejszy najtaniej ze źródeł bezproblemowych (plug & play)
    wychodzi gaz płynny ? To taki z butli na podwórku ? A tu ceny paliwa chyba
    się trochę różnię. Pytanie czy to co wzieli do kalkulacji to nie jest
    jakieś optymistyczne ?

    Gaz ziemny skoczył z 46 na 70 za GJ (o ponad 50%) ?
    Czy były jakieś błedy w tabelkach.

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 3. Data: 2009-10-26 06:22:57
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl> napisał w
    wiadomości news:hc2fnj$j94$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Czy były jakieś błedy w tabelkach.

    Była dyskusja z całkowitymi kwotami płaconymi,
    gdzieś chyba na wiosnę.
    Sprawdź, czy te ceny uwzględniają całość opłat:
    abonament, opłata dystrybucyjna, sieciowa, itp.

    Pzdr

    JKK

  • 4. Data: 2009-11-02 13:24:30
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    niej;za;ogrzewanie,60,0,547132.html

    >Poniewaz temat mnie interesuje jak zawsze zagladam i sprawdzam. W
    >tabelce pieknie zestawione rozne koszty.

    Wszystko masz z sufitu.
    http://www.muratordom.pl/instalacje/ogrzewanie-gazow
    e/ile-za-cieplo,6367_21996.htm

  • 5. Data: 2009-11-02 13:28:19
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "J_K_K" <J...@i...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > gdzieś chyba na wiosnę.
    > Sprawdź, czy te ceny uwzględniają całość opłat:
    > abonament, opłata dystrybucyjna, sieciowa, itp.

    Koszty stałe napewno 50% wpływu nie mają chyba że ktos ma niskie zużycie gazu a
    licza go z wyższej taryfy.
    Ja dopóki sie nie upomniałem także byłem w W3. Dopiero gdy im wykazałem że
    rocznie zużywam sporo poniżej 1200m3 łaskawie obnizyli mi taryfę do W2 a to jest
    miesięcznie jakies 25zł mniej kosztów stałych.

    Marek

  • 6. Data: 2009-11-02 22:55:53
    Od: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    marko1a <m...@l...de> napisał(a):

    > Użytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    l.googlegroups.com...
    > Dzisiaj znalazlem informacje o tym jak koszty rosna.

> [...]

    Część tych danych (z 2008 r) też jest z sufitu. Np olej opalowy podaja w
    cenie 3,45zł/l, podczas gdy tej jesieni był i jest w cenie 2,20 - 2,35zł/l.
    A to prawie WIELKA RÓZNICA!! w kosztach ogrzewania. Patrzę, że w tym roku
    kupując olej po 2,20zł/l wydam na sezon grzewczy(średnio 1800 -2000l Oleju)
    ok.4400zlotych. Ogrzewane 150m2 powierzchni w ocieplonym budynku, przy
    temp.20 - 22oC wewnątrz.

  • 7. Data: 2009-11-03 10:04:05
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ok.4400zlotych. Ogrzewane 150m2 powierzchni w ocieplonym budynku, przy

    Masz rację.

    Marek